2e kindje??

Hoi allemaal,

Ik zit met het volgende , we hebben al een zoontje die net 2 is geworden en we willen eigenlijk dolgraag een tweede kindje. Het probleem is dat we financieel erg krap zitten, we komen er elke keer wel weer uit maar toch... Nu hoor ik van sommige dat waarer 3 kunnen eten ook 4 kunnen eten, als jullie hierervaring mee hebben zijn jullie het hier mee eens, en als jullie voor die keus hebben gestaan en jullie hebben doorgezet, wat waren dan jullie ervaringen. Ik hoop echt dat jullie reageren want we willen het echt erg graag

veel liefs van martine

hoi
Bij ons hebben de financiën geen rol gespeelt met de keuze voor een 2e kindje, maar nu er eenmaal 2 zijn is het best opletten waar de euro's blijven. Voor een derde gaan we voorlopig zeker niet om deze reden, ivm de kosten van luiers, kinderopvang etc. wachten we in ieder geval tot ze op de kleuterschool zitten.
Ik vind het dan ook lastig om advies te geven, want bijv de kosten voor voeding zijn bij ons na de 2e wel gestegen omdat de 2e een flinke eter is.
succes met je beslissing
groetjes
Melanie

Hoi, mijn advies zou zijn: niet lang bij nadenken,gewoon doen!!!
een 2e kindje voegt zich gewoon in het financiele patroon, is mijn ervaring.
En daabij zijn er allerlei zaken waar je op kunt letten: luiers goedkoper, kleertjes van bijvoorbeeld Zeeman (helemaal niets mis mee) en zo.
Als je gebruik maakt van kinderdagverbljf krijg je voor een 2e kindje beduidend meer terug van de belastingdienst.
Het kost uiteraard altijd extra geld, maar het krijgen van zo'n kindje is eigenlijk onbetaalbaar, vind je niet?!
Ik wens je veel succes met het maken van een keuze, ik zou zeggen: ga ervoor!

Hallo allemaal,

Bij ons speelden de financienen ook een rol bij de keuze voor een tweede. Toch hebben we besloten om dat te doen en ben ik inmiddels bevallen. Omdat we een meisje hadden en nu een jongen hebben gekregen moet ik wel allemaal nieuwe kleren kopen. Deze koop ik in de uitverkoop of bij de zeeman o.i.d.
Ook ben ik nu begonnen met het zindelijk krijgen van ons 2,5 jaar oude dochter en dat lukt prima. Scheelt in de kosten van luiers.......
Maar ik zou onze zoon nu niet meer willen missen, dan ik eet ik zelf liever een hap minder of koop ik voor mezelf maar geen nieuwe kleren..... Het is dus wel aan te raden...

Heel moeilijke om deze keuze te maken! Gewoon doen is denk ik een te makkelijke uitspraak. Denk dat het wel heel belangrijk is om alle voor en nadelen goed door te spreken.
Zelf begint het bij mij ook wel beetje te spelen. Mijn dochtertje is nu 2 1/2 jaar en is nu aan het wennen op de peuterspeelzaal (verloopt niet echt voorspoedig). Onze bedoeling is dat mijn dan partner parttime (is nu full time thuis) aan het werk gaat als mijn dochtertje op de peuterspeelzaal is. Zelf werk ik namelijk fulltime en dat zou ik ook graar willen veranderen maar daar is voorlopig geen kans voor financieel. Baal ik natuurlijk super van want daardoor zie ik een eventueel 2e kindje niet zitten. Veel te zwaar voor me! Verder hebben we dan ook een praktisch probleem want we slapen al op 1 kamer.
Staatloterij winnen dan gaan we ervoor!!! hahaha
Ben heel benieuwd hoe jullie dat doen, werken jullie allebei of niet?

weetje als je zo gaat denken komt er nooit een tweede want het zal toch nooit finacieel beter worden ook niet als je nog een paar jaar wacht.
dus niet bij nadenken als je echt een tweede wilt.
zo dacht ik tenminste.

Het is natuurlijk heel persoonlijk maar ik vind dat je  hier wel goed over na moet denken.   Je hebt toch de verantwoording over zo'n klein hummeltje en daar mag je - naar mijn idee - ook niet te luchtig over denken.

Terug
Bovenaan