2e slaapje lukt niet meer fase of....

<p>Avond lieve papa's en mama's.</p><p>Mijn zoontje van nu 11 maanden vind het sinds 3 dagen niet meer nodig om een 2e slaapje te doen en ik vraag me af wie dit herkent of dat dit gewoon weer een fase is. ??</p><p>Met 4 maanden sliep hij al niet meer tijdens het auto rijden of in de wandelwagen.</p><p>Met 5 maanden sliep hij savonds klokje rond (heerlijk toch?) ?</p><p>Met 6 maanden gingen we terug van 3 naar 2 x slapen en tot aan 3 dagen terug ging dit altijd nog goed. Hij sliep dan met 2 slaapjes opgeteld zo tussen de 2 a 3,5 uur overdag. Ik heb een tijd toen ook de 2.3.4 methode gebruikt en dat ging goed naarmate hij ouder werd kon de 2 opgerekt worden maar sliep dan nog steeds 2x overdag nu dus niet meer en ben benieuwd wie dit nog meer herkent of dat dit een fase is.</p><p>Hij is doordeweeks om 7.30 wakker want dan gaat mijn partner eruit om te gaan werken. Na 2 uurtjes weer in bed leggen heeft geen zin, niet moe maar zo tussen 11.30-12.00 uur wel en slaapt dan ook binnen 10min. Echter is dit slaapje kort, voorheen was dit 1,5 a 2 uurtjes maar nu is hij met max 1 uur en 15 min wakker dus zo tussen 12.30 en 13.00 uur.</p><p>Zn 2e slaapje deed hij dan altijd nog tussen 16.00 en 16.30 deze was wel altijd kort hoor meer een power nap van max 1 uur voorheen tot voor kort was dit nog 30-50 min. En ging dan afhankelijk van wanneer hij wakker was tussen 19.30 en 20.00 weer naar bed voor de nacht. Sinds 3 dagen lukt dit totaal niet meer terwijl hij wel tekenen geeft van moe zijn.</p><p>Het is nu zo dat ik hem dan wel min 30minuten laat liggen. Maar dit gaat gepaard met 6 - 10 x opnieuw neerleggen en instoppen, aai over bol, kusje enz. Hij ligt gewoon wat te mopperen en draaien, zitten en staan in zijn bedje en klooit wat met zn knuffels maar valt niet in slaap. Echt huilen doet hij niet dus laat ik hem gewoon wel een half uurtje in zijn liggen. </p><p>Hij is dus nu wel wakker van 13.00 smiddags tot 19.30 savonds (valt dan wel snel in slaap). ??</p><p>Dit lijkt me toch echt veel te lang? En wellicht ook nog wel jong om over te gaan naar 1 x slapen?</p><p>Z'n ochtend (na ochtend) slaapje nog verder rekken lukt echt nog niet. Ik zou toch liever zien dat als ik hem rond 12.00 neer leg hij dan gewoon 2 uur achter elkaar pakt als het bij 1 slaapje overdag gaat blijven. Fase? ?</p>

mijn zoontje ging ook voor 12 maanden al naar 1 slaap. (was ook gewoon makkelijk hier sliep hij gelijk met zijn ouders zus?)ze moeten ook leren om van die ene slaap een langere slaap te maken.
geef je hem een 'lunch voordat hij naar bed gaat? en dan proberen te rekken naar 12u/12.30?soms kan dat net schelen dat er wel een lange slaap aankomt.
als hij na 1.5uur wakker wordt proberen weer in slaap te krijgen hielp hier ook weleens.
en dan lekker rond 19u naar bed?

succes, overgangsfase is altijd weer even zoeken

Dat is idd zo'n tussenfase. Gezien hij tot 7.30 'uit'slaapt, snap ik Dat hij in de ochtend niet om 10.00 alweer naar bed wilt. Ze moeten idd leren om daar 1 lange slaap van zo'n 2.5-3 uur van te maken. Ik zou toch proberen het slaapje echt te rekken tot 12.00/12.15. Nog een eindje wandelen, een boterham eten en dan naar bed. En dan slaapt hij hopelijk tot 15.00 ofzo.
Mijn jongste dochter is nu 11.5 maand en is om 6.00-6.30 wakker. Ze slaapt nog van 9.30-11.00 En van14.30-15.30 ongeveer. Maar dat komt dus vooral omdat ze zo vroeg wakker is in de ochtend. In de middag gaat het slaapje al moeizamer, maar ik kan echt nog niet over naar 1 slaapje omdat ze om 9.30 echt moe is.
Mijn oudste dochter ging met 13 maanden over naar 1 slaapje. Dat was in het begin ook vaak rekken, ze was om 11.00 heel moe maar dan probeerde ik het echt tot 12.15 te rekken. Je zal zien Dat het steeds beter gaat als hij ouder wordt, over een maandje is hij er helemaal doorheen en zit je in een fijn nieuw ritme!

