2e kindje

Hoi,

Ons kindje is nu 7 maanden oud. Het gaat echt heel goed, en we willen nog een kindje. Het lijkt echter best snel (als we weer het geluk hebben dat het gelijk lukt). Wat zijn jullie ervaringen met kindjes die snel achter elkaar geboren zijn?
 
Dat de ander bijna geen aandacht meer krijgt, waar die juist in zijn eerste levens jaren juist zoveel behoefte aan heeft.Maarja, krijg je een tweeling dan moeten ze hun aandacht ook verdelen. Ik zou bekijken aan de hand van jullie eerste kindje. Gaat alles goed, eet goed, slaapt goed enz. zo niet besteed daar eerst maar goed de aandacht aan, tot dat heel goed gaat anders verwaterd die aandacht snel.
 
Ons kindje was ook 7 maanden toen ik opnieuw gestopt ben met de pil. Soms denk ik ook dat het te vroeg zou zijn maar als ze dan met elkaar kunnen spelen en ook als ze ouder zijn kunnen ze heel wat aan elkaar hebben, lijkt het me toch wat! Volgens mij is het in het begin wel lastig maar dat was met één kindje ook vond ik in het begin. En aan dat praktische is altijd een mouw aan te passen: bedjes lenen, buggy met zitje voor groter kindje erbij, en de kleerktjes zijn nog lekker in volgend jaar!
Febe
 
Hoi

Volgens mij moet je je gevoel volgen. Wil je weer een kindje ga dan weer een poging wagen!
Weet wel dat je straks 2 handenbindertjes hebt die je beiden moet tillen. Beiden moeten ze straks nog slapen overdag maar waarschijnlijk wel op andere tijden. Niet echt meer een moment van rust.
Ik vind het knap als je het aandurft. Onze dochter is 7 week en een tweede kindje is het laatste waar ik aan denk, maar ja die van jou is veel ouder en misschien ben je de eerste periode van slapeloze nachten alweer vergeten!
Succes met je keuze!
 
Hallo,

Ik heb een zoontje dat in maart 2 jaar wordt en een dochtertje die nu 4 maanden is. Onze zoon was dus 1 1/2 jaar toen zijn zusje geboren is. En het gaat fantastisch goed. Hij kent geen jaloezie en vindt het heel leuk om mee te 'helpen' met de fles vasthouden, luiers weggooien en dat soort dingen.
Natuurlijk is het best druk soms maar mijn man en ik hebben absoluut geen spijt dat we zo snel 2 kinderen achter elkaar gekregen hebben! Ach en je zit nog helemaal in de luierfase, of je nu 5 of 10 luiers op een dag verschoont maakt niets uit :)
 
Terug
Bovenaan