2vraagjes?¿?

A

Anoniem

Guest
hallo,

ik had 2 vraagjes mag je verdoving bij de tandarts als je zwanger bent?
en mag je paracetamol tegen pijn?
ik snap er niks meer van de een zegt van wel de ander weer van niet en hetzelfde geld voor de verdoving de ene tantarts zegt van wel en de ander weet niet.
nu weet ik het zelf niet meer  weet iemand van jullie het ?
alvast bedankt.

liefsbrigitte

Hoi Brigitte,

Volgens mij mag je maximaal  2 of 3x per dag 500 mg paracetamol. Maar liever niet natuurlijk!
Bij de tandarts weet ik het niet.

Succes!

Groetjes Gerdien

Hoi!

Ik was gister bij de tandarts en toen hadden we het over pijnstillers.
Heb namelijk een afgebroken kies en die doet pijn.
Maar goed paracetamol mag wel , verdoving heb ik niks over gehoord maar volgens mij mag dat wel want dat is plaatselijk.
En anders laat mijn tandarts me niet terug komen ze weet dat ik niet zonder verdoving wil. (ben onder behandeling bij een tandarts in een ziekenhuis)
Het enigste wat niet mag is een foto maken pril in de zwangerschap later kan hetw el maar dan wel met een loodschort om.
Hoop dat je der wat aan hebt.
Overigens mag je alleen maar paracetamol slikken in de zwangerschap.

groetjes Angel 16 wk

Hallo,

Nou een antwoord op je vraag,

Paracetamol is wel toegestaan in beperkte mate. Zonder codaine of andere toevoegingen.En alleen als het echt nodig is, maar dat  lijkt me logisch.

De verdoving bij de tandarts wordt niet aangeraden ivm de adrenaline die dit opwekt. Dit komt ook bij je vrucht/ kindje terecht en kan een nadelige invloed hebben.Dit komt omdat de bloedvaten open gaan staan door de verdoving en ontspannen/ gevoelloos worden.  Niet direct een miskraam ofzo.

Maar het is wenselijk om het feit dat je zwanger bent met je tandarts te delen. Die weet er dan ook wel mee om te gaan. Als je bijvoorbeeld een ontsteking hebt moet je die laten behandelen omdat dat schadelijker is voor je kindje dan de verdoving.

Hopelijk ebn je zo een beetje wijzer

Hoi!

Ken je nagaan ben gelijk ook een stukje wijzer wist dat niet van verdoving.
Thanx
gr Angel

dankje voor de reacties! maar ik kan wel aan mn tandarts vragen maja iedereen zegt weer wat anders elke tandarts dus ja schiet ook niet op.
maar toch bedankt nu weet ik wat meer

liefs brigitte

van mijn gynaecoloog mag ik tot 6 paracetamol 500 mg slikken.

groetjes     Evelien

Hoi Brigitte,

Ja hoor je kunt gewoon naar de tandarts, en een verdoving krijgen. Dat kan geen kwaad.
Ik had die vraag ook toen ik zwanger was van de 2e, en heb het toen nagevraagd bij m'n verloskundige en de tandarts.

Ik weet niet precies hoelang je zwanger bent, maar ik raad je aan als je al wat verder bent en de kleine voelt bewegen, om dan niet een al te lange afspraak bij de tandarts te hebben. Want dat liggen in de stoel is dan niet echt prettig.

Hoop je hiermee een klein beetje geholpen te hebben.

groetjes

Petra

Terug
Bovenaan