2x miskraam achterelkaar

<p>hallo allemaal, </p><p>ik moet het even van me afschrijven. Gister te horen gekregen dat ik voor de tweede keer achter elkaar een miskraam heb gekregen. Nu bij 7 weken (waarschijnlijk nooit een hartslag geweest). Vorige keer was het bij 10 weken, afgelopen september. Tussendoor heb ik nog een keer positief getest maar was ik twee dagen na mij nod toch gaan bloeden. Ik ben nu boos, en verdrietig. Boos op mijn lichaam, boos op de niet gegroeide baby, gewoon boos. </p><p>Ik twijfel aan alles, wachten op een natuurlijk verloop, of medicijnen net als de vorige keer, of curetteren met alle risico’s van dien. Ik weet het even niet meer. Ik heb een gezonde dochter van 2,5 en ik was zo snel zwanger van haar, en dan nu al bijna een jaar bezig en 2 keer een miskraam. Ik weet dat er nog zo veel vrouwen zijn bij wie het ook zo verloopt of bij wie het nog langer duurt. Het voelt alsof er iets niet goed gaat bij mij nu. Allebei de miskramen teste ik ook veel later positief dan zou moeten als ik naar de eisprong kijk. Bij mijn dochter was dat prima op het moment dat ik dacht dat het zou zijn. Ik heb zo veel gedachten en vragen en onzekerheid. Kan iemand me iets positief vertellen? Of herkenbaar? Knuffel voor jullie. </p>

Allereerst sterkte met je verlies. Ik heb zelf ook twee miskramen gehad en nu voor het eerst ben ik 20 weken. Het kan dus hierna gewoon goed gaan. Het gevoel van falen enzo begrijp ik helemaal. Ik vind het nu soms nog moeilijk om te geloven dat het ook goed kan gaan, maar heb er vertrouwen in. Je hebt al een gezonde dochter dus dat betekent dat je lichaam het wel kan. 
Ik denk dat het puur pech is en dat het later testen er niks mee te maken heeft. Ik zelf klopte met de uitgerekende datum ook niet met mijn cyclus en toch is alles goed. Kan te maken hebben met een snellere of latere innesteling. Wat ik ook zie is dat je snel zwanger kan worden dat is ook al echt een gegeven (sep miskraam en nu helaas weer). 
Probeer te denken dat dit kindje niet gezond genoeg was om op de wereld te komen en beter nu dan later de zwangerschap afbreken. En vergeet niet dat het hierna gewoon helemaal goed kan gaan! 

Hoi,
Ik heb ook 2 keer achter elkaar een miskraam gehad. Het is ontzettend verdrietig en heftig. De eerste keer was bij 9 weken en de tweede keer bij 12 weken. Maar nu ik dit typ zit ik met mijn pasgeboren zoontje (nu 7 weekjes oud) op schoot. Ik vond de eerste 12 weken zo spannend van mijn laatste zwangerschap. Durfde er echt niet blij mee te zijn, gewoon vanwege het verdriet als het weer fout zou gaan. Ik heb al een gezonde dochter van 9 jaar oud en van haar was ik ook snel zwanger en geen problemen gehad tijdens de zwangerschap. Ik hoop dat ik je hiermee een beetje een positief gevoel en hoop kan geven. Heel veel sterkte met het verdriet!! 
Liefs,
Marijke 

Hoi,
Ik heb ook 2 keer achter elkaar een miskraam gehad. Het is ontzettend verdrietig en heftig. De eerste keer was bij 9 weken en de tweede keer bij 12 weken. Maar nu ik dit typ zit ik met mijn pasgeboren zoontje (nu 7 weekjes oud) op schoot. Ik vond de eerste 12 weken zo spannend van mijn laatste zwangerschap. Durfde er echt niet blij mee te zijn, gewoon vanwege het verdriet als het weer fout zou gaan. Ik heb al een gezonde dochter van 9 jaar oud en van haar was ik ook snel zwanger en geen problemen gehad tijdens de zwangerschap. Ik hoop dat ik je hiermee een beetje een positief gevoel en hoop kan geven. Heel veel sterkte met het verdriet!! 
Liefs,
Marijke 

Hoi,
Liefs,
Marijke 

Hoi,
Liefs,
Marijke 

Terug
Bovenaan