<p style="text-align: left;">Hallo, </p><p>Onze zoon is 3,5 maand. Vanaf z'n geboorte sliep hij eigenlijk van voeding naar voeding (3 uur, fles). Dat is als vanzelf naar om de 4 uur gegaan. Op een gegeven moment sliep hij s avonds vanaf 19-24 en dan vanaf 00.30 tot 6.30. Soms een uurtje eerder soms wat later. Regelmatig zat er dan een slaapsessie van 10-12 uur tussen, maar op niet zulke handige tijden bijv 3 uur s middags tot 3 uur s nachts. We zijn toen bij de laatste fles (ergens tussen 18.30 -20.30) rijstebloem gaan doen. Dat werkte tot een paar dgn geleden perfect, hij werd dan s ochtends tussen 7u en 8.30 wakker en het was ook goed voor z'n ontlasting (elke dag ipv om de paar dagen). Meestal krijgt hij dan 4 flessen van 210+7, heel soms maar 3 flessen als hij heel lang slaapt maar dat compenseert hij dan de volgende dag weer. Nu mijn vraag: sinds een paar dagen lijkt hij eerder dan om de 4u honger te hebben en ook s nachts wordt hij weer eerder wakker. Daarnaast huilt hij bijna de hele dag door als je hem niet vasthoudt. Vanwege z'n leeftijd kan het best zijn dat hij een regeldagen/sprongetje heeft (volgens de uitgerekende datum is hij nu 3 mnd en 5 dgn, bevallingsdatum 3 mnd en 15 dgn) maar ik twijfel of hij niet gewoon sowieso te weinig krijgt. Volgens der Nutrilonverpakking moet hij bij +6kg 4 x 200 ml voeding krijgen, volgens het schema op deze site 5x 150-180 ml. Ik wil het liefst niet terug naar 5 voedingen (en hem daar nu voor eventjes aan letten wennen). </p><p>De fles van 210 ml gaat de ene keer gewoon leeg in 20-30 minuten maar soms duurt het ook erg lang of laat hij 50 ml of minder staan. </p><p>We hebben ook wel eens geprobeerd om hem s avonds wakker te maken maar dan heeft hij niet zoveel honger (blijft meestal tussen de 50-90 ml over) en doet hij erg lang over het beetje dat hij wel drinkt (45 min). </p><p>Voorbeeld schema vandaag:</p><p>Wakker om 5.15. Fles om 6.15 gegeven. Daarna nog bij mij geslapen, waardoor volgende fles pas om 12.00 Daarna om 15.45 en nu net om 19.30.</p><p>Flessen allemaal leeg. En dus steeds gehuil. Op 'goede' dagen was het schema: </p><p>7.30, 12.00,16.15, 20.00 </p><p>Wie herkent dit, zou hij honger hebben en wat hielp bij jullie goed? </p><p>Oh, 2 weken geleden woog hij 6,2 kg en was hij 65,6 cm (papa is 2 m en 80 kg, mama is 1.78 m en een stukje zwaarder ;-)) </p><p>Alvast bedankt (en sorry voor het lange verhaal)!</p>