2e zwangerschap (bijna) geen klachten

Hi!

Ik ben zwanger van ons 2e kindje. Bij de 1e had ik een paar dagen na het doen van de test (ik zal toen een week of 5 zijn geweest) meteen veel klachten. Heel de dag misselijk, vaak plassen, extreem moe, heel de dag misselijk, slechte huid / acne.
Nu ben ik (volgens eigen berekening) bijna 7 weken en heb ik eigenlijk nog maar amper klachten. Af en toe wat chagrijniger, een beetje moe af en toe (maar ook een peuter in huis dus daar kan het ook aan liggen). Ik ga daarom twijfelen of het allemaal wel goed is. De 1e echo is pas over een week.. ik hoop dat er hier vrouwen zijn met ervaring :)

Ik heb er helaas geen goede ervaring mee, bij mijn zoontje was ik ook in no-time kotsmisselijk en voelde ik vanalles. Bij de zwangerschap erna voelde ik me veel minder misselijk, wel duidelijk anders dan niet-zwanger, maar minder heftig dan bij mijn zoontje dus. Ik dacht dat het kwam omdat ik er (na de 3 misgelopen zwangerschappen voor mijn zoontje) wat meer op te durfde vertrouwen dat het goed zou komen omdat het bij mijn zoontje immers ook goed was gegaan en ik dus meer ontspannen was en bovendien minder tijd had om erbij stil te staan dan voor het eerste kindje. Maar dat vertrouwen bleek helaas onterecht, want het is wel een miskraam geworden toen. Overigens nu ook weer zwanger en ik voel wel vanalles, en vind met name mijn zoontje best sterk ruiken, maar misselijk nog niet echt (al kan dat natuurlijk ook nog komen). 

Heel veel succes met afwachten, ik duim voor je dat je een goede echo hebt volgende week!

Ik had bij mijn zwangerschap van m'n dochter in het begin bijna geen klachten. Bij de zwangerschap die uitliep op een mk wel. Dus het zegt niet per se iets geloof ik. Hoor wel vaker dat dames hele verschillende zwangerschappen hebben.

Hoi,

Herken wel wat je hier aangeeft, bij de eerste veel gevoeliger voor geuren, smaken, pijnlijke borsten en misselijk. Nu de 2e keer vooral moe en draaierig maar (bijna) niets van bovenstaande. Ondanks alles tot nu toe steeds goede echos gehad. Misschien toch waar wat ze zeggen, de ene zwangerschap is de andere niet. Hoop op goede resultaten voor je! ?

Mijn eerste zwangerschap überhaupt helemaal niks gehad. Zei altijd: tis dat ik wat zie op het scherm, maar anders had ik het niet gelooft. Kreeg ook pas beetje zwangerschapsgevoel na 20 weken, toen ik ging groeien en het ging voelen.

Nu zwanger van de tweede, flinke tegenvaller. Alleen maar misselijk en spugen.

Beide gezond en wel, alleen het geslacht is anders

Hi,
Ben nu bijna 37 weken zwanger van de 2e en nog steeds geen klachten, beetje moe maar heb ook een bijna kleuter rond lopen. 1e zwangerschap ook nergens last van gehad.

Bij mij is het precies andersom. De eerste geen klachten en bij de tweede zo’n beetje alles. Zou er niet te veel van aantrekken. Uiteindelijk is het gewoon afwachten. Succes en geniet van de relatief relaxte zwangerschap

Terug
Bovenaan