2e zwangerschap.... toch anders???

Hallo,

nou ik ben dus zwanger van mijn tweede kindje... en tijdens de zwangerschap van mijn dochtertje was ik super nerveus en constant bezig met het zwanger zijn.
(voor haar zwangerschap had ik miskraam gehad)
En nu dus voor de 3e keer zwanger, maar ik ben er helemaal niet zo mee bezig... vind het echt wel super hoor zijn er ook zoooooooooooooooooo blij mee... maar ik maak me minder druk... en merk af en toe dat ik er gewoon helemaal niet mee bezig ben.
Alhoewel ik wel giga misselijk ben hihi.
Misschien is het dat je nog een hummeltje van 8mnd rond hebt rennen .... ik vind het wel typisch...
en was benieuwd of meer meiden dit zo ervaren??????????????

x anne

Bij m'n dochter was ik er wel heel veel mee bezig, las ook alles wat los en vast zat over zwangerschap enzo.

In het voorjaar was ik voor de tweede keer zwanger en heb me toen totaal nergens druk om gemaakt. Was er veel minder mee bezig. Genoot van het zwanger zijn en geen moment gedacht dat er iets mis zou kunnen gaan. Toen bleek bij echo met 10 weken dat het al bij 6 weken mis was gegaan. Uiteindelijk bij 11 weken toch nog spontane miskraam gehad.

Nu dus voor derde keer zwanger en de afgelopen weken waren echt zenuwslopend soms...was heel erg bezig met dat het zomaar weer mis zou kunnen gaan (had vorige keer immers ook niks gemerkt van te voren). Maar vanmorgen eerste echo gehad en een heel mooi kloppend hartje gezien met 9 weken. Wat een opluchting! Ben nu dus ook echt superblij en ga nu lekker genieten.

hallo,

Ook ik ben zwanger!!!!! en uitgerekend 27 maart 2009. Maar als we net als bij de eerste weer 10 dagen overtijd gaan komen we uit in April.

Ons zoontje en de baby schelen dan 20 maanden!

Ik vind deze zwangerschap ook wat anders. Boeken lees ik wel, maar blader snel doorheen en dan vind ik het wel weer best!
Ik hoefde van mij ook niet zo nodig snel weer in de zwangerschapskleding, bij de eerste keer wou ik zo snel mogelijk dat iedereen het zag.

Iedereen weet het nu, maar ik heb niet zo dringend gevoel gehad als bij de eerste dat ik het nieuws wou vertellen.

Ook gaan de weken nu veel sneller!

Groetjes

Diarich

Wat ik vooral anders vind is mijn lichaam...........mijn broeken zitten nu allemaal al strak en ik ben pas bijna 8 weken.

Herken ook wel dat je op een andere manier blij bent. Je vergeet nu gewoon soms dat je zwanger bent omdat je druk bent met je 1e kindje.

Ik heb er daarom wel voorgekozen om weer iets van zwangerschapsgym te doen, dat je wel tijd  vrij maakt om ook van deze zwangerschap te genieten.

Nou ik ben wel erg met het zwanger zijn bezig en voel me echt zwanger (vergeten kan ik dat niet) maar je word wel makkelijker, ik ben niet met elk steekje of miskraam verhaal nu bezig ik ben echt heerlijk aan het genieten hoor.

Ik heb er een van 1 rondkruipen/lopen maar dat belemmert mij niet om er echt van te genieten.

Het is wel weer anders, ik moest met 6 weken al positiekleding aan, ben meer misselijk, heb meer last met dingen eten dus ook een hele ander soort zwangerschap

bewerkt door moderator, document.write(friendlyDateTimeFromStr('6-9-2008 17:7:16'));

Ik ben wel erg met deze zwangerschap bezig, maar dat komt meer omdat we ook 2 miskramen hebben gehad. Dus die eerste 12 weken zijn erg spannend voor ons. Kan niet wachten tot we de 1e echo hebben gehad!

Maar merk wel (en  bij de 2e en 3e zwangerschap ook wel) dat ik veel minder erover lees enzo. Bij de 1e las ik echt alle bladen die er op dit gebied te krijgen zijn. Dus wat dat betreft ben ik er wel minder mee bezig.

Hier is het ook wel anders maar niet extreem veel verschil
Bij mijn zoon was ik erger misselijk, ben nu ook misselijk maar dit keer duurt het langer dan de eerste keer.Toen was het kort maar heftig nu lang en zeurend
Mijn haar valt uit, toen niet
Ik krijg een dikkere kop, ik teken nu zeg maar, had ik toen ook niet
Ik heb vreetbuien en enorme honger, toen ook niet
Zo dit waren mijn verschillen haha

Terug
Bovenaan