2e naam kindje

Hoi iedereen,

ik wilde even jullie mening.

mijn man en ik hebben besloten om ons kindje als 2e naam te vernoemen naar zijn oma (de moeder van mijn schoonmoeder), die heette Betsie.

dus dan wordt de 2e naam elizabeth had ik in mijn gedachten (met een z, dat vind ik zelf ook mooier dan elisabeth).

maar nu vroeg mijn schoonmoeder ( aan mijn man) hoe dat we die naam gingen schrijven en hij zei dus met een z.

maar blijkbaar werd de naam van mijn mans oma geschreven met een s (dus elisabeth) en vind zij eigenlijk dat we de 2e naam van ons kindje ook met een s moeten schrijven, want anders 'vernoem je haar niet'.

nu zit ik mezelf daarover druk te maken en te denken van waar bemoeit ze zich mee, ze moet allang blij zijn dat we ons kindje o.a. naar haar moeder vernoemen en het is ons kindje, niet die van haar. maar kan het toch niet echt van me afzetten.

Dus.. Ik wilde graag weten wat jullie hierover dachten.

bedankt alvast voor jullie reacties.

xxx

Hoi,

Mijn mening is, om het gene te doen waar jullie je het beste bij voelen en wat jullie zelf willen. Zelf als ik zo je verhaal lees, denk ik dat het dezelfde naam blijft, alleen dan anders geschreven, dus wat maakt het dan uit? Maar dit is wat ik ervan denk.

Groetjes

Het is een persoonlijke mening. Ik vind zelf dat vernoemen om de intentie gaat en niet om precies dezelfde naam. Maar vanuit ouderwets oogpunt kan daar anders over gedacht worden.

Jullie moeten doen waar je je goed bij voelt. Overleg samen.

Doe waar je je goed bij voelt.

Wij hebben niet "vernoemd". Wilden beiden ouders niet. (yes!)  Wij hebben uiteindelijk wel een beetje vernoemd. bij een jongen zou het beginnen met de letter van mijn man D en 2de naam mijn letter H. Bij een meisje zou de roepnaam een H zijn en de 2de naam een D. :) Mijn moeder SMSte ong. 2 ur nadat ons zoontje was geboren dat we toch hadden vernoemd en dat ze het heel erg leuk vond! En... tsja... dat zou misschien ook nog een optie kunnen zijn als je toch je eigen naam wilt bedenken. Gewoon iets totaal anders!  ;)

Terug
Bovenaan