2e kindje

Ik heb toch wat vragen aan de moeders die inmiddels 2 kindjes hebben. Vonden jullie de stap naar 2 ook zoveel ingewikkelder als 1?
Nogsteeds zit ik er niet helemaal in, en dan is Nikki al 6,5 maand. Ik moet zeggen dat het, toen ik nog ouderschapsverlof had, langzaam op rails kwam. Maar eenmaal het werk erbij is het echt een zooitje geworden. Werken, kids, huishouden.
Daarnaast heb ik Timo niet lang zelf kunnen voeden, met 7 weken stapten we al over op fles. Nikki heb ik tot een week geleden wel bv kunnen geven, maar dat wil zeggen dat we daardoor nog helemaal geen ritme hebben. Heb tot toen op vraag gevoed, maar dat werd wel moeilijk met werk te combineren. Vorige week werd ze voor de zoveelste keer ziek, middenoorontsteking, opgezwollen amandelen en ik had het er helemaal mee gehad. Ze bleef spugen en ik  vond de bv alleen maar ellende.  Ben toen overgestapt op flesvoeding (op de bv in de nacht na)  en daarna zelf helemaal ingestort. Inmiddels ben ik herstellende van een fikse griep. Door de zware antiobiotica die ik sinds eergisteren heb, mag ze tot zaterdag geen bv.  Dus heb ik haar gisternacht door laten huilen. Erg zielig, en telkens wel even gaan kijken en een knuffel gegeven, haar weer goed gelegd en toegedekt. Mijn meisje vond het achteraf blijkbaar prima, want vannacht sliep ze door tot 7 uur (al wil dat niet zeggen dat dat nu zo blijft)
Nu wil nu even orde op zaken stellen. Even duidelijkheid voor de kinderen en voor mezelf, waardoor ik nog een weg ben aan het zoeken voor een prettig ritme voor Nikki.
Klinkt misschien stom, omdat het de 2e is, maar het lijkt wel of ik alles vergeten ben van de eerste keer. Ligt dit alleen aan mij, of hebben meer moeders dit?

Ik was ook veel al weer vergeten hoor, toen ik de 2e kreeg, en nu bij de 3e weer merk ik!
Komt denk ik ook omdat de regeltjes van het cb enzo volgens mij elk jaar veranderen!
Ik moet zeggen dat ik meestal maar een beetje op m'n gevoel afga, en tot nu toe werkt dat wel goed.

De overgang van 1 naar 2 en van 2 naar 3 vond ik op zich wel meevallen. Bij de 1e was ik veel onzekerder. Nu heb ik zoiets van : ik weet dat ik een goede mama ben, want met de oudste is het ook goed gegaan!

Wat betreft schema's enzo: Marin heeft ook nog niet echt een vast ritme, ze krijgt bijv. ook nog steeds een late voeding om 22.30, omdat ik echt niet weet hoe ik anders 4 voedingen per dag weg krijg!

Probeer je er niet al te druk om te maken, zolang ze gezond is en groeit is het goed toch?

Liefs Annemarie

Hoihoi,
Bij mij is het juist precies andersom.
Ik vond het bij de eerste echt heel heftig,heb heel lang nodig gehad om aan mijn nieuwe leventje te wennen.
En al zit er 5 jaar tussen mijn jongens,ik zat veel sneller in een ritme,en was eigenlijk direct gewend aan dat mannetje.
Nou moet ik wel zeggen dat er, toen de oudste geboren was,heel veel ellende speelde bij ons in de familie ed.dus ik zat toen ook minder lekker in mijn vel,dat zal vast meegespeeld hebben.
Joh,dat ritme komt écht wel,helemaal nu je fv.geeft.
Groetjes Tanja

oja,welkom hier!

ach, ik weet eigenlijk ook wel dat het nog komt, maar toch...

Vind het ook wel leuk om te lezen hoe anderen dit ervaren. Ik denk dat mij voornamelijk de bv heeft opgebroken. Ik heb dat echt voor de kinderen gedaan, maar vond het tot op het laatste moment niet prettig. Denk dat dat mijn grootste struikelblok is geweest, want alles draaide hierom. En toen ik dus ging werken, liep de voeding terug, maar wilde ik me niet laten kennen. Avonddiensten, nachtvoedingen en de dag erna rond 6.30/7.00u een peuter naast je bed...Tja, de laatste weken vond ik het wel zwaar allemaal. Maar Nikki regelde in mijn vrije dagen de voeding weer een beetje en als ik dan weer een paar diensten achter elkaar had, bleef ik natuurlijk in die cirkel draaien.

