2e kindje

Hallo allemaal,

Lig lekker op de bank alle berichtjes te lezen en kleine uk is druk bezig in mijn buik.

Nu het nieuws van deze zwangerschap langzaam begint door te dringen, vraag ik me vaak af hoe ik dat straks ga doen met 2 van die kleintjes ( ongeveer 19mnd verschil) en hoe ik ervoor ga zorgen dat ik ze genoeg aandacht kan geven. Mijn vriend gaat naar school en werkt daarnaast ook dus van hem kan en mag ik niet te veel verwachten. Zijn er andere meiden die 2 kleintjes hebben rondlopen/kruipen en hoe doen jullie dat? En ook straks op het eind van de zwangerschap, ik heb natuurlijk geen "verlof" of maak ik me zorgen om niks??

Xx

Hoi wup, ik heb drie kinderen in 2 jaar gekregen. Inmiddels zijn ze alweer wat ouder, maar meid je maakt je zorgen om niks. Het is heel normaal dat je dat voelt. Dat hoort er bij. Maar je kunt ze evenveel liefde en aandacht geven.dat zul je echt wel merken tegen die tijd.

Ik heb wel verlof straks, maar dat is het zelfde als geen officieel verlof hebben. Ik denk dat bij de meeste de man weer aan het werk gaat en minder kan helpen.dat is de praktijk. Je moet gewoon een handigheid er in krijgen. Bij schelen ze niet veel, dus ik heb ze toen ze klein waren aan hetzelfde slaapje leren wennen, en nu 10 jaar verder gaan ze nog steeds tegelijk in de avond naar bed. Als jij relaxt doet en duidelijk maakt nu even niet, dan komt het echt wel goed. Je verdeelt je aandacht. Als je de borst of fles geeft kun je niet een spel doen met de andere, maar daarna wel weer. Je moet je weg er in vinden.

hoi hoi
ik zit precies in het zelfde schuitje de jongste is 16 maanden en ben Nu 27 weken zwanger ik denk ook vaak hoe ga ik dat allemaal doen straks maar volgens de ervaring deskundigen om me heen zeggen ze het gaat allemaal vanzelf ik krijg het er af en toe wel benauwd van. ik vind het ook af en toe wel druk nu een kleintje rond lopen en zwanger vooral nu de buik in de weg begint te zitten haha maar volgens mij zijn het ook een deel hormonen die je dan erg onzeker kunnen maken nou we gaan het zien hoe het gaat lopen

groetjes samantha

Hoi hoi, mijn dochtertje is van december 2011 en nu uitgerekend in dec 2012, ha ha. Af en toe vraag ik me ook heeeeeel erg af hoe ik het allemaal moet gaan bewerkstelligen, maar aan de andere kant hoor ik vaak dat je nu routine hebt en de tweede toch makkelijker gaat... Waar ik me heel erg op verheug is dat ze dadelijk echt met elkaar op kunnen trekken want er zit echt maar een jaartje tussen!
Ik ben benieuwd hoe het dadelijk gaat, maar ik denk dat het allemaal wel goed komt! X

Bij ons zit er straks ook 19 of 20 maanden tussen. Ik laat het over me heen komen en het komt vanzelf goed. Waar nodig vraag ik de oma's om mee in te springen in het begin. Ik verheug me erop dat ze straks samen spelen, dat je sneller uit de slaapjes bent en lekker kunt genieten van de kids. al,zal het ook af en toe bikkelen en mopperen zijn...

hoi!
ik heb een zoon van 3 en een zoon van 1 en nu uitgerekend eind november. ik vind het zeker pittig op bepaalde tijden, zeker nu ik zwanger ben en me lichamelijk niet altijd goed voel en vaak moe ben, maar ze kunnen ook heerlijk samen spelen! ze hebben nu (en straks) wel lekker wat aan elkaar. en aandacht geven gaat wel vanzelf. in het begin krijgt de baby natuurlijk veel aandacht, maar als die slaapt heb je weer tijd voor de ander. dat komt heus wel goed! als je de baby gaat voeden zet dan bijv. je oudste kindje in de kinderstoel erbij met een beker drinken en rozijntjes en een boekje.. dan maak je er gezellig momentje van, juist als je ze los laat lopen dan gaan ze precies dingen uitvreten die jij niet wilt en waar je dan op dat moment niks aan kan doen, wat weer stress en moppers geeft! (ik spreek uit ervaring hihi..) tis even je weg vinden en ze leren dat ze soms moeten wachten.

Terug
Bovenaan