2e miskraam

Hallo
 In 2003 heb ik mijn eerste miskaam gehad, in 2004 een gezonde dochter, en vandaag vandaag heb ik gewoon weer een miskraam gehad! Waarom?! Kan niemand me vertellen, ze komen met cijfers 10% tot 15 % van de zwangere hebben dat. Tja en dat wij die pech nu voor een tweede keer hebben???
Het voelt zwaar klote.
Wil iemand reageren, bedankt.

Hoi,

Ik weet hoe je je voelt!!! Ik heb al 6 miskramen achter de rug en ook 4 gezonde kinderen.
Bij ons ging het net zo,  eerst miskramen (3x),  toen 2 gezonde dochters, miskraam, gezonde dochter, wederom een miskraam en een gezonde zoon, met een klein hartprobleempje.  Met als afsluiter achteraf weer een miskraam (volledig ongepland).

Wij hebben de theorie (nooit laten uitzoeken hoor) dat we "slechte" jongetjes maken. Wij hebben drie gezonde meiden en een jongetje met een hartprobleem. Mijn man heeft hetzelfde probleem, en wij denken dat die miskramen kindjes of jongetjes zijn waarbij het probleem grotere vormen aannam.

Zoiets heeft wel een enorme inpact gehad, op ons gezinsleven, op onze relatie en eigenlijk op de gehele manier waarop we in de wereld staan.
Ik ben zielsgelukkig met mijn kinderen echt waar, want nu ik zie hoe betrekkelijk alles is, ik bedoel het had ook helemaal niet kunnen lukken, ja toch....

Heel veel liefs en sterkte Lin

hoi

Mijn eerste zwangerschap is ook met een miskraam geëindigd. Daarna heeft het ruim   2 jaar geduurd voordat ik weer zwanger was. Inmiddels hebben we 2 gezonde dochters.
Het 'toeval' (als je dat zo kunt noemen) is dat mijn beide schoonzussen ook allebei een miskraam kregen bij hun eerste zwangerschap.   En een vriendin van me heeft het ook 2 keer gehad.

Inmiddels kan ik het goed relativeren, ben heel gelukkig met de 2 prachtmeiden die ik nu heb, maar daar heb jij nu niets aan.

Verwerk het allemaal op een rustige manier, hopelijk kun je er goed met je partner over praten, en ik hoop voor je dat je toch weer snel een nieuw kindje zult krijgen.

Ik leef met je mee

groetjes
Melanie

Terug
Bovenaan