3,5 jr en niet meer willen poepen,vliegt door de pijn bij de muren omhoog!!!

mijn zoontje van 3,5jr.wil sinds een paar weken echt niet meer poepen.hij houd het tegen en verzet zich er echt tegen.hij heeft 1x echt harde poep gehad en is er sindsdien bang voor lijkt het wel.maar aangezien het er echt een keer uit moet(na 1,5 week)zit hij stijf op het potje ,schreeuwd de hele buurt bij elkaar van de pijn en het zweet parelt hem van zijn gezichtje.echt verschrikkelijk om te zien.we hebben er alles aan gedaan,masseren,roosvicee laxo,met m gepraat maar niks helemaal niks helpt.we hebben zelfs al een laxerend middeltje via zijn anusje naar binnen gebracht.wie heeft dit ook mee gemaakt,of weet er raad mee?????

alvast bedankt voor de reacties.
groetjes esther.
 
Wat is dat zielig he? Mijn zoon (bijna 3) heeft het vanaf dag 1 gehad totdat hij een half jaar geleden op het potje ging poepen - we waren er continue mee bezig.
Op aanraden van het consultatiebureau heb ik indertijd contact gehad met de ' poeppoli" aan het AMC (Amsterdam, gewoon ff googlen), daar konden ze ons toen niet helpen omdat ze vooral met kids werkten die zoals jouw kindje op latere leeftijd problemen kregen.
Misschien dat je ze eens op kan zoeken, ik geloof dat ze een website hadden.

Onze zoon heeft 2,5 jaar lang dagelijks ruime porties Lactulose gekregen maar wat tegenwoordig geweldig werkt als het weer even tegenzit: versgeperste sinaasappelsap... we zijn er per toeval achter gekomen en weten niet of het specifiek ons knulletje is (ik hoef er tenminste niet van te poepen) maar binnen het uur na een flink glas sinaasappelsap zit  hij op 't potje!
 
Hoi,

Het is denk ik heel verstandig om even contact op te nemen met de huisarts.
Ook kun je hem Lactulose siroop geven (dat zou de HA ook wel voorschrijven) dit geef je elke ochtend. Dit zorgt dat de ontlasting zacht wordt. Je zult het wel een tijdje moeten blijven gebruiken. En een Microlax klysma geeft ook heel snel verlichting.
Maar bel zeker de huisarts even.

Wat bij volwassenen wel eens helpt is een beetje lauw water drinken (dit is uit de oude doos, maar wie weet helpt het).

succes

groetjes moeder van koen
 
Ook mijn dochter heeft last van obstipatie. Ze heeft vanaf 10 weken (nu bijna 2 ) al lactulosestroop. 2 Weken gelden ben ik overgestapt op movicolon. Op een gegeven moment zette ik om de dag een microlax klisma. Het is alleen erg slecht dit vaak te doen. Je kan proberen een stukje normale zeep anaal in te brengen. Mijn dochter heeft nu ook glycerine zetpillen, (werking is vergelijkbaar met zeep). Binnen een half uur komt de ontlasting. Maar het kan zeker geen kwaad als je met je kind een s langs de ha gaat. die kan waarschijnlijk iets beter beoordelen wat er aand ehand is en een medische oorzaak misschien uitsluiten.
groetjes Wenni
 
Hallo,

Ik zag het al bij een eerdere reactie staan, maar bij de apotheek kun je lactolose siroop krijgen, dit is geen echt geneesmiddel en kun je je kindje dus gewoon geven, misschien wel slim om hem dan even een luier om te doen want als ze dat gehad hebben kunnen ze het ook niet meer tegenhouden.
Mijn oudste zoontje heeft veel last gehad van obstipatie en wij gaven hem daarvoor rooibosthee en roosvisee heeft een speciale diksap daar zit geloof ik iets van pruimen in ofzo en dat helpt ook.
Maar in dit geval zou ik echt eerst latolose geven want zo te horen moet het eerst even helemaal leeg.

In ieder geval veel succes Groetjes Mary jane
 
hoi hoi,

oh wat ken ik dit verhaal zeg. Ik ben als sinds december bezig met mijn dochtertje
die ook poepangst heeft. Wat dat inhoudt hoef ik niet meer uit te leggen. Het is begonnen idd ook met een harde bonk ontlasting, dat heeft zeer gedaan en toen begon het.   Wilde niet op het toilet, potje of wat dan ook.
Eerst kreeg ik lidocaine zalf (verdovend) om op haar poepgaatje te smeren, dit hielp iets, maar de klachten bleven. Het werd een hergaande negatieve spiraal zeg maar. Toen kreeg ik lactulose van de arts, heb roosvice laxo geprobeerd maar dochterlief hield het net zolang op totdat het er gillend uit moest. Vorige week ben ik naar de huisarts geweest  en heb iets sterkers gekregen, zakjes met laxeermiddel in water oplosbaar. En nu gaat het in elk geval beter, het is breiig zeg maar, en ze heeft nu in 1 week tijd al 2.5 keer gepoept, waar je al niet bilj mee kan zijn. Numoet ze de angst nog overwinnen. Ik heb haar al wel vrij snel geleerd dat ze van mij in een luier mag poepen maar ook dat werkte niet.
Wat een probleem is dit zeg. Ik heb nu nog voor 1 week zakjes en ga daarna weer met de huisarts overleggen. Toch zei hij wel dat van 2 x per dag naar 2 x week niet abnormaal. M.i. is dit een probleem wat je niet zelf op kunt lossen hoor, dat heb ik ook tegen de huisarts verteld.

gr sandra (mamma van kim)
 
hoi
misschien een tip kindicol van vsm helpt de ontlasting zachter te maken.
helpt bij mijn dochter prima ze gaat nu vaker naar het toilet en het is niet zo hard meer.

succes
 
Terug
Bovenaan