2e prikjes e.d. Johnny

Hoi Dames,

Vanmorgen ben ik met Johnny naar het CB geweest want hij moest voor de 2e keer prikjes hebben, het ging hartstikke goed! hij huilde heel kort en was daarna alweer lekker aan het lachen..
hij was trouwens ook ontzettend moe want toen ik hem weer mocht aankleden viel hij in slaap op de aankleed tafel haha!

Johnny weegt nu 7,2 kilo en is 67 cm! hij volgt goed en was lekker aan het brabbelen tegen de kinderarts. ze merkte wel op dat hij nogal benauwd ademde ( HEHE eindelijk iemand die er serieus op ingaat ) ze keek hem na en kwam tot de conclusie dat hij een ietwat kleinere opening heeft en hier over heen gaat groeien! gelukkig dus niks ernstigs en er is niks tegen te doen. ( weet trouwens de originele naam niet, die zoek ik nog wel even op ) fijn dat er eindelijk een oorzaak voor is want de HA vertelde me iedere keer dat het een verkoudheid was en ik vond het al hartstikke raar want vanaf de geboorte tot nu 3 maanden verkouden en er niks voor geven? dan klopt er toch iets niet.. maaaar goed, het is dus niks ernstigs!

we hebben het ook nog even over zijn ogen gehad en deze worden dus niet meer bruin!!! maar blijven blauw/groen/grijs (is nog even afwachten) ben hier echt super blij mee want vind het onwijs mooi, wij zelf hebben allebei bruine ogen, de ouders van mijn vriend ook, mijn moeder ook behalve mijn vader, hij had groen/grijs!

18 april moeten we weer terug voor de volgende prikjes!

even voor de dames onder ons die flesvoeding geven? wisten jullie dat je met flesvoeding ook extra vitamines moet geven? sprak laatst een vriendin en die wist er niks vanaf! elke dag vitamine d 10 druppels.

is er nog iemand met de lijst bezig trouwens? heb hem al een tijdje niet voorbij zien komen!
had trouwens paar weken geleden een topic geopend over het doorslapen, hij slaapt nu elke nacht door van 23.30 tot 07.30!

nou dit was het weer van ons, behoorlijk lang geworden maar had ook veel te vertellen haha!

liefs

Fijn dat het zo goed gaat met Johnny!
Hij groeit gied zeg!
Ik zal de lijst vanavond proberen bij te werken.

Wat bijzonder van zijn ogen, dat hij een andere kleur heeft dan papa en mama!

Wanneer moet Johnny erover heen groeien?

Liefs

Fijn dat je nu weet dat het geen verkoudheid is maar een iets te kleine opening heeft maar dat Hij daar over heen kan/gaat groeien.

Ik geef fles voeding en ja ik wist dat je extra vitamine D moet geven.
Toen ik nog borstvoeding gaf moest ik ook nog vitamine k druppels geven maar dat hoeft nu niet meer.

Liefs debora

heej fijn dat het zo goed met johnny gaat ,,,
over de vitamine d dat wist ik dat is mij verteld ,, ik ben zelf helemaal niet van medicatie's etc ,,, in de voeding van nutrilon zit al vitamine d ,,, en het is vanaf 1 jan 2012 dat ze het moeten gaan zeggen op het cb ,, ik heb er bewust voor gekozen het niet te geven ,,,maar moet ook zeggen marina doet het wel zo goed ,,, slaapt goed eet goed nooit geen krampjes op 1x na ,,, spugen doet ze haast nooit enkel een mondje,,, marina krijgt haar laatste fles ongeveer half 9 9 uur net hoe het uit komt en gaat dat rond half 10 slapen zonder te huilen slaapt dan door tot ongeveer 8 uur ... ze krijgt 4 a 5 flessen van 180 cc en om de dag een fruithapje ,,, omdat ze het dus zo goed doet vind ik het echt niet nodig de vitamine d extra te geven ,,,,

liefs mandy

@moedermandy: nee snap het ook wel, maar vond het wel raar dat een vriendin van mij niks verteld was, ik vind toch dat ze bij elk CB een ander advies geven e.d. beetje apart! maar fijn om te horen dat het met marina goed gaat!

@redaro: dat heeft ze eigenlijk niet verteld.... zit er nu aan te denken en stom dat ik het niet gevraagd heb, volgende maand zijn 3e reeks prikjes en dan vraag ik het meteen!

@moedermady
Vitamine d is geen medicijn, maar een belangrijke vitamine. Die maakt ons lichaam aan door de huid die in aanraking komt met het ultraviolet van de zon.
Babietjes komen maar heel erg weinig in aanraking met de zon...vandaar dat er echt wordt geadviseerd om vitamine d extra te geven.
Vitamine d is belangrijk voor veel functies in ons lichaam, vooral voor de botopbouw, maar er is veel onderzoek gedaan, bijv naar de preventie tegen darmkanker in combinatie met vitamine d.
Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten hoor, maar het heeft dus niks te maken met het feit dat Marina nu zo ontzettend goed groeit en het zo super goed met haar gaat.
Dat is natuurlijk wel ontzettend fijn!

Liefs Brigitte

@mandyjacobi

Wat fijn dat t met Johnny zo heel erg goed gaat. Wat groeit hij lekker zeg!
Bijzonder van zijn oogjes, kan me wel voorstellen dat je er blij mee bent dat hij de oogkleur van Opa mee heeft gekregen. Is wel speciaal natuurlijk!
En fijn dat ze zo duidelijk waren ivm de kleine opening. Soms is het CB echt wel fijn he!
Heerlijk dat Johnny ook zo lang doorslaapt! Vannacht ook goed geslapen? Geen last van zijn prikjes?

Hier slaapt Bodhi vanaf 20.00 en werd hij nu om 5.00 wakker....ach ja...de vogeltjes fluiten al en meneertje slaapt alweer lekker...maar ik ben klaarwakker :)

Groetjes

@brigitte

ja idd! hij heeft eigenlijk bijna geen last van de prikjes, lekker aan het brabbelen, heb alleen 2 keer een zetpilletje gegeven tot nu tot omdat zijn temperatuur flink aan het stijgen was maar dat is nu ook alweer over. vanmorgen kwam hij iets eerder dan normaal 06.45 uur maar daar ben ik eigenlijk wel blij mee want dat betekent (mits hij dit ritme aanhoudt ) 's avonds iets eerder gaat slapen en wij dus ook eerder mee naar bed kunnen en smorgens moeten we er rond half 8 uur uit dus dat was normaal gesproken heel erg haasten. Bodhi slaapt ook best wel lang zeg! alleen denk dat je het zelf fijner zou vinden om iets langer dan 05.00 uur te slapen, wij hebben daar in het begin ook last van gehad vroeg in de avond laatste fles en dan rond die tijd weer komen. van alles geprobeerd maar niks hielp, totdat johnny uit zichzelf toch in een keer doorsliep tot 07.30 uur en sindsdien hebben we dat ritme! heel apart!

succes ermee!

liefs

Terug
Bovenaan