2x 2 minuten per dag poetsen lukt niet???

Hi,

Het lukt me wel om even de tanden van mijn zoontje (1,5) te poetsen. Maar ik las laatst dat je 2 minuten moet poetsen, en dan boven en onderkant én nog de binnen en buitenkant. met korte, herhalende bewegingen. Ik ben al blij als ik af en toe een veeg kan plaatsen... dit komt omdat hij liever op de tandenborstel bijt en de tandenpasta eraf zuigt (als zijn mondje uberhaupt open gaat en hij zijn hoofd stil houdt). Ik heb wel gezocht naar  een ander soort tandenborstel, maar deze is niet te vinden.  
Welke tandenborstel werkt het best???  en andere tips??

Groetjes,
Toby  

Hoi,

Je hoeft de tandjes maar 1 keer per dag te poetsen met peutertandpasta. Mijn dochter is nu 13 maanden en heeft 6 tanden, het lukt mij ook echt niet om 2 minuten te poetsen, ze huilt al als ze de tandenborstel aan ziet komen. Op het cb zeiden ze dat het belangrijk was dat er in iedergeval tandpasta met fluoride op de tandjes komt, eventueel erop wrijven.
Het blijft tot nu toe drama, maar we doen het maar iedere avond weer. Het zal wel erg gevoelig zijn.
Wat ze wel leuk vindt is af en toe zelf op haar tandenborstel bijten, dat laten we dan ook doen zodat ze er aan went.

Veel succes!

Hier een jochie van 15 maanden. Hij vindt tanden poetsen helemaal niet erg, maar poetsen kun je het niet echt noemen. Ik ben blij als ik alle tanden en kiezen 1 maal geraakt heb. Als ik hem heel rustig benader, mag ik hem wel poetsen. Maar hij wil vrijwel onmiddellijk zelf "poetsen". Dat mag hij erna. Vaak als hij de borstel dan in een stand heeft staan, waar ik naar mijn gevoel te weinig ben geweest, dan pak ik de borstel mee vast en poets nog even wat.
We zijn in totaal wel zeker meer dan 2 minuten bezig, maar 2 minuten poetsen kun je het niet noemen.
Ik maak me er overigens niet al te druk om. Ik vind het vooral belangrijk  dát er gepoetst wordt en dat het geen strijd wordt. En dat lukt tot nu toe aardig.
Nou hebben wij de mazzel dat hij de tandpasta niet vies vindt.

greet

Ik ken het...die kleine van mij wil zo graag zelf het borsteltje vasthouden dat het een hele strijd is om zijn tandjes te poetsen. Ik houd hem in de "houdgreep" en poets zo goed als het gaat zijn tandjes. Maar helaas is hij zo driftig dat hij zijn hoofd wegdraait of zijn mond dicht houdt. maar ja..beter iets dan niets denk ik dan maar...

Terug
Bovenaan