2x buikoperatie gehad ivm endometriose!! Kan ik natuurlijk bevallen??

Ik heb dus 2 buik operaties gehad ivm cystes aan mijn eierstokken....nu vraag ik me af of ik dan wel natuurlijk kan bevallen of dat dit dmv een keizersnede moet gebeuren!!
Het was geen kijkoperatie maar een volledige buikoperatie.

Ik heb over 2 weken weer een afspraak bij de verloskundige, dan kan ik het ook aan haar vragen ...maar ik  dacht mischien heeft een van jullie ook zoiets meegemaakt.

Ik hoor graag van jullie.

gr
FF

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!
Bij een collega van mij, die meerdere grote buik-ok's gehad heeft ivm darmziekte, probeerden ze alles om keizersnee te voorkomen. Omdat je na elke OK toch littekenweefsel hebt en vaak ook verklevingen, waardoor niet altijd duidelijk is of alle organen nog op juiste plek liggen.
Of dat met gynaecologische OK's ook zo is??? Na 2 x keizersnee wel, maar dat heeft te maken met het litteken in de baarmoeder. En daar heb jij geen litteken in toch? Ik zou het navragen bij vk en ook gelijk vragen of jouw voorgeschiedenis niet een reden geeft om op medische indicatie in zh te bevallen. Of er extra risico's zijn enzo.
Voorspoedige zwangerschap gewenst!!
Groetjes, Mira, 38+3 zwanger van nr2

Hoi FF,

Ik ben 2 mei dit jaar bevallen van een tweeling (IVF) en heb Endometriose.
Ik ben hier 2 maal aan geopereerd, waarvan 1 grote operatie (eierstok verwijderd).
Volgens mij kun je op een natuurlijke wijze bevallen, maar dat is per persoon verschillend.
Hoe ziet het er nu uit in je buik? Is de Endo rustig? Dat soort dingen.
Ik ben d.m.v. een keizersnede bevallen, beide kindjes lagen in een stuit en ik had/heb ernstige bekken instabiliteit. (helaas is die bekken instabiliteit nog steeds niet over).

Ik zou het gewoon overleggen met je VK, zij weet daar veel meer van en stuurt je eventueel door naar het ziekenhuis (gynaecoloog).
Volgens mijn gynaecoloog had ik gewoon kunnen bevallen als mijn conditie goed was geweest en de kindjes niet in een stuit hadden gelegen.

Ik hoop dat je een goede en fijne  zwangerschap hebt en probeer er zoveel mogelijk van te genieten.

Groetjes Patricia (mama van Thomas en Sophie, 2 mei 2008)

Terug
Bovenaan