3,5 week en moeite met drinken

<p>Hoihoi,</p><p>Onze meid is nu 3,5 week oud. Aan het einde van week 1 mocht ze al 90 ml drinken. Nu 2,5 week verder en de 90 ml drinkt ze nog steeds niet op. We hadden aventfles met een 0 speen, dit gaat denk ik te moeizaam omdat ze dan tussen de 30 en 70 ml drinkt. Met de 1 speen drinkt ze soms wel de 90 ml op maar dan heeft ze haar fles is max 10 min op en spuugt ze daarna vaak en verslikt ze zich tijdens het drinken dus dat is ook geen optie. Ik heb nu een dr brown flesje gekocht maar dan drinkt ze ook maar 60 ml. Drinkt ze te weinig? Iemand tips? Hoor het graag. </p><p>Groetjess J</p>
 
Je hebt een rekenmethode om te kijken hoeveel ze zou moeten drinken:
gewicht in kilo x 150 : aantal voedingen
DuS bijv.
3,5 x 150 : 8 = 65
Dan zou 65 ml per voeding dus voldoende zijn. 
 
Je zou ook kunnen kijken naar plas/poepluiers. Als die voldoende zijn, weet je ook dat ze voldoende binnen krijgen. En heeft het consultatiebureau bij jou een inloopspreekuur? Mij hielp het in die eerste weken om even langs te gaan en ons zoontje te laten wegen. Je kan dan zien of ze zijn aangekomen en hoeveel. 
 
 
Ze haalt niet elke voeding de 65 ml, maar wel om de paar uur een plasluier vol. Bij de laatste voeding begon ze alweer te spugen met maar 10 ml op. Misschien toch iets anders aan de hand... 
 
Terug
Bovenaan