2x gecuretteerd in 3 maanden

Hallo allemaal,

Ik heb al vele verhalen gelezen en dat heeft enorm geholpen. Zoveel meiden die elkaar steunen. Alleen lotgenoten kunnen je echt begrijpen, denk ik. Ik ben dus twee weken geleden voor de tweede keer gecuretteerd binnen drie maanden tijd. Dat hakt er aardig in vind ik. Ik heb die operatiekamer voorlopig wel even gezien. Ik lees alleen nergens dat er meiden gecurreteerd zijn met een ruggeprik. Ik heb hier wel voor gekozen en dat is me eigenlijk heel goed bevallen. De eerste keer werd ik gecuretteerd nadat ik een  megabloeding kreeg en met  spoed naar het ziekenhuis moest. Ik had toen al een week bloed verlies en het werd eigenlijk al wat minder. Het vruchtje was op de echo al niet meer te zien (donderdag). Ik was bijna 10 weken zwanger.  Zondags dus opeens die bloeding en naar het ziekenhuis. Voordat ik het wist lag ik op de operatietafel.  

De afgelopen keer  mocht ik met 7 weken zwangerschap bij de gynaecoloog komen. Ik voelde me zo zwanger en was dood en doodmoe, ook al omdat ik net met  een nieuwe baan begonnen was.  Het voelde dus goed, maar het  hartje klopte niet. Paar dagen later nog eens echo en toen was het duidelijk. Geen leven. De Gyn vroeg wat ik wilde en toen heb ik dus voor een curretage gekozen. Ik  kon het niet aan om het af te wachten en was bang om op mijn nieuwe werk opnieuw zo'n bloeding te krijgen. Ik wist trouwens niet dat je daar voor kon kiezen. Binnen twee dagen vond het plaats. Weer met een ruggeprik. Ik heb geen pijn gehad beide keren, ook geen napijn.  Afgezien van de vreselijke spierpijn, doordat ze je benen  zo lekker wijd in de beugels  hangen als je verdoofd bent.    

Dit eerst maar even verwerken zei de gyn. Tja dacht ik bij mezelf Hoe doe ik dat ? Veel praten ? Huilen ? Schrijven ? Misschien helpt dit. Gelukkig heb ik een zoontje van 2,5jr die me er door heen helpt. Maar het blijft verschrikkelijk.

Ik hoop op jullie reacties !
Liefs Saskia

Hallo

Ja zoiets hakt er echt in.
Ikzelf heb vorig jaar dec. te horen gekregen dat het vruchtje niets deed.
Was toen 8 weken zwanger en het was gestopt met ong 3 weken.
Gekozen voor een curri en voelde met redelijk snel goed. Kreeg alleen nadat bloeden gestopt was ne een paar dagen weer erg bloed verlies.
Ben toen binnen 1 week 2x gecurri.
Dit haakte er erg in.
Nu 4 weken geleden heb ik weer een mk gekregen.
Was ong 7 1/2 week zwanger toen ik begon met vloeien.
Deze keer kwam het bij mij veel harde aan.
Het fijne van dit forum vind ik dat je met lot genotjes kan praten en elkaar proberen uit de put te halen.

Ik ben niet zo vaak meer hier maar op het forum zwanger worden na een mk.
Wie weet is dat ook wat voor jouw?!?!

Meid heel veel sterkte met jullie verlies.

PV

Hoi,

Ik weet hoe je je voelt. Ik heb op dit moment al 4 curretages gehad. Het afgelopen jaar drie achter elkaar.
Ik wist trouwens niet dat het ook met een ruggenprik kan. Ik ben gewoon elke keer onder narcose geweest.

iswd

Hoi iswd,

Poeh hé, 4x gecuretteerd, hoe hou je het vol ? Hoeveel kan een mens eigenlijk hebben, vraag je je af. In een voorgesprek met de anesthesist hadden we het over de voor-en nadelen van een ruggeprik en narcose. Aan beide dingen kleven evenveel risico's. Ze curetteren meestal onder volledige narcose ivm het emotionele aspect. Je kunt immers alles volgen. Ik zelf vind het eng om onder narcose te gaan, Ik heb er totaal geen ervaring mee, maar mijn zoontje was geboren met een keizersnede en dat ging via een ruggeprik. Dat heb ik toen als heel prettig ervaren. Overigens was dat heel anders dan met de curettage, dat voelde toch minder prettig.

Ik heb het idee dat een heleboel mensen toch veel last ondervinden van de narcose. Ik was vrijdag geholpen en ben maandag aan het werk gegaan. Toch denk ik wel...zou ik bij de volgende keer ook voor narcose kiezen... Maar ach misschien en hopelijk komt er geen volgende keer. Ik hoop dat ook voor jou, want met 3x in 1 jaar heb je je portie ook wel even gehad.

Bedankt voor je reactie,

Saskia

Terug
Bovenaan