3,5 maand en al fruithapje?

Mijn zoontje is nu 15 weken dus eigenlijk bijna 4 maanden en hij geeft nu echt aan dat hij toe is aan vast voedsel. Ik heb hem dus al laten proeven van een fruithapje en hij vond het echt super lekker!

Maar hoeveel fruithap mogen ze eigenlijk? Ik weet in het begin niet meer dan 2 theelepeltjes, maar als ik het opbouw? En moet ik dan minder flesvoeding geven of zo door blijven gaan? Hij krijgt nu 4 voedingen van 190ml en 1 van 200 ml om de nacht in te gaan.

Ik hoor het graag van jullie.

Groetjes Loesie

Hoi!!
Ik ben er ook zo vroeg mee begonnen. Mijn kleine was er ook al aan toe.
Ik ben niet begonnen met een paar theelepeltjes, maar met 1/4 potje.
Dit heb ik dus een week gegeven en daarna een 1/2 potje, want ze deed het goed, en werd boos omdat ze niet meer kreeg! hahaha
Ik ben zelf met groente begonnen, vanwege harde ontlasting.
Nu is ze 5 maanden en eet (bijna) het hele potje op, soms wel soms niet.
Rijstebloempap heb ik ook al met 3,5 maand gegeven in de laatste fles en gaat ook prima.
Het is even aftasten, en naar je beeb kijken en je eigen gevoel luisteren.

Succes met de 1e hapjes!!

Mijn dochtertje (van 25 oktober) liet al heel snel merken dat ze meer wilde dan alleen borstvoeding. Met 2 1/2 maand zijn we al begonnen met haar kennis te laten maken met fruit.
Met 3 maanden at ze er echt al wat van en nu sinds een week krijgt ze nog 5 keer borstvoeding op een dag en 1 voeding bestaat uit kwark met fruit. 's Avonds proeft ze ook wat groente maar dat blijft nog bij een hapje of zelfs nog minder.
Ik was vast van plan om 6 maanden borstvoeding te geven maar madam blieft geen fles en ik moet weer bijna gaan werken dus dan moet je toch iets anders gaan verzinnen. Wat ze ook lekker vindt is een papje gemaakt van borstvoeding, fruit en rijstemeel (om het wat minder vloeibaar te maken) maar dan wel met een lepeltje gegeven.
De kleine laat wel merken wanneer hij of zij behoefte heeft aan meer dan alleen melk.

Hoi Bollemuts,

Nee, ik bied niet minder voeding aan, gewoon dezelfde hoeveelheid.
De ene keer eet ze het wel op en de andere keer laat ze 30cc staan.
Voor de geintereseerden, hier een schema (van ong. 4,5-5 maanden)

7.00 uur fles van 210cc+ 7scheppen of rijstebloempap (op bord) van 150cc
9.00 uur 1/2 potje fruithap
11.00 uur fles van 210cc+ 7scheppen
15.00 uur fles van 210cc+ 7scheppen
17.30 uur potje groente
19.00 uur fles van 210cc+ 7scheppen en 2 eetlepels rijstebloem erdoor.

O ja voor ik het vergeet (en dat jullie denken) wat propt ze haar dochter vol
Ze is echt een hongerlapje, en voor haar (nu 5 maanden) is ze vrij lang, 68 cm en 7 kilo (gemiddeld)
Een flesvoeding laten vervallen is nu nog zeker niet de bedoeling, de hapjes zijn ook nog maar "bijvoeding"

Terug
Bovenaan