2e trimester bloedingen ( 21 weken zwanger)

<p>Dag allemaal!</p><p>Sinds week 17 heb ik last van bloedverlies. De 1e keer hield het een dag aan. Mocht gelijk door naar het zkh en werd goed onderzocht. Inwendige echo gemaakt/ normale echo en gyneacoloog had met een eendenbek 3 kweken afgenomen en gekeken naar de baarmoedermond. </p><p>Alles zag er goed uit . Conclusie van gyneacoloog; waarschijnlijk door de goede doorbloeding van de baarmoeder, dat er een bloeding ontstond. Wel gerustgesteld dat alles was nagekeken! Het bleef toen 2 weken weg. </p><p>Maar sinds week 19 heb ik constant bloedingen. Vegen bloed in het begin , toen gestopt met werken en rustig aan gedaan. </p><p>Maar sinds deze week drupt het echt gewoon in de wc en laatst zo langs mijn benen heen en zag ik wat stolseltjes. Wat een angst zeg! Ook nu direct weer doorgestuurd naar het Zkh. Weer met eendenbek gekeken, inwendige echo en normale echo. Niets te vinden, baarmoedermond ziet er keurig uit. Urine kweek afgenomen, ook mijn urine was schoon. Ze denken nu dat het komt door mijn placenta komt. Die zit aan de voorkant en ligt wel laag( wel binnen de norm).</p><p>Ik kan op dit moment weinig genieten van mijn 1e zwangerschap. Die onzekerheid is vreselijk! Wel ben ik nu medisch geworden, dus onder controle van de gynaecoloog. Dat is wel een fijn idee, maar alsnog. </p><p>Wie heeft er ook zon last van constante bloedingen rond het 2e trimester?</p>

Ik heb een zware bloeding gehad met 11 weken. Echt een vloedgolf. 
Meteen naar Gynacoloog. Week gebloed. Bleek een hematoom naast de placenta te zitten, week gebloed en sinds dien is die weg. Nu 19+5. 

Blijft spannend! 
Hopelijk snel duidelijkheid voor je

Oh jeetje wat heftig KayP!
Konden ze daar ook niets aan doen?Hoe hebben ze dat kunnen achterhalen, dmv een echo? Wel fijn dat je in iedergeval de oorzaak weet. 
Ik hoop ook op meer duidelijkheid, maargoed ik wacht het af!

Ja op de echo toen duidelijk bloed te zien naast het kindje. ( buiten de vruchtzak gelukkig ) inderdaad heel heftig en nee ze konden niks doen helaas, dat vind ik nog het aller ergst dat ze je steeds maar weer naar huis sturen. 

Ik hoop voor jou snel meer duidelijkheid. Ik ben nu 20 weken zwanger en geen bloed meer gezien gelukkig.

Knuf

Hoi, 
Ik ben inmiddels 33 weken zwanger maar heb vanaf week 9 tot aan nu bloedverlies gehad. Regelmatig naar de gynaecoloog geweest hiervoor, ctg gehad, inwendige echo's en met de eendenbek kijken. Elke keer is het toch weer schrikken en ben ik bang dat er iets mis is.. gelukkig gaat tot nu toe alles goed met onze kleine meid maar ik kan niet als jij ook niet echt genieten van mijn zwangerschap. 

Hoi, 
Ik ben inmiddels 33 weken zwanger maar heb vanaf week 9 tot aan nu bloedverlies gehad. Regelmatig naar de gynaecoloog geweest hiervoor, ctg gehad, inwendige echo's en met de eendenbek kijken. Elke keer is het toch weer schrikken en ben ik bang dat er iets mis is.. gelukkig gaat tot nu toe alles goed met onze kleine meid maar ik kan niet als jij ook niet echt genieten van mijn zwangerschap. 

Jeetje wat naar zeg Larissa! Gelukkig ben je al aardig op weg naar de 40 weken. Maar al die stress/onzekerheid is echt vreselijk. Hoop dat het toch nog stopt voor jou en de baby!
Bij mij is het sinds een week gestopt gelukkigg maar blijf in mijn achterhoofd houden dat het terug kan komen. 

Ik had dit ook bij mijn eerste zwangerschap vanaf week 21 of 22. Bij mij was het een wondje aan de buitenkant van de baarmoedermond.
iedere keer laten controleren door de gynaecoloog. Toen ik voorbij de 37 weken was ben ik ingeleid na de zoveelste bloeding. 
Ik heb een gezond kind op de wereld gezet :) maar iedere bloeding is spannend! Rustig aan doen! Ik ben toen noodgedwongen de ziektewet ingegaan. 

Terug
Bovenaan