2e kindje

MarjoleinOcke

New member
<p>Hoi dames,</p><p>Wij zijn de gelukkige ouders van een zoontje van 1.5 jaar. Nou zouden we best voor een 2e kindje willen gaan maar ik twijfel. </p><p>Ons mannetje is heel aanhankelijk naar mama toe. Maar ook veel erg jaloers. Als er iemand anders bij mama zit wilt hij ook op mama haar schoot zitten. En als hij verdriet heeft moet hij ook mama hebben. </p><p>Nou ben ik bang dat hij dus heel erg jaloers gaat zijn als er een broertje of zusje bij gaat komen en dan denk ik van is dat het waard? Want de wens is er zeker wel maar de liefde voor ons gezinnetje zoals hij nu is ook. </p><p>Hoe hebben jullie die keuze gemaakt?</p><p> </p><p>Groetjes Marjolein </p>
 
<p>Hoi,</p><p>mijn zoontje is ook 1,5 en hij heeft sinds 1,5 week een zusje erbij hij reageerd goed op zijn zusje.. tuurlijk ieder kindje reageerd anders maar ze zijn nog zo jong op gegeven moment wennen ze wel aan elkaar.</p><p>wij zijn blij met zijn 4en zo en ons gevoel zei als het kan en lukt doen :)</p><p>het enigste wat ik tegen jou/jullie kan zeggen ga op je gevoel af dan komt alles goed en balt alles vanzelf op zijn plek! </p><p>Die andere kleine past zich wel aan wat er ook gebeurt...</p><p>liefs </p>
 
Wij hebben een zoontje van 3 en willen voor een 2e kindje gaan.

Jammer dat hier geen foto's geüpload kunnen worden, wil graag jullie mijn testen laten zien van vandaag...
 
Ik heb een zoontje van 1. Ben nu 5 weken zwanger van de tweede. Mijn zoontje zal dus 18 maanden zijn als zijn broertje/zusje word geboren. Kunnen ze lekker spelen over een tijd heerlijk weinig leeftijdsverschil ertussen.

Gr.
 
Hier ook bezig voor een tweede. Mijn dochter is net 1 geworden. Ze is (vanochtend achter gekomen) ook erg jaloers. Waren op kraambezoek en ik had het babytje vast. Ze trok zijn sokjes uit en hij kreeg bijna een speelgoedauto tegen zich aan ? Hoop dat als ze eenmaal een broertje of zusje heeft dit wel beter gaat. Ze zal gewoon moeten wennen :)
 
Hier ook bezig voor een 2e, ons dochtertje is bijna 9 maanden. Ben benieuwd wanneer het lukt, wij vinden weinig leeftijdsverschil ook leuk. Nu hebben we wel het geluk dat ons dochtertje heel makkelijk is tot nu toe, maar wie weet over een paar maanden niet meer. Je weet het toch niet van te voren. Zou gewoon doen wat je zelf wil, kinderen zijn flexibel en moeten er gewoon even aan wennen.
 
Wij zijn ook zwanger van een tweede. Dochterlief zal 1j2m zijn wanneer de tweede spruit zal arriveren... We weten absoluut niet hoe zij zal reageren :-( De 2e zwangerschap kwam ook iets sneller dan gepland, maar daarom niet minder gewenst (we waren nog maar net begonnen over eventueel stoppen met de pil, maar tijdens antibioticakuur toch zwanger geraakt)... Elk kindje reageert anders, maar ik denk dat alle eerste kindjes moeten wennen aan het idee dat ze de ouders zullen moeten delen met brusje... :) Keep us posted!
xxx
 
Terug
Bovenaan