2e verloskundige...

Pfff. dat was ff schrikken... Ik ben 13.4 weken zwanger, maar de verloskundige kon niet voelen hoe hoog mijn baarmoeder zat en het hartje kon ze ook niet vinden.
Dus op weg naar het ziekenhuis voor een echo.
doodzenuwachtig, maar zodra de arts dat apparaat op mijn buik zette hoorde we kedoengkedoeng.... pf wat een opluchting. Mijn bloeddruk en ijzergehalte was goed.
Mijn uitgerekende datum was 28 mei, maar door de echo van een paar weken geleden is dat verlaat naar 1 april. Ipv elke donderdag ga ik elke zondag een week verder.
En omdat ik Jehovah's getuige ben mag ik vanwege het te hoge risico niet thuis bevallen... onzin maar goed...

Bianca
 
1 juni bedoel je zeker?????

Ik mag ook niet thuis bevallen alleen dat is om medische redenen, maar het was me de vorige keer goed "bevallen" in het ziekenhuis.

Maar je zal zeker wel even een hartverzakking gehad hebben toen ze niks kon vinden. Gelukkig konden ze je in het ziekenhuis helpen.

Gr.
 
eh haha ja beetje in de war met de datum. was eerst 28 a[ril uitgerekend maar dat word nu 1 mei.
Pf nouh, zegt de verloskundige nog, je moet je je geen zorgen maken hoor, maar daarna direkt maar je zou nu wel wat moeten horen. Heb twee keer een miskraam gehad met 7 weken, en met 11 weken deze zwangerschap een echo gehad met een mooi kloppend hartje, dus dan schrik je toch.
Maar gelukkig alles goed.

Ik ben ook 3x in het ziekenhuis bevallen, 1x omdat het een tweeling was, 1x omdat ik langdurig gebroken vliezen had en 1x omdat mijn dochter erg klein leek. !x ben ik thuis bevallen. Maakt me in principe ook niet uit waar ik beval, maar vind het vervelend dat ik vanwege mijn geloof geen keus heb.
Maar ja, daar kom ik ook wel overheen.
 
Hoezo kunnen ze je verplichtten om in het ziekenhuis te bevallen??

Een geloof zit toch in je hoofd? Je gaat toch medisch (lichamelijk) niet achter uit vanwege een geloof?

 
@ Betty,

tja ik vind het ook raar, maar omdat ik als jehovah's getuige geen bloed mag (geen zin in discussies over dit onderwerp, leden van het forum) zou het risico van thuis bevallen dus te groot zijn. Alsof ik meer risico heb op bloed verlies dan een andere vrouw die thuis bevalt maar ok. Het word dan wel op medische gronden, maar ze weigeren me thuis te helpen.
 
Ieder zijn geloof heeft zijn dingen, toevallig die van jou dat je niet thuis mag bevallen. Maar het fijne van een ziekenhuis is dat alles voor je klaar staat mocht er wat gebeuren, en dat kan je natuurlijk ook al een hoop rust geven.

Omdat ik ook geen keus heb probeer ik het positief te zien. Ik hoop dat dat jou ook lukt.
 
Wat fijn dat je uiteindelijk toch een mooi hartje hoorde kloppen.
Fijn, zeg!!!

Wel jammer dat je in het ziekenhuis MOET bevallen.
Ik vind het fijn in het ziekenhuis, maar ik kan me voorstellen dat als je je ingesteld had op thuis bevallen dat het wel even balen is.
 
Joh, gewoon voor de zekerheid. Je gaat er niet vanuit maar mocht er wel wat gebeuren, dan lig je dan wel op de juiste plek lijkt mij.

En dan lijkt me het een stuk fijner dat er een paar leuke dokters in de buurt zijn dan alleen de verloskundige en een kraamhulp.
 
Terug
Bovenaan