3 dagdelen in de week flesvoeding?!

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal..............................

Ik ga vanaf half maart weer voor 20u aan het werk in de thuiszorg, en mijn kleine kabouter Sem gaat naar een kinderdagverblijf. Nu geef ik op dit moment voll. borstvoeding, en probeer ik zo nu en dan wel af te kolven. Maar als ik dit doe, heeft Sem weer niet genoeg als hij toe is aan een voeding, ik weet niet zo goed wat ik daar mee aan moet, misschien wil het kolven bij mij wel niet zo goed.

Dus ik vroeg mij af... zou ik bijv. die drie ochtenden in de week dat Sem naar de dagopvang gaat, Sem een flesje met flesvoeding kunnen geven? Dat lijkt me wel zo handig, voor die paar keer, hoef ik dan ook niet af te kolven! Is dit een verstandige keuze, en uhhh zouden ze er moeilijk over gaan doen op het consultatieburea?

Liefs José en baby Sem

Hey,

flesvoeding zou priam kunnen volgens mij hoor, maar....ieder keer als jij een fles geeft moet je je eigen voeding afkolven anders loopt je voeding terug. Als je je kabouter bijvoorbeeld 1 gewone fles geeft en jij kolft je voeding af heb je er dus al 1 op voorraad.
Ik hoop dat je het begrijpt

He he,

Het CB. Kijk ze geven natuurlijk informatie en tips, maar jij en je man mogen nog altijd zelf beslissen over de opvoeding enz enz. .   . .

Ik geef zelf ook borstvoeding, in d 1e week heeft die kleine al een tutje gekregen en soms krijgt hij ook flesvoeding, en hij drinkt ook aan de borst.

Ze zeggen altijd tepelverwarring enz enz. maar bij ons was het echt geen enkel probleem.

Dus als jij flesvoeding wil geven soms dan moeten jullie dat gewoon doen....

Liefs Patricia

Ps, kolven wel blijven doen dan

Oke.. dus dan moet ik dus wel blijven afkolven begrijp ik, dus dan zou ik bijv. ook 1 ochtend flesvoeding (thuis kolven) en dan weer 1 ochtend afgekolfde melk kunnen geven, zo  telkens om en om. Is het ook zo dat ze dan kunnen wennen aan flesvoeding? Of dat Sem flesvoeding bijv. niet lekker vind? Ik denk dat het zowiezo verstandig is om eerst even een paar keer voor proef een flesje te geven... toch? Zal ik dat vast proberen? Of moet ik dat eerst de 20e overleggen met het C.B. wat vinden jullie?

Liefs José

P.S. heb nog twee pakjes kant en klaar flesvoeding in de kast staan, zou ik dat nu al kunnen geven?

Liefs José

Stel je moet maandag weer   werken:
Dan geef je op zondag je kindje een gewone fles (nutrilon of zo van 0-6 maand)
Je kolft je borsten dan af.
Op maandag krijgt je kind de afgekolfde melk van zondag maar jij moet dan ook weer kolven(op je werk)  om de voeding op gang te houden. Dat bewaar je dan goed gekoeld.  Zo heb je al steeds een flesje op vooraad.
Het cb heb ik niks gevraagd en verteld, maar als jij dat wel wilt doen prima hoor.  Mijn uk krijgt zo af en toe ook een gewone fles, en vind het prima smaken.
Misschien is het wel handig om vast te oefenen met kolven en met het drinken uit een fles (welke speen enzo voor je kindje het beste werkt)

suc-6 groetjes

hai Jose,
Ik zit hier een b-tje met hetzelfde euvel, heb de hele week gesprokkeld voor een voeding. Maar wanneer ik op voedingstijd kolf gaat het wel goed. Ik heb nog drie weken, maar denk niet dat ik een goede voorraad op zal bouwen. Dus ook hier gaat er af en toe een bv vervangen worden door een fv. Een vriendin van me kolft standaard de voeding van 23.00, en geeft de kleine dan fv. Zo bouwt ze een voorraad op, en de kleine slaapt er erg goed op!! Vond ik zelf ook wel een plan... Goede tip om vast te proberen hoe het gaat met een flesje, sommige kindjes moeten daar even aan wennen. En dan kan het beste je man die geven, daar zoeken ze immers geen warme borst bij.
Suc6, liefs Annemarie

Terug
Bovenaan