2e op komst - dilemma : Nog een kinderkamer - oudste is 20 maanden?!

onze zoon is 20 maanden als onze 2e spruit op de wereld komt in augustus.

Kopen we nou nog een 2e kinderkamer of kan onze oudste al naar een dreumes kamer? Wie kan mij adviseren? Wat zouden jullie doen?

Hoi hoi,

Ons zoontje kreeg met 1 ½ jaar een peuterkamer. De kamer hadden we bij Ikea gekocht en op het meegroeibedje, kon je ook een anti-uitrol plankje bevestigen.
Hij vond het helemaal geweldig en het is ook goed gegaan.

Groetjes Wilma

Hoi.

Wij zitten met hetzelfde,ons zoontje is dan  ook 20 maanden.
Wij kijken of we nog een ledikantje op de kop kunnen tikken waar we een stukje van de spijlen uit kunnen halen zodat hij wel zelf uit bed kan. (ivm tillen)
Ik wil (als het lukt) graag borstvoeding geven en ik denk dat ik niet echt gerust kan voeden als ik mijn zoontje hoor rondlopen.
Als het niks is hebben we nog zo een ander bed gekocht.

Groetjes Mikkie.

Onze zoon is ook al 20 maanden als de tweede komt . De jongste komt de eerste ongeveer zes maanden in een wieg te liggen en die tijd ligt ons zoontje gewoon in zijn ledikantje. Daarna kijken we wel of hij oud genoeg is voor een groeibedje of dat hij beter nog een tijdje in een ledikant kan liggen.

Hoi!
Mijn zoon is pas 15 maanden als de 2e komt. De nieuwe baby krijgt zijn kamer en mijn zoon krijgt een nieuwe kamer. Hij neemt zijn eigen ledikantje mee want de baby ligt eerst in de wieg. Een commode koop ik niet. Vind ik een beetje zonde van mijn geld. Ik verschoon hem overdag gewoon op de babykamer en mocht de baby er op een gegeven moment van wakker worden, mocht die slapen, dan leg ik een aankleed kussen op het bed en doe ik het daar. Het enige wat ik dus gaat kopen is een kast voor mijn zoon! Groetjes en succes!

Zoë is 19 maanden als nummer twee komt maar zij slaapt al vanaf 10 maanden in een meegroei bedje en ze is er in totaal maar twee keer uitgeklommen. Ik heb er een van Ikea met een hekje van opzij.
Groetjes Ylona

Mijn dochter is nu 21 maanden en ik zou haar nu nog niet in een 'groot' bedje leggen denk ik. maar wel als je er een soort uitrol iets voor kan zetten. En niet vergeten om steeds de traphekjes dicht te doen: want ze kan deuren open krijgen!

Anne

Terug
Bovenaan