2e kindje??

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik zit met het volgende , we hebben al een zoontje die net 2 is geworden en we willen eigenlijk dolgraag een tweede kindje. Het probleem is dat we financieel erg krap zitten, we komen er elke keer wel weer uit maar toch... Nu hoor ik van sommige dat waarer 3 kunnen eten ook 4 kunnen eten, als jullie hierervaring mee hebben zijn jullie het hier mee eens, en als jullie voor die keus hebben gestaan en jullie hebben doorgezet, wat waren dan jullie ervaringen. Ik hoop echt dat jullie reageren want we willen het echt erg graag

veel liefs van martine

Hoi,

Ik denk dat als de wens voor een 2e kindje zo groot is je het gewoon moet doen! Het is volgens mij wel waar wat ze zeggen: waar en 3 kunnen eten kunnen dat er ook 4 zijn. De meeste dingen zul je al in huis hebben van je oudste dus zal er niet veel aangeschaft hoeven worden.
Helaas zullen jullie zelf de beslissing moeten nemen, maar denk dat als je het niet zou doen vanwege de financiën dat je daar later spijt van zal krijgen. Misschien is het wel een goed idee om dat allemala eerst op orde te hebben voor je aan een 2e begint.

Bij ons is het niet zo dat de financiele situatie bar slecht is, maar heel ruim hebben we het nou ook niet meer nadat mijn zoontje geboren is (ik heb sinds die tijd ook geen werk meer maar een uitkering). Wij hebben echt zoiets van: we willen graag een 2e dus gaan we er ook voor, we zien wel hoe alles gaat lopen.

Laat je het weten als je eruit bent?

liefs Linda

Hoi martine,

ik denk dat de stelling, waar er 3 eten kunnen er ook 4 eten best wel waar is al is het niet helemaal kosteloos. IN september is mijn 2e kindje geboren. Heb nu dus een zoon en een dochter. Toch brengt het nog veel kosten met zich mee, kleertjes blijven nou eenmaal duur en ja die kinderbijslag wordt wel meer, maar je kan er niet eens de luiers voor kopen.

Als ik dan kijk wat eenliefde je er weer voor terug kijkt, dan koop ik met liefde een boterham minder voor mezelf. Ik vind het enorm super dat ik mama van 2 kindjes ben. Emotioneel is het wel wat zwaarder maar ook daar kom je over heen als je eenmaal je ritme hebt gevonden. Mijn man en ik vinden het materialisme minder belangrijk en ach dan gaan ze toch wat minder uitgebreid op vakantie of we gaan eens in de 2 jaar lekker uitgebreid. Ik heb het er allemaal voor over.

Bedenk wel dat als je voor een 2e gaat je wel een 2e kamertje moet inrichten. Gelukkig hebben wij alles in de aanbieding overal kunnen kopen dus daarvan hebben we lekker gezellig wat met zn allen gedaan.

Denk goed na over je keuze, maar laat geld toch niet je belangerijkste afweging zijn, want zoals er al wordt gezegd ook dan krijg je alle eindjes wel aan elkaar.

Succes met je beslissing

groetjes carreen
mv sebastiaan 14/12/03 en caithlyn 14/09/05

Hallo,

Ik herken je 'probleem' wel een beetje. Wij willen ook graag een tweede en hebben zelf niet zo'n moeite met het financiele verhaal. We zitten wel vaak krap, maar dat lossen we ook wel weer op. En zoals iemand hierboven al schreef: 'dan eet ik zelf met liefde een boterham minder'. Ik denk ook dat het voor een kind het belangrijkste is dat hij zich geliefd voelt, en of hij dan wel of niet op vakantie gaat of het duurste speelgoed heeft maakt dan volgens mij niet zoveel uit. Echter, veel mensen in de omgeving hebben wel hun mening en hun woordje klaar. Dat je eerst de financien eens op orde moet brengen. Ja graag! Maar dat is niet zomaar even geregeld! Mijn man werkt niet en kan ook niet gemakkelijk werk vinden. Hij heeft geen echte opleiding en spreekt niet zo heel goed Nederlands en is daarbij al 30. Wat voor veel productiewerk enzo alweer te oud is, omdat je dan duur bent... Maar goed, ik werk dus alleen en heb niet zo'n groot salaris. Het oplossen van de financien kan dus alleen als een van ons een andere baan heeft met een hoger salaris. Nou kan ik misschien wel wat vinden, maar dan heb je weer een tijdelijk contract en ik heb nu vast. Mocht ik ooit in de ww komen, krijg je maar 70% van je loon en dan redden we het dus helemaal niet meer. Vandaar dat ik toch maar liever blijf waar ik zit. Maar toch graag met een tweede kindje!

Groetjes, Lionsmamma

Hoi,
Ik herken je probleem niet. Dus wat dat betreft kan ik je niet helpen.
Mijn vriend en ik werken allebei.
Maar als je echt een 2e kindje wil, moet je het niet om het geld laten.
Je kan idd veel van je oudste hergebruiken dat scheelt. En om het inrichten van het
kamertje niet te duur te maken kun je rondkijken naar aanbiedingen.
Ook heb je vaak winkels die partijen verf en latex inkopen en dan voor een heel zacht
prijsje verkopen. Hebben wij ook gedaan. En het is prima spul.
Wel is het zo natuurlijk dat je wel wat zuiniger aan kan doen als het moet, maar de
huur enz moeten gewoon betaald worden. Is dat geen probleem? Ga er dan lekker
voor. Liefde is het allerbelangrijkste dat kinderen nodig hebben.
Succes met je beslissing.
Groetjes Melanie

Terug
Bovenaan