2e kindje

Hoi,

Op 6 januari van dit jaar is mijn eerste geboren. Ik zal er even bij zeggen dat ik nu niet weer zwanger ben. We lopen er wel over te denken om een tweede te nemen als ons zoontje ongeveer 2 jaar is. We zijn sinds zijn geboorte wel meer dan de helft van mijn salaris kwijtgeraakt, en hebben redelijk hoge maandlasten ivm met hypotheek enz. Het gaat op zich best goed met de financieen, maar nu was eigenlijk mijn vraag aan moeders die 2 of meer kinderen hebben, worden de kosten met een 2e echt aanzienlijk hoger of maakt dat niet zoveel uit zoals ik van veel mensen hoor. Als je het al een beetje krap hebt red je het dan echt niet meer, of....???

heel veel groetjes van Martine
 
Het maakt inderdaad niet zoveel uit. Ik ben nu zwanger van de derde en heb niet echt verschil gemerkt bij 1 en 2. We hadden inderdaad nog veel spullen van de 1e. De kosten van kinderopvang zijn voor een 2e ook veel minder dan voor de 1e. Ik vond het dus wel meevallen.

Later krijg je natuurlijk wel met schoolkosten enzo te maken, maar dat duurt nog wel even.
 
Terug
Bovenaan