2e zwangerschap, maar voel de baby niet

<p>hallo iedereen!</p><p>ik ben momenteel zwanger van mijn 2e kindje. </p><p>Bij de eerste zwangerschap voelde ik mijn kleine al met 15 weken dagelijks bewegen.</p><p>ik hoor van iedereen dat je bij je tweede zwangerschap je baby sneller en beter voelt bewegen.. ondertussen ben ik bijna 20 weken zwanger maar ik voel helemaal niks!</p><p>zijn er mensen die dit herkennen en mij een beetje kunnen geruststellen ?</p><p>ik heb namrlijk niet een hele fijne verloskundige, ik kan ze niet eens bellen wanneer ik hevige buikpijn heb. Ik hoor dan direct “ ja hoort er bij wat wilt u dat we doen? Rust maar uit. We kunnen nu geen hartje luisteren of geen echo plannen, blabla”</p><p> </p><p>groetjes</p>
 
Hoi Mila!
Ik heb er (nog) geen ervaring mee. Maar ik zou je aanraden om een andere verloskundige te zoeken. Er zullen er vast meer zijn in je buurt dan alleen deze. Als je je zorgen maakt, hoor je ze te kunnen bellen. Kom nou toch!. Ik hoop dat er snel iemand reageert die jou een beetje gerust kan stellen.♧
 
Hey,
Wat vervelend dat je je zorgen maakt en niet bij je vk terecht kan met die zorgen. Zoals hierboven al gezegd zou ik meteen een andere vk zoeken, je moet je op geen enkel moment bezwaard voelen om te bellen als jij je zorgen maakt, dat hoort bij hun beroep. Ik heb 3 kinderen en voelde mijn laatste ook later als de andere 2 omdat mijn placenta tegen de voorwand lag, misschien is dat bij jou ook het geval. Volgens mij hoef je pas na een week of 24 je kindje geregeld te voelen, dus er is nog tijd maar ik snap dat je je zorgen maakt juist omdat je de eerste zo vroeg voelde. Hopelijk vind je snel een leuke vk want laten we nou eerlijk zijn, zo iemand heb je toch ook niet graag bij je bevalling.
 
Ooh, zoek een andere verloskundige! Zij horen jou goed te begeleiden en jij hoort altijd daar terrecht te kunnen. 
Ik ben nu 37 weken zwanger van de 2e. De 1e voelde ik ook eerder maar toen ik de 2e voelde, voelde dat meteen wat “harder” en duidelijker. 
 
Ik had precies hetzelfde!
Mijn eerste kindje voelde ik
ook bij 16 weken dit kindje ook pas rond de 20 weken terwijl mijn placenta gewoon aan de achterkant ligt!
Geen zorgen, het komt echt binnenkort  
 
Kan de ligging van de placenta zijn. En ga alsjeblieft op zoek naar een andere verloskundige want wat je aangeeft slaat natuurlijk helemaal nergens op. Een verloskundige moet je dag en nacht kunnen bellen als er iets is
 
Terug
Bovenaan