2e zwangerschap

Hallo, wat ik wilde vragen.....
Tijdens mijn eerste zwangerschap kreeg ik in de 33e week zwangerschapvergiftiging. Onze dochter is toen in de 35ste week met spoed gehaald m.b.v. een keizersnede (gehele narcose)
Alles is goed gekomen en we hebben een gezonde dochter van 4. Nu ben ik voor de tweede keer zwanger en erg bang dat mij hetzelfde gaat overkomen. Wie heeft dit ook meegemaakt en is daarna ook nog een keer zwanger geweest?? Of wie weet waarover ik hier info kan vinden

hoi anoniempje ik heb ook zwangerschapsvergiftiging gehad wel in de 38 ste week ook met een spoedkeizersnede en gehele narcose we hebben een prachtige dochter gekregen ze is nu 2 en een half jaar ik ben niet zwanger maar ik wild je alleen heel veel geluk wensen met deze zwangerschap en hopen voor je dat je het niet meer mee hoeft te maken. ik weet wel dat je nu onder strenge toezicht staat bij een gynacoloog als het goed is en daar kun je je vragen oook goed aan kwijt succes yvonne

Hallo,
Ik heb het zelf niet meegemaakt maar mijn vriendin wel. Zij heeft ook zwangerschapsvergiftiging gehad bij haar eerste zwangerschap met een spoed keizersnee als gevolg (ook algehele narcose). De tweede keer is alles heel voorspoedig verlopen. Ze stond voortdurend onder controle bij de gyneacoloog maar de zwangerschap en bevalling zijn normaal verlopen.
Ik hoop van harte dat het bij jou ook zo zal verlopen.

Hoi,

ik heb hetzelfde meegemaakt als jij, mijn zoontje is met een spoedkeizersnede gehaald met 33 weken omdat ik zwangerschapsvergiftiging had. Gelukkig is na een periode van 7 weken ziekenhuis (aan de beademing enzo) alles goed gekomen! hij is nu 6 jaar. Wij dachten pas weer aan een zwangerschap na 3 jaar, toen ik zwanger bleek zijn we meteen door de huisarts dooverwezen naar het WKZ in Utrecht, en ik ben daar onder hele goede begeleiding en behandeling met 41 weken bevallen van ons 2e zoontje.
Ik zou je dus aanraden om naar een Academisch Ziekenhuis te gaan want daar hebben ze alles in huis om je zwangerschap zo goed mogelijk te laten verlopen.
Succes!!
Angelique

Hallo, Angelique. Wat ik je wil vragen:
Is je gehele tweede zwangerschap voorspoedig verlopen ??
Ik ben nu namelijk 24 weken, en de spanning begint er al aardig in te komen, omdat het de eerste keer bij 31 weken "fout" ging (bloeddruk, eiwit etc.)

Terug
Bovenaan