<p>Avond lieve papa's en mama's.</p><p>Mijn zoontje van nu 11 maanden vind het sinds 3 dagen niet meer nodig om een 2e slaapje te doen en ik vraag me af wie dit herkent of dat dit gewoon weer een fase is. ??</p><p>Met 4 maanden sliep hij al niet meer tijdens het auto rijden of in de wandelwagen.</p><p>Met 5 maanden sliep hij savonds klokje rond (heerlijk toch?) ?</p><p>Met 6 maanden gingen we terug van 3 naar 2 x slapen en tot aan 3 dagen terug ging dit altijd nog goed. Hij sliep dan met 2 slaapjes opgeteld zo tussen de 2 a 3,5 uur overdag. Ik heb een tijd toen ook de 2.3.4 methode gebruikt en dat ging goed naarmate hij ouder werd kon de 2 opgerekt worden maar sliep dan nog steeds 2x overdag nu dus niet meer en ben benieuwd wie dit nog meer herkent of dat dit een fase is.</p><p>Hij is doordeweeks om 7.30 wakker want dan gaat mijn partner eruit om te gaan werken. Na 2 uurtjes weer in bed leggen heeft geen zin, niet moe maar zo tussen 11.30-12.00 uur wel en slaapt dan ook binnen 10min. Echter is dit slaapje kort, voorheen was dit 1,5 a 2 uurtjes maar nu is hij met max 1 uur en 15 min wakker dus zo tussen 12.30 en 13.00 uur.</p><p>Zn 2e slaapje deed hij dan altijd nog tussen 16.00 en 16.30 deze was wel altijd kort hoor meer een power nap van max 1 uur voorheen tot voor kort was dit nog 30-50 min. En ging dan afhankelijk van wanneer hij wakker was tussen 19.30 en 20.00 weer naar bed voor de nacht. Sinds 3 dagen lukt dit totaal niet meer terwijl hij wel tekenen geeft van moe zijn.</p><p>Het is nu zo dat ik hem dan wel min 30minuten laat liggen. Maar dit gaat gepaard met 6 - 10 x opnieuw neerleggen en instoppen, aai over bol, kusje enz. Hij ligt gewoon wat te mopperen en draaien, zitten en staan in zijn bedje en klooit wat met zn knuffels maar valt niet in slaap. Echt huilen doet hij niet dus laat ik hem gewoon wel een half uurtje in zijn liggen. </p><p>Hij is dus nu wel wakker van 13.00 smiddags tot 19.30 savonds (valt dan wel snel in slaap). ??</p><p>Dit lijkt me toch echt veel te lang? En wellicht ook nog wel jong om over te gaan naar 1 x slapen?</p><p>Z'n ochtend (na ochtend) slaapje nog verder rekken lukt echt nog niet. Ik zou toch liever zien dat als ik hem rond 12.00 neer leg hij dan gewoon 2 uur achter elkaar pakt als het bij 1 slaapje overdag gaat blijven. Fase? ?</p>