3,5 jaar toe aan school?

Hallo,

Ik ben de trotse moeder van 2 meiden, 3,5 jaar en 9 maanden. Door allerlei verveldende omstandigheden ben ik sinds september 'thuisblijfmoeder'. Het valt me erg zwaar.... Vooral het combineren van de zorg van 2 kinderen, met het huishouden, tijd voor mezelf (moet veel verwerken) en mijn man mag ik natuurlijk niet vergeten. Ik ben benieuwd hoe anderen moeders dit doen. Ik woon in een jonge stad en ken behalve mijn (werkende) buren niet veel mensen. Familie werkt en woont helaas niet in de buurt. Hoe zien jullie dagen eruit? Hoe krijgen jullie je kinderen aan het spelen zodat je bv zelf even een kop koffie met een krantje kan lezen? Momenteel zie ik alleen de negatieve dingen die mijn oudste uithaalt, dat merk ik en ik probeer er op te letten, maar ik trap er iedere keer weer in.

Liefs Debra
 
Hoi,

Ik kan me wel wat voorstellen hierbij. Ik ben maar 2 dagen per week "thuisblijfmoeder"maar we zijn ruim een half jaar geleden naar België verhuisd en ik ken hier ook verder niet veel mensen....Heb een zoontje van 2. Met één kind is het natuurlijk makkelijker dan met 2...Maar heb je bijvoorbeld geen speeltuintje in de buurt? De kleine in de buggy en die van 3,5 lekker spelen. Kun je misschien dan rustig de krant lezen?
Hier in België begint de kleuterschool al met 2,5 jaar. Moeten ze wel zindelijk zijn.
Is dan ook meteen 5 ochtenden per week. Ideaal. Nog een tip: als de bay slaapt die van 3 ff voor de TV, mag toch best een keer? Heb je ook even tijd voor jezelf.


Succes ermee, groetjes

Saskia
 
Hoi Debra,

Ik ben ook dooromstandigheden een thuisblijfmama...En in het begin viel het me erg zwaar ik was toen mama van 1 kind (heb nu inmiddels een baby van 4 mnd erbij).

Maar waar ik me dag meevulde ..Ik werd lid van een sportschool met kinderopvang..zo bleef ik zelf in conditie en me zoontje kon spelen met andere kinderen..Nu heb ik het sinds gister weer opgepakt en gaan me 2 kinderen naar de opvang.Ik   heb niet erg veel sociale contacten maar er komen veel moeders dus dat is wel leuk.

Ook ga ik naar de speeltuin en laat de oudste uitrazen en dat is hij zo moe dat hij een slaapje gaat doen zodat ik wat voor mezelf kan doen..

Ook deed/doe ik me huishouden ;smorgens en was op dezelfde dagen zodat ik weet wanneer me wat te doen staat.Ik ben erg van de regelmaat en daar gaan me kinderen ook goed op.
De oudste gaat overigens 2 ochtenden naar de peuterspeelzaal...

Ik weet nog goed van de beginperiode nu 2 jaar geleden dat ik me groen en geel ergerde aan wat Robin allemaal deed..maar achteraf bleek dat ik gewoon helemaal niet happy was in de situatie waarin ik door iemand anders in terecht ben gekomen.Ik heb er inmiddels vrede mee en besef me heel goed dat er moeders zijn die erg jaloers op me zijn dat ik zoveel tijd kan doorbrengen met me 2 kinderen.

Sorry voor het lange verhaal maar hopelijk heb je er wat aan..
Groettjes van Meta de mama van Robin 3 jaar en Jessy van 4 mnd
 
Terug
Bovenaan