2e kindje zonder partner

<p>Hoi allemaal?</p><p>Ik zit een beetje in twee strijd ik wil heel graag een 2e kindje maar ik heb geen partner. </p><p>Welke mama's zijn er nog meer alleenstaande mama van 2 kindjes en hoe ervaren jullie dat?</p><p>Ik ben ook heel bang hoe mijn familie en omgeving hier op gaat reageren als ik vertel dat ik dit graag wil. </p><p>Veel liefs xxxx</p>

Ik denk dat dit juist heel belangrijk is om met je omgeving te bespreken. Als je alleen een zwangerschap aan gaat, met nog een kindje waar je voor moet zorgen, je vrienden en familie hard nodig hebt. Zij kunnen je steunen bij bezoekjes aan de VK, maar ook op je oudste kindje passen als er wat is. Je zult moeten kijken of je daar een sterk genoeg netwerk voor hebt, voordat je verder iets kunt. Hoe oud is je oudste kindje en hoe is de band met de vader? Is die nog in beeld? 

Ja klopt maar steun dat is geen probleem ik ben meer bang dat ze het heel erg gaan afkeuren.
Mijn kindje is nu 15 maand en ziet zijn papa niet dit is altijd al zo geweest dus ik ben het ook niet anders gewend heb alles hier ook alleen bij gedaan. 

Ik ben het met @gebruiker1009 eens. In het geval er geen partner in beeld is, lijkt het me juist belangrijk dat je terug kunt vallen op je omgeving. En om hier achter te komen adviseer ik je toch om dit te bespreken. Hoe doe je het nu met één kind? Heb je veel mensen in je omgeving waar je op terug kunt vallen of is dit nu al moeilijk? Helpt de vader ook of is hij niet in beeld? En zou het financieel gaan?
Mijn moeder was een alleenstaande moeder van mij en mijn broertje en dat is alles behalve makkelijk geweest voor haar. Ik ben zelf opgegroeid zonder vader en ik weet hierdoor dat ik zelf nooit een kindje zou willen die geen vaderfiguur in zijn of haar leven heeft. Mijn broertje heeft wel een vaderfiguur in zijn leven gehad en ik vond het als kind erg lastig dat ik dit niet had. En dat is heel persoonlijk en dat bedoel ik absoluut niet aanvallend hoor!
Ik zou er heel goed over nadenken en alle voors- en tegens tegen elkaar afwegen voordat je een beslissing neemt. Praat goed met de mensen om je heen!

Ja dat snap ik maar wat ik al zei dat steun geen probleem is dat heb ik nu ook en als ik hulp nodig heb kan ik altijd op hun terug vallen.  Julie-v ik snap dat je hier zo over denkt maar ik denk daar toch anders over als ik mijn kind(eren) genoeg liefde en aandacht en een stabiel leven geef zal dat vast goed komen maar dat is hoe ik er over denk. Ik heb er nu geen moeite mee om alleenstaande moeder te zijn en financieel gaat het ook prima en misschien komt dat er ook door omdat ik het altijd alleen heb gedaan dus het niet anders weet. 

Hoi ik denk dat je nooit zeker weet of je kindje wel of geen vader figuur in zn leven heeft
hoeveel mannen krijgen wel niet vroeg of laat een koldertje en zijn ineens in geen velden of wegen meer te bekennen.. de enige zekerheid die je hebt is dat je alleen zelf de controle hebt over je eigen invulling in het leven van je kind en niet in die van je partner.
Je moet vooral bedenken of je het alleen kunt met 2 kleintjes 
dit klinkt misschien gek maar de mensen om je heen kunnen om wat voor rede dan ook weg vallen..
En het is zo veel makkelijker 1 kindje onder te brengen bij een ander dan 2 
ik heb zelf 2 kleintjes 1 van 2,5 en 1 van 6 weken en ik vind het niet perce zwaar maar goed zit er ook nog maar net in 
ik heb helaas helemaal geen grote kring om me heen waar ik op terug kan vallen zo heb ik geen moeder meer en Mn vriend ook niet 
en zn vader is verliefd geworden op een vrouw van 4 jaar ouder dan ik (36) en hij heeft het contact verbroken met ons want we passen nu niet in zijn leven (om nog even terug te komen op een vader figuur voor t leven) 
dus in dat opzicht heb ik ook goed moeten bedenken of ik het alleen kan 
Mn partner en ik zijn wel nog steeds gelukkig samen maar ik ben heel vaak alleen met de kindjes maar goed dat is toch anders dan echt alleen..
maar misschien een gekke vraag maar denk je niet dat je ooit nog een partner treft die ook kindjes wilt ? 

[quote quote=10283953]Hoi ik denk dat je nooit zeker weet of je kindje wel of geen vader figuur in zn leven heeft hoeveel mannen krijgen wel niet vroeg of laat een koldertje en zijn ineens in geen velden of wegen meer te bekennen.. de enige zekerheid die je hebt is dat je alleen zelf de controle hebt over je eigen invulling in het leven van je kind en niet in die van je partner. Je moet vooral bedenken of je het alleen kunt met 2 kleintjes dit klinkt misschien gek maar de mensen om je heen kunnen om wat voor rede dan ook weg vallen.. En het is zo veel makkelijker 1 kindje onder te brengen bij een ander dan 2 ik heb zelf 2 kleintjes 1 van 2,5 en 1 van 6 weken en ik vind het niet perce zwaar maar goed zit er ook nog maar net in ik heb helaas helemaal geen grote kring om me heen waar ik op terug kan vallen zo heb ik geen moeder meer en Mn vriend ook niet en zn vader is verliefd geworden op een vrouw van 4 jaar ouder dan ik (36) en hij heeft het contact verbroken met ons want we passen nu niet in zijn leven (om nog even terug te komen op een vader figuur voor t leven) dus in dat opzicht heb ik ook goed moeten bedenken of ik het alleen kan Mn partner en ik zijn wel nog steeds gelukkig samen maar ik ben heel vaak alleen met de kindjes maar goed dat is toch anders dan echt alleen.. maar misschien een gekke vraag maar denk je niet dat je ooit nog een partner treft die ook kindjes wilt ?[/quote]
Wat rot dat de vader van je partner jullie zo heeft laten vallen voor zoiets.?
En ja ik denk vast wel dat dat ooit nog wel komt maar eerlijk gezegd wil ik daar niet op wachten en wil ik ook niet een te groot leeftijdsverschil tussen mijn kindjes en ik vind het niet erg om alleenstaande mama te zijn of gewoon allleen te zijn ?

Ja is heel vervelend maar tis wat het is ..
nou als je er in alle opzichten zo over denkt dan moet je toch gewoon doen wat jij denkt dat goed is 
hoe oud ben je nu zelf? 

Terug
Bovenaan