2e miskraam

hoi meiden,

mijn 2e miskraam is een feit, ik was 6 weken zwanger , ik vind het echt zo keihard.
De eerste keer denk je nog, zo is de natuur, hoe verdrietig ook ,maar nu bij de 2e keer denk ik echt dat er iets mis met me is.
wie heeft er ervaring met meerdere miskramen en heeft een onderzoek gehad?

groetjes natas

Hoi natas,

Helemaal niet leuk zeg meid. Ik heb geen ervaring met meerdere, heb er wel net 1 gehad en dat is ook al erg. Je kunt hier wel veel meer vinden over dames die al meerdere miskramen hebben gehad overigens hoor. Ik denk niet dat er iets mis is met je hoor meid. Zo gaat het soms gewoon echt. Ik ken een flink aantal vrouwen die 2 of meer miskramen achter elkaar hebben gehad en daarna een gezond kind kregen.

Het is helaas de teleurstelling en het verdriet wat je dan echt teveel wordt en dat maakt je aan het twijfelen aan jezelf he. Maar meid als je verder gezond bent zal het echt niet aan jouw lichaam liggen hoor. Sterkte er mee!

Liefs Petra

Hoi Natas,

Tjee balen dat je nu je 2e miskraam hebt gehad.. 1 is idd al niet leuk laat staan 2.. Ik heb nov 2006 een bbz gehad en nov 2007 een missed abortion.. Tegen ons werd gezegd gewoon botte pech, dus daar ga ik dan maar vanuit. Mocht het nu nog een keer misgaan dan zou het fijn zijn als ze verdere onderzoeken zouden gaan doen. Ik hoop voor jou dat het ook botte pech was, wat het verdriet en pijn absoluut niet wegneemt, en dat 2008 een vruchtbaar jaar mag worden!!

Groetjes Jessica

hoi natas nee ik denk idd ook niet dat er iets mis met je is ik heb ook net mijn eerste miskraam gehad en ben er kapot van maar de gynacoloog heeft ook tegenons gezegd domme pech.
een vriendin van mij heeft ook twee miskramen en gehad en heeft nu 3 prachtige gezonde meiden.

ik wens je veel sterkte om het verlies een plekje te   geven.
wij denken allemaal op dit forum met je mee.

liefs 19 1

en ik vind 1 al heftig.... zit er nu nog midden in (dacht nu 11 weken zwanger te zijn, maar vorige week kregen we een echo waarbij het kindje met ruim 9 weken gestopt was met groeien).

En tja ik heb absoluut geen twijfel aan mezelf over dat er iets mis zou zijn.... het is helaas mis gegaan bij de aanleg, maar buiten onze/mijn schuld. Zou niet direct teveel wanhopen over dat er iets mis zou zijn met jou, maar dit is zoooooo oneerlijk dat het jullie 2 keer moet overkomen . Ik hoop dat alles zijn plekje heeft er alsnog op niet al te lange termijn een mooie gezonde zwangerschap zal zijn voor jullie (ook hier een vriendin met 2 miskramen en zij hebben nu 4 gezonde kinderen)

groetjes,
Marije

Allemaal heel erg bedankt voor jullie lieve reacties, als ik dat lees krijg ik toch weer een beetje hoop.
Ik wil even zeggen dat ik ook aan jullie denk, en jullie heel veel sterkte wens met het verwerken van je verlies...

liefs natas

Hoi,

Ik heb met kerst mijn 2e miskraam gehad (11.3 wken), vorig jaar had ik er ook 1, maar die wijten wij aan de extreme stress waar we onder stonden. Onze jongste zoon was opnieuw opgenomen in het ziekenhuis met een recidief (terugkeer kanker).
Nu werd de miskraam in een academisch ziekenhuis geconstateerd en werd er gelijk gesproken over de mogelijkheid van chromosoomafwijkingen omdat dit dus de 2e miskraam was en we moesten bloedprikken voor onderzoek. En we waren nogal van slag door het nieuws waardoor we bloed hebben geprikt. Achteraf heb ik daar dus moeite mee, ik heb 2 gezonde kinderen gekregen, dus waarom zou het ineens foute boel zijn. Ik heb er met mijn eigen gyn. over gesproken en zij zei: na 2x al onderzoek doen is snel, veel vrouwen krijgen 2x een miskraam, uit die test komt vrijwel nooit wat. De uitslag duurt 12 weken. Ze zei ook dat ouders vaak niets met de uitslag doen, ze willen zo graag een kindje dat ze gewoon voor een zwangerschap kiezen. Evt. met extra onderzoeken.
Wij zelf wachten  niet op de uitslag en gaan gewoon verder proberen.
Als je twijfelt kun je natuurlijk een keer gaan praten met een gyn. Bij mezelf, hoe erg ik het ook vind, denk ik: gewoon pech geweest. Hopelijk lukt het binnenkort wel. Daarbij voel ik me gesterkt door het feit dat ik 2 kinderen heb gekregen en om mij heen zijn er ook vriendinnen die vooraf aan een goed gelopen zwangerschap 1 of meerdere miskramen hebben gehad. Al voel ik me nu ook verdrietig en denk ik: gaat het nog wel lukken.

groetjes, keesje

groetjes, keesje

Terug
Bovenaan