<p>Hoi,</p><p>Bijna 6 jaar geleden hebben wij ons eerste kindje gekregen. De zwangerschap was, op ochtendmisselijkheid in het begin na, prima te doen. Ik sportte veel en was erg actief. Tot ik nierstuwing kreeg en enkele keren daarvoor werd opgenomen. Toch kijk ik terug op een makkelijke zwangerschap nu ik weer zwanger ben. In de tussentijd nog 4 zwangerschappen gehad welke allen voor de 18 weken zijn geëindigd.</p><p>Nu ben ik 22 weken zwanger, maar wat is deze zwangerschap zwaar vergeleken met 6 jaar geleden. Buiten misselijkheid en bloedverlies tot 17 weken lijkt het of mijn lichaam het nu allemaal veel moeilijker heeft. Erge bekkenpijn, benauwd na nog geen 30 meter lopen en flauwvallen. <br />Wie herkent dit ? Ik maakte mij niet druk om de bevalling straks, maar begin mij nu toch wel iets zorgen te maken.. Als mijn lichaam nu al aangeeft dat het allemaal moeizaam is, hoe dan straks? En het herstel na die tijd? </p><p>Ik begin toch enige beren op de weg te zien. Ik sta onder behandeling van de gyn en zal dit ook voorleggen, maar ik vrees dat ze er weinig aan kunnen veranderen. We slapen overigens boven en hebben alleen toiletten en badkamer beneden, wat ik nu dus ook wel een dingetje begin te vinden voor na de bevalling. <br /><br /></p><p>Wie herkent dit ?</p>