3,5 maand en tanden???

A

Anoniem

Guest
Hey meiden

Ik heb sterk het vermoeden dat onze zoon van nu 3,5 maand oud aan t strubbelen is met tandjes die graag door willen gaan komen.. Ik weet dat het vroeg is, maar ik zal ff mn verhaal doen.. misschien dat jullie dan wel zeggen NEEE JOH.. dat is dit of dat!

half oktober heeft Justin zn 2e prikjes gehad en sindsdien maakt tie van het slapen een potje.. maar dan ook echt een potje! Waar hij eerst van half 10 tot 7 uur half 8 sliep, slaapt hij nu vaak maar tot half 6 en soms 6 uur.. van de week 1x een uitschieter, maar dat is echt meer uitzondering dan regel meer! Nou heb ik er niet zo'n problemen mee om m (soms om 4 uur) een fles te geven, maar ja.. als je eerst 7 uur gewend bent en je zit dan ineens om 4 uur, is t toch best een tegenvaller hoor! ;-)

Verder sabbelt tie al weken op alles wat tie te pakken kan krijgen, stopt tie alles in zn mond (speeltjes, vingers, zn vuistje probeert tie zelfs)..

Hij eet anders, andere ontlasting, iets of wat verhoging soms en ik voel wat bultige tja bultjes in zn mondje..

Hebben jullie ervaring mee? kan het nog lang duren voor zn tandjes doorkomen.. zijn het wel tandjes?? wie kan me helpen?

Groetjes Debby

Haai,
'T is ongebruikelijk, zo jong tandjes, maar wel mogelijk. Ik spreek uit ervaring hihi, met 3 maanden zat t al te rommelen en met 3,5 maand (jawel!) was t eerste tandje door!! Met 4,5 maand de 2e al! Verder weinig gemerkt aan verandering eten/slapen/ontlasting, hij huilde ook niet ofzo, maar wel onwijs veel kwijlen (soms net of er een kraantje openging) en steeds op zn handen sabbelen. Dat kwijlen is gelukkig na z'n 2e tandje stukkkkkken minder

Hey Debby,

Wat grappig dat je dit topic opent. Ik heb namelijk hetzelfde idee bij mijn dochter. Ze is net 3 maanden (28 juli), dus het zou wel heel errug vroeg zijn... Maar ze is zo aan het kwijlen! We liggen soms met haar op de grond en dan houdt mijn man haar in de lucht (vliegtuigje spelen...) en dan loopt het water echt uit haar mond. Ik moet daar altijd erg om lachen omdat mijn vriend uit alle macht probeert de stralen te ontwijken. Verder sabbelt ze op alles wat los en vast zit (ook onze neuzen moeten eraan geloven) en van de week had ze een hele rode wang. Ik heb meteen de thermometer in d'r kont gedaan, 37,2 dat is opzich niet veel maar ze zit eigenlijk altijd rond 36,3 dus dat is wel wat verhoging.
Ik probeer nu zo vaak mogelijk in haar mondje te koekeloeren, maar Guusje ziet dat dan weer als een spelletje en steekt dan haar tong uit of sluit haar mond. Maar goed, nu ik dit zo allemaal lees, zou het best kunnen dat ze haar eerste tandje krijgt. Ik houd het in de gaten in ieder geval!

groetjes, Letty

Hoi Debby,

Het kan best kloppen hoor dat je kindje tandjes krijgt! Tijn had net voor de 4,5 maand 2 tandjes onderin; kwamen precies tegelijk door. Vond het ook best snel, maar toch.....

Rond de 3,5maand werd hij wat huileriger had ik het idee, ook wat verhoging en een rode / open kontje. Ook wat dunnere ontlasting had hij. Verder had hij ook bulten in zijn mondje, kwijlde hij veel en stopte alles in zijn mondje. Eigenlijk dus alles wat jij ook beschrijft!

Duurde dus best lang voordat de tandjes echt doorkwamen, maar achteraf gezien had hij daar dus last van.........

Wel een leuk gezicht hoor, tandjes!

Liefs, Eline

ik lees jullie ervaringen en ik herken zoveel van mijn zoontje erin terug. Maar die is echt te jong, lijkt me... 11 weken vandaag. Hij kwijlt sinds 2 weken enorm en sabbelt overal op. Als je iets voor zijn mondje houdt is het meteen sabbelen. Hij zit continu met zijn knuisjes in zijn mond en heeft daardoor moeite met inslapen. Hij heeft geen verhoging, voor zover ik weet.

Ik zal morgen een zijn mondje checken... ik had er echt nooit aangedacht dat ie misschien al tandjes zou kunnen krijgen. Maar het viel me wel echt op van dat kwijlen en op alles sabbelen.

ik lees jullie ervaringen en ik herken zoveel van mijn zoontje erin terug. Maar die is echt te jong, lijkt me... 11 weken vandaag. Hij kwijlt sinds 2 weken enorm en sabbelt overal op. Als je iets voor zijn mondje houdt is het meteen sabbelen. Hij zit continu met zijn knuisjes in zijn mond en heeft daardoor moeite met inslapen. Hij heeft geen verhoging, voor zover ik weet.

Ik zal morgen een zijn mondje checken... ik had er echt nooit aangedacht dat ie misschien al tandjes zou kunnen krijgen. Maar het viel me wel echt op van dat kwijlen en op alles sabbelen.

Het kan wel hoor. Ilayda was precies 4 maanden toen haar 2e tandje doorkwam. Ze zaten er ineens, heb er nooit wat van gemerkt, geen gekwijl, geen vieze poep, geen last en extra gehuil.
Nu bij de 2e zit ik elke dag te controleren, maar die heeft beduidend minder haast, haha ze is al bijna 5,5 maand. Moet zeggen dat juist zij veel meer kwijlt.... Zo zie je maar, soms zeggen die tekenen ook helemaal niets.

Nina

Terug
Bovenaan