2e miskraam

hallo allemaal,

ik lees al enige tijd mee op dit forum en heb er al heel veel aan gehad, maar heb zelf nog nooit iets geplaatst.
Mijn man en ik zijn 1,5 jaar aan het proberen om zwanger te raken. In september afgelopen jaar was het eindelijk zover, dolgelukkig waren we. Totdat in oktober bleek dat ik met 8 weken een miskraam heb gehad.

Omdat het vruchtje niet vanzelf is afgekomen, heb ik een curretage ondergaan. 28 dagen later werd ik weer keurig ongesteld en afgelopen week bleek ik overtijd te zijn. We konden ons geluk niet op, toen ik 2 positive zwangerschapstesten had gedaan. Helaas heb ik vandaag weer flink wat helder bloed verloren en is het volgens mij na 5 weken uitgedraaid op een 2e miskraam.

Een vriendin zegt dat het ook van een innesteling nog kan zijn, maar dat geloof ik niet. Ik had ook nog helemaal geen zwangerschapsverschijnselen, geen zere borsten, niet misselijk etc. wat ik bij de eerste zwangerschap wel meteen had.

Over 2 weken heb ik sowieso een afspraak bij de gynaecoloog. Maar ik maak me zo'n zorgen dat ik wel zwanger kan raken, maar dat mijn lichaam op de een of andere manier de zwangerschap niet intact laat. Weet iemand waar dit mee te maken kan hebben? We zijn allebei gezond, we hebben al allerlei standaardtesten gehad en die waren allemaal goed. Waarom gaat het dan toch weer mis? En in onze vriendenkring zijn 3 meiden wel zwanger, terwijl die nog maar net bezig waren. Dit is zo moeilijk...

Bedankt dat ik mijn verhaal even kwijt kon. Verder iedereen veel succes!!

Gitta

hallo,

Wat vind ik het erg voor jullie dat het nu waarschijnlijk weer mis is.
Ikzelf heb ook een miskraam gehad in de dertiende week ook nog op vrijdag de dertiende. daarna heeft het een half jaar geduurt voor ik weer zwanger was en ik kan je wel vertellen dat het het langste half jaar uit mijn leven was. Wat mij heel erg geholpen heeft is dat ik er van overtuigd was dat het kindje heel erg ziek zou zijn geweest als het wel was blijven zitten en dat we dan misschien van een voldragen kindje afscheid hadden moeten nemen. Ik wens je heel veel sterkte en snel een nieuwe zwangerschap en een gezond kindje

oneerlijk allemaal eigenlijk, een ander wel en jij niet, mooi kl*te.
Ik heb dan wel geen miskraam gehad maar ben wel 2 engeltjes door vroeggeboorte verloren. Ik heb weleens gehoord als een vrouw vaak miskramen krijgt het kan liggen aan haar bloed, ik heb het ergens keertje gelezen, weet helaas niet meer waar, en die vrouwen kregen volgens mij bloedverdunners voorgeschreven gekregen, het bloed stold dan anders of zo weet het niet exact meer, je kunt wellicht informeren bij je huisarts of kijk eens op www.obgyn.net/com. Is een site van gyneacologen, waar de vrouw ook allerlei vragen kan stellen. In iedergeval wat ik wel zeker weet is(en dat heb ik van onze gyneacoloog) dat 1 op de 10 vrouwen een miskraam krijgt. Maar we gaan ervan uit dat mocht je het nog keertje proberen wanneer jullie er weer aan toe zijn, dat het dan gewoon goed gaat,ik ben nu voor derde keer zwanger en ondanks dat ik zeer bang ben, de moed niet laten zakken...
Ik wens jullie het beste toe.
liefs susan

Hoi Gitta,

ik wens je ook veel sterkte. Helaas heb ik ook een aantal miskramen gehad, uiteindelijk zelfs 3 keer, maar inmiddels ook twee gezonde kinderen, maar ik herken heel erg je machteloze en wanhopige gevoel. En dat is geestelijk heel zwaar.
Na 3 miskramen kom je in aanmerking voor erfelijkheidsonderzoek, maar daar hebben wij niet voor gekozen. Wij zijn maar gewoon van het 'domme-pech-scenario' uitgegaan. En als je eens in je omgeving gaat rondvragen, blijkt dat er heel veel mensen zijn die ook één of meerdere miskramen hebben meegemaakt. Je bent echt niet de enige, maar ja, dat is natuurlijk slechts een schrale troost. Nogmaals, veel sterkte en probeer moed te houden.

Groetjes, Janneke

hoi gitta,
We waren een jaar bezig om zwanger te raken en het was raak dat was in januari 2003 na paar dagen kreeg ik een miskraam deze is op natuurlijke manier opgelost.
Paar maandjes later weer zwanger nu zal toch wel goed gaan dacht ik.En ging paar weken goed dat wil zeggen was week of 9 zwanger en mocht op controle er werdt gekeken en er was niets te zien een leeg vruchtzakje.
Echt balen was dat ik werdt gecuriteerd.
Weer paar maandjes later in december van 2004 was weer zwanger nu denk je kan toch niet weer mis gaan maar jawel weer na paar weekjes was mis en werd ongesteld.
Ik twijfelde echt en smeekte op ziekenhuis voor onderzoeken maar er was niets met ons aan de hand zeiden ze we hadden wel al een chromozone onderzoek gehad maar meer niet.
Dus ik twijfelde echt van ik kan geen kinderen krijgen.
Er werd ons gezegd dat als ik een jaar niet zwanger was geweest we terug mochten komen.Nou en nu in september 2004 bleek ik weer zwanger te zijn.
toen ik 7 weken was mocht ik langs bij gynecoloog en er was iets te zien echt mooi.
Om mijn verhaal maar niet te lang te maken ik ben nu 22 weken en 1 dag zwanger en alles ziet er perfect uit.
Zo zie je maar de een moet eerst een hoop mee maken maar het kan zo als je ziet.
Ik denk maar zo de andere 3 keer is er iets met vruchtje geweest en zal het een afwijking hebben gehad het komt niets voor niets af.

Ik wens je heelveel sterkte en je ziet na regen komt zonneschijn zoals ze dat zeggen.

groetjes Cindy

Hoi Gitta,

Ik vraag me af hoe het met je is en wat de uitslag was.
Ook ik verloor behoorlijk wat bloed aan het begin maar het vruchtje bleef intact, maar weet dus wel hoe erg je schrikt. Heb ook al 5 keer een miskraam gehad dus je gaat uit van het ergste.
liefs linda

Terug
Bovenaan