2e laat op zich wachten...

A

Anoniem

Guest
Hai alle mama's (in spe)

Mijn zoontje is inmiddels 1,5 (geboren in dec 2008)
Sinds zijn verjaardag probeer ik weer zwanger te worden wat nog niet wil lukken...
Ik was van mijn zoontje zo zwanger, in 1 maand tijd gelukt.
Nu lukt het dus na 6 maanden nog niet.
Ik weet dat het altijd wel langer kan duren, maar omdat de eerste zo snel was maak ik me wat zorgen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Tijd om naar de dokter te gaan of gewoon geduldig wachten?
Groetjes Ily

Hoi Ilse,

Ik heb een zoontje van 2 1/2 en wij zijn deze maand alweer 13 rondes bezig. Het zegt helemaal niets als je eerste zo snel is gegaan helaas. Onze eerste heeft 8 maanden geduurd (toen we erachter kwamen dat ik een hele late eisprong had was het in 1 keer raak) en nu dus nog langer. Ik ben vorige maand, we waren toen precies 1 jaar bezig, naar de huisarts gegaan. Ik kreeg direct een doorverwijzing omdat ze als policy hebben dat je 1 jaar bezig moet zijn. Tenzij je 35 jaar of ouder bent of bij de eerste ook niet natuurlijk zwanger bent geraakt.

Weet je wanneer je je eisprong hebt? Anders zou je eens ovulatietesten kunnen gebruiken om dat vast te stellen. Menstrueer je elke maand, verloopt dat gewoon normaal zonder hevige pijnen? Als het verder allemaal volgens het "boekje" verloopt ben ik bang dat de huisarts je weer terug naar huis zal sturen met het advies te gaan temperaturen ofzo.
Maar niet elke arts is hetzelfde. Je kan altijd een afspraak maken en je angsten bespreken. Wie weet kan hij er een hoop voor je wegnemen.

Succes!
Liefs Joy

Hoi Ilse,

Ik heb een zoontje van 2 1/2 en wij zijn deze maand alweer 13 rondes bezig. Het zegt helemaal niets als je eerste zo snel is gegaan helaas. Onze eerste heeft 8 maanden geduurd (toen we erachter kwamen dat ik een hele late eisprong had was het in 1 keer raak) en nu dus nog langer. Ik ben vorige maand, we waren toen precies 1 jaar bezig, naar de huisarts gegaan. Ik kreeg direct een doorverwijzing omdat ze als policy hebben dat je 1 jaar bezig moet zijn. Tenzij je 35 jaar of ouder bent of bij de eerste ook niet natuurlijk zwanger bent geraakt.

Weet je wanneer je je eisprong hebt? Anders zou je eens ovulatietesten kunnen gebruiken om dat vast te stellen. Menstrueer je elke maand, verloopt dat gewoon normaal zonder hevige pijnen? Als het verder allemaal volgens het "boekje" verloopt ben ik bang dat de huisarts je weer terug naar huis zal sturen met het advies te gaan temperaturen ofzo.
Maar niet elke arts is hetzelfde. Je kan altijd een afspraak maken en je angsten bespreken. Wie weet kan hij er een hoop voor je wegnemen.

Succes!
Liefs Joy

Hoi Ilse,

Succes!
Liefs Joy

Wij zijn sinds januari bezig voor een derde, van de eerste was ik ronde 1 zwanger en van de tweede in ronde 2. Allebei supersnel dus. Alleen nu is mijn cyclus sinds het stoppen met de pil compleet van slag. Ben nu na een cyclus van 76 dagen eindelijk ongesteld geworden en ook de eerste cyclus duurde lang, 45 dagen. Ook ik maakte mij zorgen, vooral was/ben ik bang dat ik geen eisprong heb omdat mijn cyclus zo lang is. Ben wel bij de huisarts geweest maar deze gaf aan dat ik mij geen zorgen moest maken en het gewoon nog even de tijd te geven. Dus hier ook, 2 keer heel snel zwanger en nu duurt het wat langer, al is 4 maanden natuurlijk helemaal nog niet zo lang. Ik begrijp je bezorgdheid en natuurlijk kun je altijd een afspraak met de huisarts maken maar waarschijnlijk zal deze zeggen dat je het nog even de tijd moet geven. Je bent wel gewoon regelmatig ongesteld? Bij mij kwam ook bij de huisarts aan de orde dat mijn leven met twee kinderen en een (parttime) baan natuurlijk wel druk is en ook dat kan van invloed zijn op mijn cyclus. Meid ik denk dat je gewoon nog wat meer geduld moet hebben en het nog even de tijd geven maar als je echt ongerust bent kun je natuurlijk altijd een afspraak maken bij de huisarts. Succes!!

hi ik was van mijn zoontje gelijk zwanger (getopt met de pil ongesteld geworden en toen gelijk zwanger. nu zijn we sinds dec bezig :-(

ik wist dat hat nu langer zou duren maar dacht aan een maand of 3 of 4. als het nu nog 2 ronden op zich laat wachten dan is mijn zoontje 4 en moet hij naar school, dat wil ik juist niet, hij moet niet gaan denken nu de baby eris moet ik elke dag weg. dus ik hoop dat het deze en anders volgende maand toch echt raak is. ik heb deze ronde wel de dag voor en op de dag van mijn eisprong sex gehad (ovulatie testen) dus ik hoop het ik hoop het.

volgens mij helpen ze je nog niet onder de 8 maanden oefenen.

hoi hoi
bij mij gaat het netzo. mijn zoontje is in januari 1 jaar geworden en zijn nu ook bezig voor de tweede vanaf januari....(ronde 5 dus) wij dacht en hoopten ook dat het wat sneller zou gaan. de eerste was namelijk niet gepland (wel heel erg gewenst) dus gingen er ook vanuit ach de tweede zal ook wel vlot gaan maar helaas... maar gewoon positief blijven is mijn motto en hoe meer je je ermee bezig houd hoe langer het vaak gaat duren.... succes!!!
groetjes,

Hoi Hoi,

Ook ik was in de eerste ronde zwanger van mijn eerste kindje. We hadden echt gedacht dat de tweede ook wel zo snel zou komen. Ik heb er 14 maanden op moeten wachten, incl. een kijkoperatie.
Bij mij werd endometriose ontdekt en de eerste keer heb ik gewoon heel veel geluk gehad dat het zo snel gelukt was.

Groetjes en ik hoop dat je snel zwanger bent!!

Terug
Bovenaan