2e zwangerschap hoge bloeddruk

<p>Hoi,</p><p>ik ben heel benieuwd wie er in meerdere zwangerschap een hoge bloeddruk heeft gehad? <br />vorige zwangerschap is zelfs op dag van de inleiding (37 weken) een zwangerschapsvergiftiging geworden, gelukkig zonder veel bijwerkingen omdat ik al bezig met bevallen was.</p><p>is de tweede keer minder erg verlopen? Heb je (weer) medicijnen gebruikt? Ben je (beide keren) ingeleid? <br /><br /></p><p>ik ben nu zelf 31 weken en sinds deze week weer aan de medicijnen, morgen een gesprek bij de gynaecoloog en hopelijk dan ook weer wat meer info. </p>

Hai! 

ik heb bij mijn vorige zwangerschap vanaf 35.6 een zwangerschaps vergiftiging gehad, meteen opgenomen en met 36.6 ingeleid en 37.1 bevallen. Ik ben nu 37+3 zwanger iets hogere bloeddruk maar geen eiwitten in m'n urine dus geen vergiftiging. Ik heb vanaf week 12-36 iedere avond aspirine moeten slikken voor betere toevoer naar de placenta toe, en dat heeft z'n werk gedaan :) volgens t ziekenhuis is de kans 50% bij een tweede zwangerschap op vergiftiging, gelukkig (tot nu toe) mij bespaard gebleven. 

Terug
Bovenaan