2e x poli gynaecologie

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,
Ben zojuist terug gekomen van een 2e bezoek aan de poli gynaecologie. Bleek dat deze afspraak al veel eerder gepland had kunnen worden, handig hoor. Heb bloed moeten laten afnemen (waarbij ik -als ook verpleegkundige zijnde- de vpk'e moest wijzen op hoe het hoort!) Heb inmiddels een zere arm, maar jah. Er wordt nu geprikt op een aantal hormonen en op chlamydia. Terwijl ik al weet dat ik dat laatste niet heb en nooit gehad heb, maar jah. Dan hebben ze het op papier he. Mijn vriend heeft een bakje meegekregen en moet deze deze week inleveren met zijn zaad.
En volgende week neemt een verpleegkundige een of andere vragenlijst bij ons af. Wat kan ik daar van verwachten???
En een paar weken daarna een gesprek met de gynaecoloog waarin zij de uitslagen van de bloed- en zaadtest vertelt en bespreekt hoe verder.
Ben wel benieuwd wat er uit gaat komen. Verpleegkundige vertelde wat over provera om bloeding op te wekken en clomid om een eisprong op gang te brengen. Maar eigenlijk ben ik niet zo voor al die hormonen enzo. Als we wel kinderen kunnen krijgen, hebben we meer zo iets van we wachten wel af. Ben pas 23 dus.

Maar weet iemand wat er allemaal gevraagd wordt in zo'n gesprek?!

groet
Jackje

Hoi Jackje,

Kijk eens op www.fertiliteit.info.
Daar worden veel van je vragen beantwoord.

Liefs Lill

Hi Jackje,

Ik moet toevallig morgen naar de gyn.
Vriendje heeft zijn zaad al moeten inleveren en ik moet bloed prikken op de 2e of 3e dag van mijn ongi. (dat is morgen dus ook).
Wij hebben al een gesprek gehad en ze hebben echt de raarste vragen gesteld.....hoe vaak je het doet, ziektes in de familie, tijd van ongi, pijn bij vrijen, alcohol, sigaretten of drugs...enz....enz.... maar llemaal vragen waar je je zeker niet druk om moet gaan maken.
Morgen krijgen wij de uitslag van het zaad en dan krijg ik ook te horen hoe en wat verder. Ik ben erg benieuwd. Het is allemaal toch erg raar he.
Zelf ben ik 25 en je verwacht niet dat dit soort dingen jou overkomen....ik heb het er best even moeilijk mee gehad. Maar het is maar goed dat ze zoveel weten en kunnen tegenwoordig.
Wanneer moet je weer terug komen???

Liefs Flower

Als ik morgen geweest ben, laat ik wel even wet hoe of wat

Hoi Lill en Flower,

Bedankt voor jullie reactie. Volgende week maandag moet ik terug naar het ziekenhuis.

En Flower; je verwacht inderdaad niet dat het jou overkomt. Ik dacht ook ik ben hardstikke jong, dus het zal allemaal wel goed en snel gaan. En dan lijkt iedereen in je omgeving opeens zwanger. En dan ook nog binnen een heel korte tijd. Maar jah, onze tijd komt ook nog wel denk ik.
Alleen ben ik iemand die niet zo snel en graag medicatie e.d. gebruikt, als verpleegkundige weet ik des te beter wat de nadelen ervan kunnen zijn. (Ik ben dan wel verpleegkundige in een heel ander vakgebied, maar toch...)
Hoop dat de uitslag die jullie morgen krijgen goed is.

gr
Jackje

Jeetje Jackje,

Misschien kun jij als verpleegkundige me iets meer vertellen over de hormonen die ik moet gaan spuiten voor de IUI.....

Ik lees er wel wat over maar ik heb nog maar weinig mensen met die ervaring gesproken....

See you.. Lill

Hoi Lill,

Ik zou graag willen, maar ik werk in een heel ander vakgebied, namelijk de psychiatrie. Maar ik zou zeggen kijk op www.ziekenhuis.nl of zoek in google. Kijken bij clienten(patienten)organisaties wil vaak ook nog wel eens helpen. Dan staat het er tenminste in begrijpelijke taal.

succes
groet Jackje

Hoi Jackje,

Ik reageer even hier want onder je eerdere berichtje kan ik niets intypen, weer dat stomme bericht dat de pagina er niet is enz.

Werk zelf niet in de zorg maar vind dit wel een interessant vakgebied en mijn broer is manisch depressief met psychoses dus ben er wel in geinteresseerd, ( gelukkig is het momenteel heel goed met hem) dus vandaar...
Werk je ook met mensen die deze ziekte hebben of is het iets heel anders?

Heel veel succes met je onderzoeken en hopelijk weet je snel meer.

groetjes: Chili

Terug
Bovenaan