2e x zwanger worden

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb besloten dat ik nog een kindje wil, mijn vriend wil er wel 4 maar ik ben er net uit dat ik een 2e wil hahaha! Maar goed nu ben ik nogal bezig met een planning want ik wil wel dat er ongeveer 2 jaar tussen mijn dochter en een broertje of zusje zit.

Nu heb ik wel eens gehoord dat een 2e kindje krijgen wat langer duurt dan de eerste. Mijn  dochter was een ongelukje, dus na een paar keer de pil vergeten te zijn was ik al zwanger!!
Maar ik vroeg mij dus af of het waar is dat een 2e wat langer duurt? En mijn vraag ik ook hoelang de moeders van al een kindje zwanger werden van een 2e toen jullie besloten hadden voor een 2e te gaan?

Groetjes Saskia

Hoi Saskia,

Van zowel mijn eerste als mijn tweede zoontje was ik binnen drie maanden zwanger. Tussen mijn eerste en tweede kindje zit 2 1/2 jaar. Ik zelf vind het perfekt. Je eerste kindje heeft een beetje besef van het krijgen van een broertje of zusje en dan hebben ze samen nog een periode om echt samen te spelen. Daarna gaat je oudste naar school en kun je je aandacht weer wat meer geven aan je tweede kindje!

Succes!

heitje

Hou Saskia,

Mijn eerste zwangerschap was ook niet geplant, ik kreeg antibiotica en slikte de pil en dat ging dus niet samen!(resultaat een hele mooie zoon!)
Toen wij besloten voor een tweede te gaan, was het in ronde 3 raak best snel vind ik zelf.
Ik wens je veel succes met zwanger worden.

Groetjes Annemiek
28w

Bedankt voor het reageren! Ja ik vind de 3e ronde ook best snel ja! Als het zo zou lopen dan moet ik nog een paar maandjes wachten

Maar goed ik wacht nog even af of andere moeders nog reageren!

Groetjes Saskia

Hoi Saskia,

Tja, ik had juist gehoord dat het vaak andersom is.
M.a.w. de tweede zou sneller gaan als de eerste omdat je lichaam reeds is ingesteld op een zwangerschap. Ikzelf zit daar een beetje op te hopen want bij ons duurde het twee jaar voordat ik zwanger was van onze zoon.....

Maar als dat voor jou zou gelden zou je nu nog veel sneller zwanger moeten worden.
Wie weet? Ik hoop het voor je.

Ik zou wel adviseren om er niet van uit te gaan. Mocht het dan wel langer duren, dan wordt je elke keer (maand) niet zo enorm teleurgesteld. Uit eigen ervaring weet ik dat dat erg frustrerend kan zijn. Ik probeer het ook een beetje naast mij neer te leggen!

In ieder geval succes de komende tijd!!

Groetjes,
Rosanne

Hoi Saskia,

Ik weet niet of je vrolijker van mijn planning word maar ok....

Na 10 jaar aan de pil te zijn geweest dacht ik dat het wel even kon gaan duren en dus gingen mijn man en ik vrolijk aan de slag....ik ben welgeteld 1 keer echt ongesteld geworden en was daarna zwanger, met een nu 2,7 maanden oude dochter. Toen het begon te kriebelen voor de 2e hebben we bewust een datum gekozen want het zal toch niet weer...Nou dus wel!! Deze keer ben ik gestopt met de pil, de pildoorbraak gehad en de maand erna werd ik maar niet ongesteld!! Je raad het..ik ben in de zeer gelukkige positie dat ik mijn man maar aan hoef te kijken en het is bingo! Ik verspreid dan ook heel veel hormonen op het internet in de hoop dat anderen er wat aan hebben! Dat is eigenlijk ook wat ik je wil mee geven, als een kindje welkom is en je bent 1 van de gelukkiggen bij wie het snel gaat, probeer het dan ook niet teveel te plannen..

Ik wens je heel veel succes en hoop dat het heel snel raak mag zijn!!

Liefs Odette(die puffend de weeen wegzucht!)

Hoi Odette,

Nou als ik het zo hoor dan maakt het me zelfs bang! Hahaha ja heel raar van mij hoor maar ik had zelf bedacht om in augustus zwanger te worden want dan ben ik in mei uitgerekend en dat is een maand waarin niemand van mijn familie of schoonfamilie dicht op elkaar jarig zijn. Echt het is een ramp in de familie, telkens als er iemand jarig is dan volgen daarop nog 3 á 4 verjaardagen! Dus elke maand op mei en augustus na zijn er wel een stuk of wat mensen jarig! Erg he dat ik dat dan zo zit te plannen!

Ja ik weet ook dat ik niet moet plannen en er gewoon voor moet gaan als we er klaar voor zijn, maar toch vind ik het steeds weer vervelend als we niet op een verjaardag kunnen zijn omdat een ander jarig is!

Maar goed ik ben alsnog benieuwd naar andere verhalen, dus kom maar op!
Groetjes Saskia

Hoi,
Was het maar zo dat je het zo kunt plannen!!
Echter je weet nooit wat je lijf doet. Of je snel of later zwanger wordt.
En ook al ben je zwanger wanneer je dat wilt, je kindje moet dan ook nog maar de
volle 9 maand blijven zitten. Quinten zou eind september komen, mooi want dan
hadden we nog geen verjaardagen (dachten wij ook aan, maar pas toen ik al zw was).
En prompt kwam hij een maand te vroeg. Een week na de verjaardag van mijn vriend.
Je kan er toch geen peil op trekken. Als het je nog te snel is dan moet je het gewoon
nog niet gaan proberen. Ben je er wel aan toe, laat dan die planning los en laat de
natuur haar werk doen.
Succes en groetjes Melanie

Terug
Bovenaan