2x abortus nu gezond kindje

Hallo dames,
Ik zit ergens mee.
Toen ik 18 was ben ik met de pil en spiraal 2x zwanger geraakt, 2x abortus gedaan. (In januari en in oktober zwanger geraakt in zelfde jaar) Mijn vriend toen mishandelde me en ik wou dus absoluut geen kind van hem, maar ik kon toen de stap niet zetten bij ben weg te gaan.
Nu ik 30 ben heb ik sinds enkele maanden een gezond kindje waar ik zoveel van hou. Ik ben gestopt met anti conceptie en telde gelijk aan. Alles ging snel en goed.

Waar ik nu wel mee zit om me heen heeft bijna iedereen al eens een miskraam gehad. Ook zijn er al 3 die een dood geboren kindje hadden. (Vandaag weer eentje ?)

Ik krijg vaak opmerkingen ivm mijn verleden, ik ben hier altijd open in geweest dat ik er 2 heb weg laten halen, maar komt me nu dus wel duur te staan. Soms vind ik dat behoorlijk klote. Ene kant snap ik reacties wel andere kant wou ik dat mensen zich in mij konden verplaatsen.

Hoi Johanna,
Ik snap je gevoel wel, echter was toen de situatie niet goed voor jou en je kindje. Ik denk daarom dat je er toen goed aan gedaan hebt en een goede keuze voor jou en je kindje gemaakt hebt. Je wilt tenslotte ook het beste voor jou kindje! 
Daarbij hebben mensen altijd wat de klagen, ben blij dat je nu een gezond kindje hebt en dat je gelukkig bent! Nu is de juiste tijd voor jou!
En daarbij jij kunt er niets aan doen dat er in je omgeving kindjes dood geboren zijn, dat is heel erg voor de ouders, maar kun jij helemaal niets aan doen!

Ik weet dat het makkelijk gezegd is, maar probeer je niets van de reacties van die mensen aan te trekken en geniet lekker van jou eigen kindje! Jij hebt gedaan wat je dacht te moeten doen in je verleden en dan is het toch goed!
Liefs Linda

Ik snap je gevoel.
Ik heb toen ik 20 was ook een kindje laten weghalen, we waren nog maar 3 maanden bij elkaar ik stond eigenlijk niet achter de keuze maar mijn vriend wou het niet ik wou hem niet kwijt. Mijn zus heeft vorig jaar ook een vroeggeboorte gehad en is haar kindje overleden ik voelde me ook giga schuldig maar heb haar gevraagd hoe zij daar in stond ze zei dat ik me niet schuldig moest voelen het was destijds onze keus! 

Terug
Bovenaan