2e kindje snel na de eerste..

Hoi meiden,

Ons eerste kindje is net een jaar oud en nu weer in blijde verwachting. Ik loop alleen tegen wat vragen op.  Als deze zwangerschap goed mag gaan dan  is mijn zoontje nog geen twee als deze baby uit de wieg is gegroeid. Kan onze dreumes  dan al in een kinderbedje zodat de baby in het ledikant kan?

En heeft iemand goede ervaring in duo wandelwagens. Ik ben al een beetje op de 2e handsmarkt aan het snuffelen maar weet niet waar ik op moet letten.

groetjes

Hoi hoi,

Mijn zoontje is nu 2,6 jaar en ben bijna  12 weken zwanger van de 2de.

Wij hebben voor de 2de verjaardag van mijn zoontje een groter bedje gekocht voor hem. Een juniorbedje. Hij was een beetje uit zijn ledikant gegroeid, dus 'moesten' we bijna wel.
Op het kinderdagverblijf waar mijn zoontje 2 dagen heen gaat, gaan ze ook vanaf 2 jaar in een groter bedje. Dit gaat heel goed.
Wij hebben geen bed met een opstaande kant voor de opening, maar deze zijn er uiteraard wel, dus als je het niet prettig vind om hem in een volledig open bedje te leggen, kan je dit overwegen.

Met een dubbele kinderwagen heb ik geen ervaring, dus ik hoop dat er nog meer meiden gaan reageren.

Gr, Mylène
11 weken en 4 dagen zwanger van 2de wonder

Hoi,

Toen ons tweede kindje geboren werd, was de oudste net 2 jaar. Zij is een paar maanden voor haar zusje geboren werd naar een andere kamer gegaan en in een groot bed gaan slapen. Wel met een bedhekje ervoor, zodat ze er niet steeds uit kwam en eruit kon vallen. Ze was net geen twee en ze vond het prachtig.

Nu ben ik 13 weken zwanger van de derde en het leeftijdsverschil is precies zo groot  en zal onze jongste dochter ook voordat ze 2 jaar wordt in een groot bed gaan slapen. Ook dit zal wel goed komen, omdat ze steeds in haar grote zus haar bed gaat liggen.

Wat betreft een duo wagen. Ik heb zo'n tandem wagen gehad (achter elkaar), zodat je makkelijk door smalle winkelpaden kan. Ik vond het echt ideaal, ondanks dat we hem niet zo lang hebben gebruikt, omdat de oudste al snel op een kiddyboard achter de gewone wagen mee wilde.

We hadden de wagen weg gedaan, omdat we dachten dat het bij twee kinderen bleef. Nu kan ik als ik hem nodig heb een van de buurvrouw lenen, wat waarschijnlijk wel gaat gebeuren de eerste tijd.

Veel succes, er komen toch wat praktische zaken bij kijken he!?

Groetjes Paula

Hoi,

Mijn oudste was 1 jaar en 9 maanden toen de tweede werd geboren. Toen de oudste ongeveerd 2 werd is hij overgegaan naar een groot bed, omdat zijn zusje het ledikantje nodig had. Wij hebben de eerste 3 maanden een wiegje gebruikt tot de oudste dus overging naar een groot bed. Het ging super goed en echte helemaal zonder problemen, hij vond het helemaal stoer om in zo'n groot bed te slapen. Nu ben ik zwanger van 3e en slaapt de 2e natuurlijk nog in het ledikantje (ze is nu 1 jaar en 9 maanden). We gaan voor haar denk ik een junior bed kopen met een heel klein opstaand randje, zodat ze er niet uit kan vallen. Dan kunnen we het ledikantje weer gebruiken voor de 3e!
Ik heb geen duo-wagen gekocht toen de 2e werd geboren. Ik heb gewoon zo'n meeloopplankje (kiddyboard) gekocht en dat ging prima. Wel een losse buggy erbij voor als we met z'n allen (of anderen erbij) gingen wandelen ofzo. Als je alleen met ze gaat lopen is zo meeloopplankje toch meestal wel genoeg. Nu met de 3e ga ik ook geen duo-wagen kopen voor die korte periode dat het misschien nodig zou zijn. De oudste (komende zomer 4) gaat maar gewoon lopen en de middelste op het meeloopplankje... of de oudste op het meeloopplankje en de middelste in een buggy als we met meer zijn. Mijn advies is dan ook. Koop zon kiddyboard en kijk dan of het daarmee goed gaat, zo niet dan kun je altijd nog andere oplossingen zoeken. Zo duo-wagen is namelijk een vreselijke sta in de weg en vaak wil de oudste er toch niet heel lang meer in zitten!

Hallo allemaal!

M'n oudste was 22mnd toen m'n jongste zoontje werd geboren. Nix gepland gewoon laten gebeuren. Nu ben ik zwanger van de derde en er zit uitgerekend 22mnd. tussen de 2de en 3de!!! Toevallig he?
Ioannis( net 3)  de oudste heeft vanaf z'n geboorte z'n ledikant, nu met de zijwand eruit. Vlakbij zijn bedje staat nog een ledikant van Billy die ik van een goede vriendin heb geleend. Bij deze kunnen de zijkanten er niet uit. Billy heeft ca. 2mnd in een wiegje naast mijn bed geslapen.
Nu de kinderwagen(s)... Voor Ioannis hadden we een ideale wagen gekocht van Graco, kan ik 3 standen, plat, halfliggend en rechtop. Billy maakt er nu gebruik van en dan hebben we (een goedkope) er een buggy bij voor Ioannis. Perfect als ik niet alleen was.
Als ik alleen met de kids op stap wou, dan kon dat natuurlijk niet met 2 wagens, en aangezien ik rijbewijsloos ben en geen huismus moest er wel een duowagen komen.
Maar die dingen zijn vrij prijzig. Maar ook heel erg nodig voor me. Toen we besloten er toch 1 te kopen kwam ik een Tandemwagen tegen (donkerblauwjeansstof  ) voor maar 90euro(m'n moeder heeft dezelfde in ned. gezien voor 129euro). Probleem opgelost.
Nu hebben we wel 3 wagens in huis. Een kiddyboard lijkt me heel leuk, maar is hier heel duur... Past ook niet op alle wagens.
We hebben nu 2 autostoeltjes in de auto, en daar komt 'gewoon' een derde bij.
Het is vrij druk met kleine kids maar het is ook zooooo leuk nu ze samen spelen....
Groetjes, Priscilla

P.S. Ik dacht dus in de 1ste instantie de kinderwagen voor de oudste te gebruiken en de baby in de draagzak, maar m'n rug/schouders vond dat niet zo'n geslaagd idee....

wat voor draagzak heb je? Bij draagdoek.nl hebben ze hele fijne, die trek je over je schouders en dan is het gewicht erg goed verdeeld. Dat vind ik een wereld van verschil met babybjorn. Enb ze hebben leuke kleurtjes! www.draagdoek.nl

Hoi!
Ik heb een Chicco draagzak, ergonomisch verantwoord als je de bijsluiter moet geloven! M'n oudste had ik er geregeld in, maar de tweede was me te zwaar...
Nadat de baby in de draagzak zat had ik 2 glazaen water nodig om bij te tanken(pruts pruts zweet zweet....)
groetjes, Priscilla

Terug
Bovenaan