2e kindje

Hoi,

Op 6 januari van dit jaar is mijn eerste geboren. Ik zal er even bij zeggen dat ik nu niet weer zwanger ben. We lopen er wel over te denken om een tweede te nemen als ons zoontje ongeveer 2 jaar is. We zijn sinds zijn geboorte wel meer dan de helft van mijn salaris kwijtgeraakt, en hebben redelijk hoge maandlasten ivm met hypotheek enz. Het gaat op zich best goed met de financieen, maar nu was eigenlijk mijn vraag aan moeders die 2 of meer kinderen hebben, worden de kosten met een 2e echt aanzienlijk hoger of maakt dat niet zoveel uit zoals ik van veel mensen hoor. Als je het al een beetje krap hebt red je het dan echt niet meer, of....???

heel veel groetjes van Martine
 
Wat grappig, Martine. Ik ben ook 6 januari moeder geworden, van een meisje, ook onze eerste. Dan is jouw zoontje ook pas een half jaar geworden, wat gaat het inderdaad snel, he?

Wij zijn ook bezig (in ons hoofd....) om te kijken wanneer we weer gaan proberen voor een tweede.

Ook wij lopen tegen de financiele keerzijde van de medaille aan. Het lukt allemaal wel, maar hoe zal het gaan als je een tweede hebt? Zelf ben ik positief gestemd, want de baby-uitzet staat al klaar (dat waren echt de grootste uitgaven het afgelopen jaar), de kleertjes en speeltjes ook. En met bv kan je een tijdje kosteloos vooruit, als het goed gaat, natuurlijk.
Ik ben dan ook erg benieuwd naar de reacties! Ik lees met je mee.

Groeten, Esther
 
Hoi dames,
Ik heb 4 maart een tweede dochter gekregen. Natuurlijk de liefste en de mooiste naast haar grote zus!!
Nu werk ik nog niet, in nov. pas, en geef borstvoeding, dus de kosten zijn buiten de ziektekosten hetzelfde.
Maar dat gaat veranderen. In nov. naar de creche en dat gaat in ons geval echt een bak met geld kosten. Verder denk ik dat het met eten wel mee valt, maar een tweede moet ook nieuwe kleren/schoenen enz. Dus...ja het is natuurlijk wel duurder maar tegelijkertijd hebben wij makkelijker spullen geleend van vrienden, bij de eerste wil je alles nieuw..(tenminste ik) En dan nog even dit, je bent vele malen meer ontspannen bij een tweede, dat zou ik voor geen goud willen missen!!
Succes allemaal.
 
hallo ik ben 10 mei voor de tweede keer moeder geworden. ik had een klein voordeel het is weer een meid dus ik had nog heeeeeeel veel kleren over. ik vind het ook nog meevallen de kosten. ja het kinderdag verblijf en de ziektekosten zijn hoog maar voor de rest valt het mee. quinty kreeg een nieuwe meide kamer en danique kreeg de babykamer. ik ben het met roos eens je bent meer ontspannen als het gaat over de uitzet.
 
Hoi, ik ben 13 januari voor de 4e keer moeder geworden. En als baby zijnde vallen de kosten inderdaad mee. Maar ik heb er nu 2 op school en hoewel ze zeggen dat het vrijwillig is wordt er toch van je verwacht dat je een bijdrage geeft. De derde gaat binnenkort naar de speelzaal en de jongste zal daar ook een tijdje tegelijk met haar zitten. Dat zijn dingen die wel aantikken. Maar verder valt het wel mee.
Dus ja het wordt wel iets duurder, maar ik vind het niet opwegen tegen het geluk.
Groetjes Esther
 
Hoi, ik ben op 27 december voor de 2 keer moeder geworden van een zoontje. Mijn dochtertje was toen 2 1/2 jaar. We hadden natuurlijk nieuwe kleertjes moeten kopen en een nieuw bed/kast voor de oudste. Rest van de spullen hadden we natuurlijk ook. Alles bij elkaar genomen ben je natuurlijk iets duurder uit met 2 kinderen, vooral als de oudste nog niet zindelijk is, zoals bij ons het geval is. De oppaskosten (oppasmoeder) zijn in ons geval verdubbeld dus dat tikt wel aardig aan. Zonder kinderen leefden wij er lekker op los, met 1 kind ging het aardig goed en nu met 2 kids in de luiers wordt het weleens erg krap. Maar ja, het is een kwestie van goed je budget in de gaten houden. (lukt me niet altijd hoor ha,ha)
 
Terug
Bovenaan