2e kindje

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik zit met het volgende , we hebben al een zoontje die net 2 is geworden en we willen eigenlijk dolgraag een tweede kindje. Het probleem is dat we financieel erg krap zitten, we komen er elke keer wel weer uit maar toch... Nu hoor ik van sommige dat waarer 3 kunnen eten ook 4 kunnen eten, als jullie hierervaring mee hebben zijn jullie het hier mee eens, en als jullie voor die keus hebben gestaan en jullie hebben doorgezet, wat waren dan jullie ervaringen. Ik hoop echt dat jullie reageren want we willen het echt erg graag

veel liefs van martine

hoi Martine,
mijn dochter is bijna 10 maanden en ik ben nu weer 9 weken zwanger van de tweede. Volledig onverwacht, want wij hebben  het ook absoluut niet breed.  We hebben nooit geld over, en misschien klinkt het daarom voor sommige mensen onverantwoordelijk, ik vind ook dat je er altijd wel uitkomt, of het nou 1 of 2 of 3 kinderen zijn.  Tuurlijk zijn de luiers duur, maar de grootste zoals kinderwagen en commode, hoeven we niet meer aan te schaffen.
Succes met je keuze en ik zou zeggen: gewoon doen!!
liefs Stephanie

Hoi Martine,

ja ook hier is dat het geval. Letterlijk, want inmiddels hebben we 4 kinderen. En idd, waar er 3 kunnen eten kunnen er ook 4 eten. Het duurste is de luiers en de flesvoeding als de bv niet wil lukken. Ik geef zelf wel bv, nu al 11 maanden.

Wat bij onze laatste wel weer wat duurder bleek te zijn was dat hij een jongetje is en we al drie meiden hadden. Je begrijpt wel, voor het eerst moest ik echt nieuwe kleertjes kopen, sinds mijn eerste. Maar dat is met een beetje kreatief omgaan met de kinderbijslag en doorgeschoven kleding zo op te lossen.

Wij hebben het ook niet overdreven breed. Ik ben fulltime mama, en papa werkt fulltime. De maand is iedere keer langer dan de bankrekening (voor de boodschappen), maar tot nog toe komt het uiteindelijk steeds uit. De oudste gaat naar school, de tweede en de derde kunnen naar de psz en we komen met eten niets te kort. Alleen hebben we iets minder te "snacken" in huis dan voorheen (behoorlijk minder).

Maar het lost zich echt vanzelf op. Als je het maar graag genoeg wilt natuurlijk

liefs lin

hoi hoi
weet je dat ligt voor iedereen anders.wij hebben het ook echt niet breed en moeten van een inkomen rond zien te komen en dat is echt heel erg moeilijk vooral in deze tijd.
maar toch ben ik bewust zwanger van ons 5e kindje.mijn man en ik geven allebij niks om matrialistische dingen en geven eigenlijk alles aan de kids maar krijgen daar ook zo verschrikkelijk veel voor terug.we genieten als ze in het weekeind allemaal op mogen blijven en met een bakje chips op de bank zitten,en dat is alles waard.
persoonlijk vindt ik liefde het belangerijkste wat je een kunt kind geven en dat kost je niks.
natuurlijk moeten ze over een paar jaar ook studeren en wij hebben ze aardig dicht op elkaar(9,8,2 en 1 jaar)dus dat wel zwaar worden maar dat zien we dan wel weer.
qua kleding koop ik veel op marktplaats en verkoop het ook weer dus dat vangt elkaar toch aardig op.als je echt nog een kinderwens hebt moet je er gewoon voor gaan want echt niks maar dan ook helemaal niks weegt op tyegen de liefde voor je kids.
ik wens je heel veel geluk in de toekomst.
liefs sil

Hoi Hoi allemaal,

Ik ben ook van mening dat waar de 3 ook 4 eten. En het alle belangrijkste is dat je je kind veel liefde geeft dat is maar waard van bvb een nieuwe broek in de kast.
En kwa kleding weest inderdaat creatief met het internet je kan er hele leuke dingen kopen voor weinig geld.
Ook wij hebben het helemaal niet breed maar wij hebben toch besloten om een tweede kindje te nemen. En ik ben er op 28 dec achter gekomen dat ik zwanger ben en als alles goed gaat we  in augustus een tweede uk in onze armen hebben. En zeg nou eerlijk dan ben je al heel rijk als je zou iets moois mee mag maken toch??
Dus ik zou zeggen  meid  go for it....

