2e prikjes & update over ons

Al een tijdje niet echt actief meer op het forum, maar nadat ik afgelopen weekend erg ziek ben geweest en mn voeding terug was gelopen ben ik in een dip gekomen. Voelde me echt behoorlijk rot, en met hulp van mn mams nog een beetje goed gekomen in het huishouden.

Afgelopen 2 zonnige dagen hebben me er weer helemaal boven op geholpen!

Wel heb ik met pijn in mn hart besloten dat ik overdag ga stoppen met de borstvoeding. Levy krijgt totaal geen ritme waardoor ik hem nooit langer dan 4/5 uur weg durf te brengen, of lang op stap durf te gaan met m omdat je nooit weet hoe vaak hij wilt drinken... Vind het heel rot, maar moet ook gewoon de deur uit kunnen en hem een dag weg kunnen brengen of bij pappa kunnen laten. Ook merk ik dat het mn lichaam heel veel energie kost om telkens te voeden. De avond en ochtend voedingen wil ik wel blijven geven.

Levy is gister 3 maandjes geworden en heeft zijn prikjes gehad. Hij weegt nu 6380 gram en is 62 cm. Alles een beetje boven gemiddeld.

Na zijn prikjes werd hij rond 5 uur in eens heel huilerig. Hij had zn ogen dicht en lag alleen maar te krijzen. Ik ongerust natuurlijk ook omdat ik totaal geen contact met hem kreeg, niets hielp. Durfde hem geen paracetamol te geven omdat ze op het CB hadden gezegt dat dat alleen met hoge koorts mag en dat had hij niet. De dokter gebeld, en moest langs komen op de HA-post.
De HA zei dat ik gewoon een paracetamol moest geven, we zijn zelf ook soms ziek zonder koorts. :) Verder leek alles goed. Thuis een paracetamol gegeven, en Levy is rustig gaan slapen. sNachts werd hij weer heel onrustig, lag maar met zn hoofd heen en weer te slaan, en sochtends had hij 38 graden. Ben lekker bij m gaan liggen, en rond half 12 vanochtend was hij eindelijk rustig en zonder koorts. :) Pff, wat was ik geschrokken, vond het echt heel erg om hem zo overstuur te zien.

Vanmiddag lekker gewandeld, hij lag naar iedereen te lachen die in de wagen keek :D Zo leuk om te zien dat hij zo vrolijk is!

Lang verhaal, maar moest het ook allemaal even kwijt. Heb lekker zomerkleertjes gehaald, en dat brengt me bij de vraag, wat doen jullie je kindjes nu aan? Ik doe levy een shirtje met korte mouwen aan en een vestje of zomerjasje.. En dan in de kinderwagen met alleen een lakentje...

Liefs Ludy& een dikke kwijtkus van Levy ;)

Lieve Ludy

Ik vind dat je hele verstandige en goede keuzes gemaakt hebt hoor!

BV geven is niet niks, en kan me heel goed voorstellen dat je na 3 mnd iets meer vrijheid wil voor jezelf maar ook voor Levy.

kan me voorstellen dat je geschrokken bent na de prikjes, heel verstandig dat je evn de HA gebeld hebt. Gelukkig is alles goed gegaan en is Levy weer lekker vrolijk.

Ik heb Merle vanmiddag ook een dun vestje over haar kleertjes aangedaan, het was warm genoeg!
Je voelt het snel genoeg of hij het te warm of te koud heeft.

Dikke kwijleknuffel terug!

Hey Ludy,

Goed dat je deze keuzes hebt gemaakt!
Ik geef zelf ook nog BV en heb ook besloten meer flesvoeding te gaan geven...
Ik moest ook even slikken....maar geeft ook weer wat meer ruimte voor jezelf he.
Hoeveel cc drinkt Levy?

Kan me ook goed voorstellen dat je zo geschrokken bent. Gelukkig gaat het nu weer goed met Levy en heb je heerlijk met hem kunnen pronken in de wagen vandaag!

Ik heb voor Bodhi ook gewoon een vestje over zijn kleertjes. Wel had hij een katoenen shirtje aan met lange mouwen...
Ik voel altijd in zijn nekje, dat schijnt de beste plek te zijn om bij een baby te kunnen voelen als hij het te warm heeft. Dan wordt t daar klam...
Maar wat is het fantastisch mooi weer he. Echt genieten!!

Liefs Brigitte

heeej ludy ...

goede keuze hoor over je bv ,,, ik heb het na 2 dagen op gegeven ,,, marina krijgt 29e haar 2e prikjes ,,,, wat zielig dat hij zo over stuur is ,,, ik heb wel eens gelezen dat een warm badje dan ook heel rust gevend kan zijn als ze zo verdrietig zijn ( heb het zelf gelukkig nog nooit hoeven te doen) marina krijgt ook korte mouwtjes met een dun zomderjasje er op ,,, ook geen sokjes alleen als ze koude voetjes heeft ,, en binnen zit ze ook wel eens in gewonen korte mouwe ,,, en in de wagen als het lekker weer is doe ik der niks over maar savonds wel een dun dekentje ,, nu ligt ze in bed met een dunne slaapzak en een dun pyamatje ,,, ''

xxx mandy

Thanks voor de lieve berichtjes, het forum doet mij echt goed!

@Brigitte, hij drinkt overdag maar 60 cc flesvoeding, erg weinig, maar volgens het CB kan het zijn dat hij 75% van zijn voeding savonds en/of sochtends binnen krijgt. Hij groeit prima, dus dat zal dan wel t geval zijn denk ik!

Goed dat je de beslissing over de borstvoeding hebt durven te nemen. Wel jammer natuurlijk, maar een blije mama is vaak ook een blije baby!

Wel schrikken met die prikjes en de reactie daarop.

De kleding vind ik ook moeilijk, vannacht toch maar een slaapzak met dekentje omdat ze wakker werd dat ze het koud had. Verder eerst maar eens shirts met korte mouwen halen.
Tot nu toe had Sara kleerdjes van haar nichtjes aan maar die zijn in de zomer geboren en met deze maat (62/68) hadden die dikkere kleerdjes.

Hoi Ludy!

Knap hoor dat je die tijd borstvoeding gegeven! Het is niet zo vanzelfsprekend, borstvoeding geven.
Toch is die keuze altijd moeilijk om te nemen.

Heftig zeg, die reactie na de prikjes. Sepp krijgt ze volgende week...

Wat kleding betreft, vind ik het ook moeilijk. Nu is Sepp verkouden en hou ik hem zo veel mogelijk maar binnen, uit de tocht. Ik heb hem een rompertje en een shirtje met lange mouwen aangetrokken.
In bed ligt hij zonder broekje en in de puckababy. Dat is van dun katoen. Nu zit ik te twijfelen of ik zijn shirtje uitdoe. Even aankijken hoe warm hij in zijn nekje voelt.

Groetjes Marina

Terug
Bovenaan