2x per dag borstvoeding?

<p>Hallo,</p><p>Over twee weken ga ik weer aan het werk. Ik werk als zzper bij mensen thuis en kan daardoor eigenlijk niet kolven. Tenzij ik dit in de auto doe en dat zie ik niet zitten. Ik bouw mijn werk rustig op, dus de eerste weken halve dagen, dan heb ik dit probleem nog niet. </p><p>Als ik weer fulltime werk kan ik dus overdag geen bv geven of kolven. Ik hoop dan iedere ochtend en avond nog wel borstvoeding te kunnen geven. Ik wil nu vast beginnen met wat afbouwen, en voedingen te vervangen voor flesvoeding. </p><p>Wie heeft hier ervaring mee? Krijg je dan overdag geen last van stuwing als je maar 2x per dag voedt? Blijft de productie dan wel goed genoeg?</p>
 
Weet niet hoe oud je kleintje is? Maakt volgens mij wel uit voor je productie. Na een half jaar is de kans groter dat je voor 2 voedingen nog genoeg productie hebt. Ik ben na 4 maanden weer gaan werken maar bij mij liep het te hard terug om die 2 voedingen te  blijven geven.
Voor het afbouwen: Steeds een voeding er af als je geen stuwing meer voelt op de tijden dat je eerst nog een voeding gaf. Verschilt per persoon hoe lang dat duurt. Als het goed is voel je dan geen stuwing als je afgebouwd hebt tot 2 voedingen.
 
Ik stopte met 5.5 mnd ongeveer. Ik wilde nog wel ff doorgaan ochtend en avond, maar mijn productie was veel te laag. Maar ik ken vrouwen bij wie dat wel lukte! Ik bouwde eerst de voeding af die ik t vervelendst vond (rond avondeten), en dan steeds een eraf, maar om en om dus kv bv kv bv, tot dat niet meer kan. Dan wordt t moeilijker want dan zit er ineens erg veel tijd tussen. Bij stuwing alleen de spanning eraf halrn, verder niks. Geef het wel wat tijd. Te snel geeft een groter risico op een ontsteking. Je kan wel kijken naar druppels met een kruid, maar wat was t nou? Google vindt t snel genoeg! Dat helpt met snelle afbouw. Salie ofzo..