3 avonden boven de 40 koorts...

Hee hoi,

Ik ben gebroken, wat een mazzel hebben wij normaal met onze slaapkont!!!

Ons zoontje heeft nu al 3 avonden boven de 40 koorts gehad. De doktersassistente denkt aan een virale infectie, overdag wel iets verhoging maar 's avonds schiet de temp helemaal omhoog, dit duurt normaal 3-4 dagen. Dit is dag 4 dus ik hoop morgen op verbetering!

Hij is verder goed allert en drinkt goed, dus ik had even gecheckt of ik het goed deed en dat klopte. Als meneertje gaat braken of wegvallen moet ik wel komen of het herstel duurt te lang.

Afgelopen nacht werd hij gillend wakker om 23.00 uur en om 01.00 sliep hij pas weer en 2 uur later weer gillend wakker, maar toen sliep hij gelukkig vrij vlot weer. Gelukkig ben ik de komende 2 dagen vrij en mijn man is vrijdag vrij, dus geen gedoe voor hem. Ons stoere  bikkeltje is het!!!

Liefs Lientje

Hallo Lientje

Jee zeg dan ben je toch ook wel geschrokken wat rot zeg. Ja je eigen rust schiet er ook bij in. Maar ja ik hoop voor jullie dat hij vandaag opknapt en dat jullie goede nachtrust krijgen .
Heel veel sterkte en beterschap.

groetjes lisette

wat sneu is het heej, je zou het zelf liever hebben als je kleintje.
Kinderen met koorst kunnen heel erg veward dromen en angstig zijn door de koorst, misschiend dat je kleintje daar last van had?
Verde heb ik van de buurvrouw (is al wat ouder maar veel ervaring met kindjes) gehoord dat als je kindje koorts heeft, je beter helder drinken aan kan bieden.
Daniël was laatst ook zo ziek en elke keer rond de 40 koorts s'avonds, gaf hem zelf wat afgekoelde bouillon te drinken, en verder roosvicee.
Dit ging heel goed.

Nu zijn we allebei wat ziekjes, Daniël knapt alweer een beetje op, maar die is aan het rommelen vanwege de bmr prik, en ik ben wat grieperig.
Hier doen we het dus rustig aan.

sterkte ermee,
liefs marina

Bedankt, voor jullie reacties, moest het gewoon even van me afschrijven.
Gister een andere paracetamol bij de apotheek opgehaald. Ik  had nog steeds de baby versie in gebruik en ik had niet het idee dat dat hielp, ons mannetje is groot en zwaar.

Ik merkte direct het verschil, de koorts zakte. Nu heb ik hem niks gegeven en wil even kijken hoe het vanvond gaat anders krijgt als nog...

Liefs Lientje

Hoi,
Mijn dochter heeft vorige week ook 3 nachten boven de 40 gr. koorts gehad. Echt zielig. Precies toen het zo warm was. De koorts zakte bijna niet toen ik haar een zetpil gaf.
We zijn toen naar de dokter gegaan en die zei eerst dat het een keelontsteking was.
Toen ze geen koorts meer had kreeg ze na dag 4 opeens allemaal rode vlekjes, eerst op de romp en later ook in het gezicht en op de armpjes en beentjes. Het was dus de zesde ziekte. Daar kan ook een gezwollen keel bij horen, vandaar dat er aan keelontsteking is gedacht. Die vlekjes heeft ze 2 dagen gehad en toen was het weer weg. Ze is ook weer helemaal beter.
Ik ben benieuwd hoe het bij jullie gaat verlopen en hoop dat jou kindje snel weer beter is.
Groetjes Linda

Hoi Linda,

Vanavond toen ik onze kleine man naar bed bracht...over z'n hele romp overal rode vlekjes, dus even nagevraagd bij een vriendin en die dacht ook aan de 6de ziekte. Nu ik jou stukje lees, weet ik het zeker.
Ze krijgen het nu in ieder geval niet weer! Bedankt, voor je reactie en ik hoop dat het nu ook snel voorbij is, net als bij jullie.

Liefs Lientje

Terug
Bovenaan