2e zwangerschap zoooo anders

He dames,

Ik ben inmiddels 11 weken zwanger van de 2e, en ervaar deze zwangerschap zo anders dan de 1ste, dat ik me er wel een schuldig over voel.

Bij de eerste dacht ik heel vaak aan het kruimeltje in mijn buik, nu moet ik er echt even bewust de tijd voor nemen. Net als dat ik bij de 2e de meeste mensen gewoon even tussen neus en lippen door meedeel dat er een 2e aankomt! Bij de eerste hadden we alles helemaal uitgedacht en waren we mega zenuwachtig!

Het is niet dat we niet blij zijn hoor! In tegendeel, maar het lijkt wel of het wat meer vanzelfsprekend is nu. we hebben natuurlijk ook een manneke van 2 rondhuppelen, daar gaat ook een hoop tijd in zitten!

Hebben jullie dat ook?

Groetjes

Ik ben zwanger van de 4e. Doe het door omstandigheden helemaal alleen. Maar ik wilde het meteen weer aan iedereen vertellen:) iedere zwangerschap is idd anders, maar je weet al hoe het is om een kindje te krijgen en hebt misschien niet zoveel klachten als bij de 1e, of juist wel, waardoor je miss sneller geneigd bent om het "zo maar"te vertellen. Natuurlijk ben je blij met je zwangerschap, anders had je het niet tussen neus en lippen door medegedeeld... Ik wens je een fijne zwangerschap toe en mss verandert je gevoel wel als je de kleine gaat voelen en dat je dan weer hetzelfde krijgt als bij jullie 1e mannetje. Liefs marleen

Ik herken heel veel in je verhaal.
Ik ben 11wk zwanger van de tweede erg onverwacht want het kon eigenlijk niet bij ons....
Maar goed net hoe jij het omschrijft liff zo heb ik het precies.
Mensen vragen nu ook wel eens aan me ben je wel blij Tuurlijk ben ik dat wel maar het is wel even anders want onze dochter word volgende week 4 jr dus daar zijn we erg druk mee school enz enz.
Dus ik kan me wel vinden in je verhaal.

Oh echt fijn om te horen dat ik niet de enige ben zeg! Ik ben zeker heel blij hoor! Echt! Maar het is wat meer vanzelfsprekend, je weet al een hoop, en mijn kleine man wil ook gewoon zijn boterham, schone luier en badje! Merk ook dat de omgeving heel anders reageert! Wel blij hoor, maar bij de eerste werd ik overladen met cadeautjes en kaartjes! Nu heb ik alleen van mijn bazin een prachtig cadeautje gekregen voor mezelf!

Ben echt blij dat jij dat ook hebt! Gelukkig!

Succes met je zwangerschap!

Liefs

Je bent zeker niet de enige hoor!
Ik herken het ook zeker wel.
Ik ben nu zwanger van de derde en naast de zorg voor mijn 2 kids werk ik 3 dagen per week en volg ik nog een HBO opleiding...Ik zit nu in het tweede jaar en ben druk met schooldagen, opdrachten en tentamens....
Soms moet ik echt even bewust de tijd nemen om aan de kleine te denken en er bij stil te staan dat ik weer een wonder verwacht!
Ik ben er waanzinnig blij mee, maar merk dat er zoo veel andere dingen zijn die mij ook bezig houden, dat ik er soms ook even niet aan denk...
Bij mijn eerste had ik alle tijd!! Had alleen werk voor 3 dagen, maar geen studie en al kinderen om mij heen...

Wel word ik overladen met kaartjes en kadootjes... meer dan bij de eerste 2... Misschien omdat ik nu meer mensen kan door de school van de kids en mijn werk... Echt hartstikke leuk! Gisteren kreeg ik een romper maat 50-56...zo leuk...maar zooo klein.
Toen moest ik echt even slikken...zo klein kindje heb ik straks weer in mijn armen....

Genieten op je eigen manier~!

Groetjes!

Terug
Bovenaan