Hoi,
Ik heb met kerst mijn 2e miskraam gehad (11.3 wken), vorig jaar had ik er ook 1, maar die wijten wij aan de extreme stress waar we onder stonden. Onze jongste zoon was opnieuw opgenomen in het ziekenhuis met een recidief (terugkeer kanker).
Nu werd de miskraam in een academisch ziekenhuis geconstateerd en werd er gelijk gesproken over de mogelijkheid van chromosoomafwijkingen omdat dit dus de 2e miskraam was en we moesten bloedprikken voor onderzoek. En we waren nogal van slag door het nieuws waardoor we bloed hebben geprikt. Achteraf heb ik daar dus moeite mee, ik heb 2 gezonde kinderen gekregen, dus waarom zou het ineens foute boel zijn. Ik heb er met mijn eigen gyn. over gesproken en zij zei: na 2x al onderzoek doen is snel, veel vrouwen krijgen 2x een miskraam, uit die test komt vrijwel nooit wat. De uitslag duurt 12 weken. Ze zei ook dat ouders vaak niets met de uitslag doen, ze willen zo graag een kindje dat ze gewoon voor een zwangerschap kiezen. Evt. met extra onderzoeken.
Wij zelf wachten niet op de uitslag en gaan gewoon verder proberen.
Als je twijfelt kun je natuurlijk een keer gaan praten met een gyn. Bij mezelf, hoe erg ik het ook vind, denk ik: gewoon pech geweest. Hopelijk lukt het binnenkort wel. Daarbij voel ik me gesterkt door het feit dat ik 2 kinderen heb gekregen en om mij heen zijn er ook vriendinnen die vooraf aan een goed gelopen zwangerschap 1 of meerdere miskramen hebben gehad. Al voel ik me nu ook verdrietig en denk ik: gaat het nog wel lukken.
groetjes, keesje
groetjes, keesje