2e miskraam

hallo allemaal,

ik lees al enige tijd mee op dit forum en heb er al heel veel aan gehad, maar heb zelf nog nooit iets geplaatst.
Mijn man en ik zijn 1,5 jaar aan het proberen om zwanger te raken. In september afgelopen jaar was het eindelijk zover, dolgelukkig waren we. Totdat in oktober bleek dat ik met 8 weken een miskraam heb gehad.

Omdat het vruchtje niet vanzelf is afgekomen, heb ik een curretage ondergaan. 28 dagen later werd ik weer keurig ongesteld en afgelopen week bleek ik overtijd te zijn. We konden ons geluk niet op, toen ik 2 positieve zwangerschapstesten had gedaan. Helaas heb ik vandaag weer flink wat helder bloed verloren en is het volgens mij na 5 weken uitgedraaid op een 2e miskraam.

Een vriendin zegt dat het ook van een innesteling nog kan zijn, maar dat geloof ik niet. Ik had ook nog helemaal geen zwangerschapsverschijnselen, geen zere borsten, niet misselijk etc. wat ik bij de eerste zwangerschap wel meteen had.

Over 2 weken heb ik sowieso een afspraak bij de gynaecoloog. Maar ik maak me zo'n zorgen dat ik wel zwanger kan raken, maar dat mijn lichaam op de een of andere manier de zwangerschap niet intact laat. Weet iemand waar dit mee te maken kan hebben? We zijn allebei gezond, we hebben al allerlei standaardtesten gehad en die waren allemaal goed. Waarom gaat het dan toch weer mis? En in onze vriendenkring zijn 3 meiden wel zwanger, terwijl die nog maar net bezig waren. Dit is zo moeilijk...

Bedankt dat ik mijn verhaal even kwijt kon. Verder iedereen veel succes!!

Gitta

Hoi Gitta,

Ik kan je er geen antwoord op geven. Heb er nog geen ervaring mee maar wil je wel heel veel stertke wensen!
Ik hoop dat de gynacoloog meer antwoorden heeft. En hopelijk heeft je vriendin toch nog gelijk en is het een innestelings bloeding. Ik had bij mijn zwangerschappen ook geen specifieke verschijnselen dus dat hoeft niet persee iets te betekenen. Sterkte en succes ermee. Groetjes Anne-Marie

Lieve Gitta,

Helaas heb ik met mijn 3 miskramen al enig ervaring. Ik heb de eerste miskraam na 9,5 week gehad de 2e na 5 weken en de 3e na 5,5 week. Er zijn inderdaad wat onderzoeken mogelijk zoals chromosomen, hormonen, de stand van je baarmoeder, je eierstokken bekijken en noem het maar op.
Ik heb nu een paar van deze onderzoeken achter de rug en 13 januari heb ik alle uitslagen binnen. Er is mij ook duidelijk verteld dat er maar bij weinig vrouwen een oorzaak wordt gevonden. Dus het antwoord voor mij was gewoon 3 x dikke pech. Je gaat daar natuurlijk steeds minder in geloven want ik win tenslotte ook niet 3x de loterij!! Toch geef ik de hoop niet op. Ik weet dat het heel moeilijk is om positief te blijven maar geef de hoop nooit op.

Heel veel sterkte en ik weet niet of het inderdaad nu weer misgaat maar ik ga stiekum toch een beetje voor je hopen dat het toch nog goedgaat.

Knuffel,

Corina

Hallo,

bedankt voor jullie lieve reacties. Corina, ik heb jouw verhaal inderdaad ook al gelezen op het forum en toen dacht ik nog ik hoop dat me dat nooit gebeurd. Ik vind het vreselijk voor je. Het is toch echt een miskraam geworden nu, ik heb buikpijn en verlies flink wat bloed nu. Ik kan het gewoon niet geloven. Maar goed, je hebt gelijk als je zegt we geven de hoop niet op. Dat probeer ik ook maar. Ik ben eens heel benieuwd wat jouw uitslagen zijn en of je er inderdaad iets mee kunt. Heel veel succes de 13e, ik zal aan je denken.

Liefs,

Gitta

Hallo Gitta,

Heel vervelend dat dit je moest overkomen. Ik wil je dan ook ten eerste heel veel sterkte wensen en hoe moeilijk dat ook nu lijkt, probeer alstublieft positief te blijven denken.
Ik ken iemand die 3x een miskraam kreeg, daardoor in de medische molen terecht kwam en toen toch spontaan zwanger raakte. Haar zoontje is 2 jaar geleden 2 dagen na mijn zoon geboren. Het kan allemaal goed komen, maar we moeten wel blijven vertrouwen in dat het goed gaat komen. Onze vijand op dit moment is de tijd, voor jou en voor mij geldt dat we liever weer gister als vandaag zwanger willen zijn. Toch?! Ik denk zelf dat pas als we het een beetje los laten dat het dan binnen de kortste keren raak is. Nog een voorbeeld, een vriendin van mij was voordat ze zwanger raakte van haar eerste kindje, er zo veel mee bezig dat het niet wilde lukken, maar toen ze zei ik ga eerst opvakantie en daarna zien we wel weer, raakte ze plots spontaan zwanger en ze heeft inmiddels 2 kinderen in 3 jaar tijd.
Zullen we toch maar blijven hopen op een zwangere toekomst?! Doe het rustig aan en laat je geest eerst tot rust komen. Daar ben ik ook nog mee bezig, want voor mij is het ook nog maar kort geleden allemaal. Liefs Bernadette.

Terug
Bovenaan