2e zwangerschap

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
Ik ben al een hele tijd niet langsgeweest op het forum, maar nu heb ik toch ff de hulp/ het oor van mijn collega-mama's nodig.
Ik ben nu 11 weken zwanger van ons 2e kindje. helemaal super, natuurlijk.
Maar mijn lichaam vind het niet zo leuk! Miselijkheid en vermoeidheid, daar was ik wel op ingesteld, maar mijn bekken willen nu al niet meer!
En met Erinn, die net begint te lopen en te ontdekken in huis en natuurlijk het huishouden en mijn werk, is dat niet heel erg fijn.
Vanavond gaat het zwembad hier weer open en ga ik zwemmen. Hopelijk verlicht dat iets. Maar als ik al zo begin....
Iemand hier ervaring mee en misschien ook meegemaakt,dat op het moment,dat het lichaam weer wat gewend is, de pijn afneemt? Want hoe het nu gaat... Als ik een half uurtje met onze dame gewandeld heb, heb ik de rest van de dag bijn in mijn bovenbenen en kont.
Dank jullie voor het 'luieteren' naar mijn klaagzang :). het is gewoon ook wat lastig na een eerste zwangerschap, die weliswaar 25 kilo en een pracht van ee ndochter, maar verder helemaal niets aan welke klacht dan ook opleverde

Hoi Kursten,

Allereerst GEFELICITEERD met je zwangerschap. Helemaal geweldig voor je zo'n tweede wondertje. Maar vervelend dat het nu al met zoveel klachten gepaard gaat. Ik kan je hier niet mee verder helpen want wij willen geen tweede. Maar wat ik wel weet is dt zo'n eerste kindje al roofbouw pleegt op je lichaam. Probeer dus op tijd je rust te pakken en kijk of je je kleintje af en toe een keer extra naar familie of zo kan brengen zodat jij 's middags je rust kunt pakken. Of ga als je man thuis komt nog lekker even op bed. Rust is nu heel belangerijk.
Geniet er maar van en hou ons op de hoogte

groetjes Linda

Misschien kun je je verloskundige om hulp of tips vragen?

Succes ermee!

Hoi!

Als eerste natuurlijk gefeliciteerd!
Ik heb tijdens mijn zwangerschap ook erg last gehad van allerlei kwalen: misselijk 24/7, moe moe moe, lage bloeddruk, ijzer tekort, hormonen!!!!!! en ja mijn bekken... Gelukkig geen bekkeninstabiliteit.

Toen ik tegen mijn verloskundige zei dat ik er last van had heeft ze me door verwezen naar een bekkenfysio. Ik zou idd ook bij je verloskundige informeren.
Het heeft  me zeker geholpen, het ging niet over, maar het werd niet erger en ik kreeg oefeningen waarop ik mijn bekken ontzag.
bijv: moet je je kind uit de box tillen: laat de box t meeste werk doen door je er tegen aan te leunen met je middel.

Zware pannen verplaatsen op het aanrecht: niet optillen met de armen gestrekt en moeilijk verplaatsen, maar zo dicht mogelijk tegen t aanrecht gaan staan de pan zo dicht mogelijk tegen je aan (kijk wel uit he) en dan passen opzij zetten, dus dmv je rechtop te verplaatsen die dingen tillen en niet met je rug en armen en stil blijven staan.. Oja en   om het wat te ontzien moest ik mijn bekken een beetje kantelen als je staat en je knieen niet op slot, maar een ietsiepietsie gebogen...

Ik ben al veel vergeten tis al even geleden maarja zo iemand kan je dat vast uit leggen!

Veel sterkte ermee, en succes

Evelien

hallo!

gefeliciteerd met je zwangerschap! ik had tijdens mijn zwangerschap ook last van mijn bekken. Mijn dokter zei dat je zelf moet kijken bij welke beweging je meer last krijgt en daar dan mee op moet passen. Dit is voor iedereen anders. Lopen was voor mij niet echt een probleem maar zwemmen wel. Ik zwom elke elke week maar ben daar toen mee gestopt. Hopelijk is zwemmen voor jou wel goed en helpt het. Verder ging ik meestal smiddags even liggen en dat hielp ook.

Groetjes en sterkte ermee!

Terug
Bovenaan