Dat is idd zo'n tussenfase. Gezien hij tot 7.30 'uit'slaapt, snap ik Dat hij in de ochtend niet om 10.00 alweer naar bed wilt. Ze moeten idd leren om daar 1 lange slaap van zo'n 2.5-3 uur van te maken. Ik zou toch proberen het slaapje echt te rekken tot 12.00/12.15. Nog een eindje wandelen, een boterham eten en dan naar bed. En dan slaapt hij hopelijk tot 15.00 ofzo.
Mijn jongste dochter is nu 11.5 maand en is om 6.00-6.30 wakker. Ze slaapt nog van 9.30-11.00 En van14.30-15.30 ongeveer. Maar dat komt dus vooral omdat ze zo vroeg wakker is in de ochtend. In de middag gaat het slaapje al moeizamer, maar ik kan echt nog niet over naar 1 slaapje omdat ze om 9.30 echt moe is.
Mijn oudste dochter ging met 13 maanden over naar 1 slaapje. Dat was in het begin ook vaak rekken, ze was om 11.00 heel moe maar dan probeerde ik het echt tot 12.15 te rekken. Je zal zien Dat het steeds beter gaat als hij ouder wordt, over een maandje is hij er helemaal doorheen en zit je in een fijn nieuw ritme!

Hier rond de slaapregressie 12 maanden ook gehad en na die periode ineens weer 2 slaapjes. S morgens rond 7 uur wakker en gaat dan tussen 9 en half 10 voor max. 1 uurtje slapen. Ik maak ze dan ook wakker. S middags nu rond half 2 na bed tot half4 max. Slaapt vaak 1.5 tot 2 uren en is dan rond half7 weer al moe..en ligt vaak tussen 7 en half8 op bed. Ze slaapt dan ook binnen 5-10 minuten. Het kan dus ook een fase zijn. Heeft hier 3-4 weken geduurd. 

Hi.

Als hij om 7.30 wakker is starten we de dag. Verschonen, aankleden hij krijgt dan eerst een fles van 150ml opvolgmelk of payamapapje. Dan kan ik een bakje koffie doen en eventueel een afwasje ofzo. We gaan daarna samen de hond uitlaten.

Dan deel ik mijn broodje gekookt ei met hem en dan drinkt hij nog een paar slokjes water. We spelen dan wat of eerst hij alleen en dan samen spelen. Alleen spelen is hij met 5 min al beu en gaat dan aan mijn benen hangen, staan en van alles uithalen wat niet mag. ?

Zo tussen 10.30 en 11.00 krijgt hij nog een bruine boterham met wat te drinken, water/thee/siroop/sapje. En lopen we nog een rondje. Met veel moeite is het in bed leggen dan te rekken tot 11.30/11.45 hij is dan echt op hoor maar slaapt vervolgens dan maar max 1 uur a 1.15 min dus echt gewoon te kort voor 1 x slapen.

Hij ligt nu nog te slapen dag 4 dus weer afwachten of hij nog een cycli pakt of het zo alweer genoeg vind. Ik blijf hem straks ook gewoon in de namiddag in bed leggen. Slaapt hij niet ook goed maar dan pakt hij wel rust. Ach.. We gaan t beleven. Hopelijk pakt hij snel meer slaap zodat ik hem in de namiddag niet meer hoef neer te leggen. ??

Je zegt 07.30 wakker, dan lukt het wellicht niet om hem na 2 uur op bed te leggen, maar wel na 3? Dan is het 10.30 en ben je evengoed een uur eerder dan je nu bent. Als je m dan wakker maakt na een uurtje, lukt het misschien wel hem rond 14.30 er weer in te leggen voor 1 a 1,5 uur.

[quote quote=10343946]Je zegt 07.30 wakker, dan lukt het wellicht niet om hem na 2 uur op bed te leggen, maar wel na 3? Dan is het 10.30 en ben je evengoed een uur eerder dan je nu bent.[/quote]
Dat werkte nog wel tot aan 8,5 - 9 maanden oud maar ook dit ging steeds moeizamer. Dus ben dit toen elke x 15/20/25/30 min gaan verschuiven en dat ging toen weer beter met 3 uurtjes na een nacht te hebben doorgeslapen was hij gewoon op ten duur niet moe genoeg om dan alweer naar bed te gaan. Hij red het nu tot aan 4 soms 5 uurtjes maar slaapt dan vervolgens maar 1 tot 1 uur en 15 minuten max om vervolgens daarna niet meer te slapen tot aan de avond. ??

Terug
Bovenaan