2e ronde?

Het onderwerp is wel of niet vacineren voor de 2e keer tegen de mex griep.
Ik twijfel, niet zo zeer voor de bijwerkingen,maar omdat de mex griep hier al bijna weg is en bij de 1e prik ben je al 80% beschermd.
Wat gaan we doen.
Volgende week moet ik weer heen. Maar neig na nee.

Gr Linda

Hoi

Alice heeft een tijdje geleden hier al de 2de prik gehad, ik dacht dat hier na de 1e je maar voor 40% beschermd was. Alice had ook helemaal geen bijwerkingen van de prik dus heb daarom eigenlijk ook helemaal niet getwijfeld. Onze huisarts zei ook: je hebt al een goed begin gemaakt, nu nog die 2e prik en je bent helemaal beschermd.
Kan me wel voorstellen dat als je van de 1e erg last gehad hebt dat je nu niet gaat.
Hier hoefden trouwens alleen kinderen onder de 3 een tweede prik en de rest maar 1x. Zal wel een ander vaccin zijn denk ik.

Groetjes Alberdien

Ja klopt Sas. Heb toevallig net gebeld naar aanleiding van oa dit berichtje en mijn zus die haar zoontje niet voor de 2e x laat enten, omdat je na de 1e x voor 80% beschermd zou zijn.

Postbus 51 zegt dat dat NIET het geval is, maar prs was hierboven al staat.

Dus wij gaan hem dan toch maar wel halen denk ik..

Liefs Deb.

Kijk en daar wordt ik nu zo gallisch van; doen ze dit nu om ons telkens over te halen of wat is dit?
Toen de vraag werd gesteld of de vaccinatie niet veel te laat werd gegeven werd er gezegd dat je toch al een bescherming had van 70-80% na de eerste prik evenals de vraag als je niet in de gelegenheid was geweest om de eerste prik te halen, beter 1 prik dan geen prik was het antwoord.

Nu is allles inééns weer anders!
Nu is de eerste prik zodadelijk weer bijna uitgewerkt en MOET er echt een tweede prik bij om beschermd te zijn!
Waarom krijg ik nu toch steeds het gevoel dat ze van een grote hoeveelheid vaccinaties afmoeten??

Ik zal wel te cynisch zijn hoor, maar ik vind dat de instanties zichzelf nu echt aan het tegenspreken zijn!
Jullie begrijpen dat ik tot donderdag nog even verder ga twijfelen..

Groetjes Sas

Ik ben dan misschien nog wel cynischer en zeg dat het allemaal draait om de centjes!!! Van de week was op het nieuws dat ze in het ziekenhuis in breda bij t personeel de tweede prik laten zitten, omdat de 1e voldoende beschermt en ze niet willen wachten op alle reacties en mensen die ziek worden na de 2e prik, want daar kun je schijnbaar nog heftiger op reageren.

Ben blij dat we benthe niet hebben laten enten en voor jullie allemaal: succes met je keuzes!

Groetjes

Ook hier denk ik er het mijne van!!!
Ik wilde bij de eerste ook niet gaan....maar mijn man wilde het eigenlijk wel..dus ben toch gegaan.
Maar had snel spijt..omdat Lieve er echt slecht op reageerde..
Vond het eng, en maar niks.
Nu denk ik ook, dat ze maar zeggen wat hen uitkomt, om de mensen vooral die tweede prik te laten halen.
In het buitenland krijgen mensen vaak maar 1 prik, maar dat zou om ''economische'' redenen zijn.
Alleen vertellen ze nu idd dat 1 prik ws maar even werkt!!!!! en dat wanneer er bijv in februari weer een griepgolf komt..het nauwelijks meer werkt!!
Tuurlijk..dit zou betekenen dat al die mensen in het buitenland voor nop zijn ingeent????
En dat die tweede prik ook werkt tegen evt andere aan de griep gerelateerde virussen geloof ik ook niet..Dat wisten ze van te voren toch ook niet..??
Ik weet echt niet wat nu wel en niet waar is, maar ik
vind dat er nog steeds te veel vage dingen de ronde doen..Erg slecht!
Hier gaan we iig niet een tweede keer..Geloof het wel, dan maar 40% beschermd..100% krijg je ook met twee prikken niet!!
Gr Rina

Tis gewoon te zot voor woorden, dat er geen duidelijkheid over is, je doet het wel of niet.
De overheid, is niet duidelijk, Ik twijfel nog steed, zeker omdat jesse nu niet fit is. Als hij dat as dinsdag niet is, is de keus voor mij wel makkelijk gemaakt!
Heel veel personeels leden in de zorg worden niet voor de 2e keer ingeent.
Ik werk er ook, maar ik heb het sowieso niet gedaan.

Gr Linda

Terug
Bovenaan