Ook vind ik het soms nog best moeilijk de aandacht te verdelen. Timo heeft altijd veel aandacht nodig gehad, was ook een huilbaby ed. Nikki is megavrolijk, een heel andere baby. Ik ben wel enorm blij dat het zo is verlopen en niet andersom.

Wat betreft een slechte moeder, dat gevoel heb ik ook niet hoor. Ik vind alleen mijn draai zo moeilijk nu!

Ik heb mijn draai helemaal gevonden. Vooral nu dat hele bv een stuk minder is..dat nam veel tijd in beslag. Nu eet ze de meeste maaltijden met ons mee dus dat is geen extra moeite. Ook het bed moment gaat prima ..samen in bad of onder de douche eerst de kleine eruit en aankleden dan de grote ( die is bijna 3) ze moeten soms even op hun beurt wachten maar daar worden ze ook niet anders van. Nee bevalt me prima zo met 2 kids...en ik wil er meer dus is maar goed ook.

ik heb het ook juist andersom gehad, met kevan veel meer moeten wennen. Het vroege opstaan ed  De eerste keer dat we op pad gingen, was ik gewoon de luiers vergeten. En tja je zit eenmaal in het kind ritme dus was de tweede niet echt een grote overgang, misschien komt dat ook wel doordat kevan bijna 5 was toen delano geboren werd. En dus al behoorlijk zelfstandig in bepaalde dingen, en natuurlijk dat hij al naar school ging en mijn "handjes"vrij waren

groetjes kim

he Nanc78,
ik begrijp juist wel helemaal wat je bedoelt. Ik vond van 0 naar 1 een eitje, alles ging vanzelf en ben meteen in mijn moeder-rol gerolt. Nu ik er 2 heb vind ik het onwijs bikkelen. De stellen in mijn omgeving die ook van 1 naar 2 zijn gegaan vinden dat ook. Je bent dus zeker niet de enige.
Komt wel bij dat Milo niet gepland was, de kinderen ernorm snel op elkaar zitten qua leeftijd en Milo een huilbaby was. Het zat ons dus ook een tijd echt niet mee.

Ik geef nog steeds borstvoeding, maar met veel plezier. Anders was ik er ook zeker mee gestopt. Nu Milo meer kan en minder gevoelig is vind ik het wel leuker worden. De roze wolk was bij ons soms echt ver te zoeken hoor!
Geef het wat tijd, het komt allemaal goed! :)

Mijn man en ik willen 4 kinderen maar zijn getraumatisreerd, gelukkig ben ik jong en heb ik nog jaren de tijd voor broertjes of zusjes ;)

liefs Stephanie

Hoi,

Ik vond de stap van 1 naar 2 kindjes niet echt heel groot, na een week of 3 zat ik al weer aardig in het ritme, maar doordat ik er na 8 weken alleen voor kwam te staan, werd het natuurlijk wel een heel ander verhaal. Ik heb momenten gekend, dat ik het even niet meer zag zitten, maar ik ben er steeds goed doorheen gekomen. En nog is het af en toe wel moeilijk. Ik heb ook enorm veel steun gevonden in mijn kindjes. Zij trokken me overal doorheen.  Ook heb ik veel aan mijn ouders te danken. Zij hebben me op allerlei gebied proberen te steunen en zonder hen was ik waarschijnlijk niet zo ver gekomen.  Terugkijkend vind ik dat ik het ondanks de moeillijke periode toch heel goed heb gedaan in mijn uppie en voelt het nu alsof het toch allemaal wel is meegevallen, alhoewel dat dus niet altijd zo was. Het vervaagd snel, dat is een ding wat zeker is. Ik heb vanwege lich. klachten sinds de komst van Merijn niet meer gewerkt en ik ben me er zeer goed van bewust dat het verhaal veel anders was geweest als ik ook nog had moeten werken. Ik weet niet hoe het dan allemaal verlopen zou zijn.

Eén ding staat vast, ik vond van 0 naar 1 kindje een grotere  verandering dan van 1 naar 2 kindjes. Ik voel me een stuk zekerder in mijn mama-zijn, omdat ik (bijna) alles al een keer heb meegemaakt.

Groetjes Fonske.

Terug
Bovenaan