Groetjes

Hai Martine,

Hier nog eens hetzelfde verhaal. Weet je, ik ben van mening dat 'het juiste moment' er toch nooit komt. Als je het nu niet breed hebt, heb je dat waarschijnlijk over vijf jaar nog steeds niet. Mensen die daarop wachten, wachten denk ik op iets dat niet komen gaat. De tijd gaat voorbij en dat zeer gewenste kindje blijft dan uit. Kortom: gewoon doen als jullie het erg graag willen. De liefde die je aan je kindje(s) kunt geven en terug ontvangt is met werkelijk niets te vergelijken. Het idee dat te moeten missen voor die paar rotcenten... nooit. En ja, helaas spreek ook ik uit ervaring. Ook wij moeten elke cent zeer bewust uitgeven en komen nog niet altijd uit. We  zijn dan ook erg blij dat we  komende zomer  een weekje naar vrienden in Belgie mogen komen, die daar een huisje huren. Gaat ons bijna geen cent kosten. Da's onze vakantie dit jaar en daar ben ik blij mee.

Nog wel even een leuke tip: er is een hele leuke kinderkledingwinkel die hoge kortingen geeft tijdens de uitverkoop. Geen lullige 20% maar te beginnen bij 50%, daarna 60%, 70% en uiteindelijk gaat het restant voor een prikkie weg. Ik slaag er meerdere keren per jaar goed en ze zijn helemaal niet duur. De winkel heet (even reclame maken voor dit goede doel) Villa Happ (www.villahapp.nl) en ze zijn nu al met 50% begonnen. Als je er eentje in de buurt hebt zitten, zou je eigenlijk eens moeten gaan kijken, 't is echt de moeite waard. Ik ben er eigenlijk bijna altijd goedkoper uit dan bij andere winkels terwijl de kleding (naar mijn smaak) heel veel leuker is.

Laat je nog eens weten wat jullie besloten hebben? Veel succes met jullie keuze. Ik stem 'ja' !

Groet,

Anouk

hoi ik ben ayse

ik wil je over je berichtje wat zeggen .het klink wel wat raar maar is echt zo

kijk is wat je per dat over aan warme eten hebt gooi je wast weg nou dit bedoel ik dan een kind komt echt wel groot hoor maak je maar geen zorgen hierover

geloof me maar ik heb het ok echt krab maar mijn dochter komt toch ook nu groot gelukkig allemaal .en wil nu weer zwanger raken .heb een miskraaan gehad woensdag was ik voor een echo gegaan
groetjes ayse

hi Martine,

je hebt wel gelijk, een extra kindje is wel extra financiele inspanning. het betekent soms nog eens rekenen of bepaalde dingen al nodig zijn om nu aan te schaffen, of dat het nog even kan blijven liggen.  vooral kinderen op middelbaar en hoger onderwijs kosten een boel en de kosten vallen meestal op een hoop tegelijk net na de zomer (nieuwe kleren, boeken, schoenen, fietsreparaties).
 wij hebben een groot gezin en plannen onze uitgaven goed, we gaan boodschappen doen in de goedkope supermarkt, kijken naar uitverkoop en aanbiedingen, kamperen in de vakantie in Nederland.
maar waar er 8 eten kunnen er ook 9 eten, en je kan samen leren delen. dan leren ze dat de gebraden kippen niet in de mond vliegen, maar dat je daar voor werken moet.

en wat de anderen ook al zeggen, je kunt veel liefde, tijd en  aandacht geven aan je kind  en netjes en schoon zijn, dan hoeft een kind niets tekort te komen in het leven. wijsheid bij je overwegingen samen.
gjes Miep36

Terug
Bovenaan