3 dagen achter elkaar positieve ovulatietest

<p>Dag dames,</p><p>Ik zit momenteel in ronde 8 in onze poging om zwanger te worden. Omdat mijn cyclussen nogal kunnen wisselen (29-41 dagen) ben ik deze ronde begonnen met ovulatietesten. Ik ben redelijk vroeg begonnen en dacht aanvankelijk dat ik hem gemist had, maar het lijkt erop dat ik weer een langer cyclus heb (42 dagen lijkt het nu). Eergisteren had ik een positieve ovulatietest, die dag ook geklust. Gisteren dus weer een positieve test, deze keer ook donkerder dan de controle streep, en ook weer geklust en vandaag heb ik dus opnieuw een positieve test die net als eergisteren even donker is als de controlestreep.  Wanneer ik dit invoer in de app schuift die steeds mijn ovulatie een dag op, maar wanneer moet ik er nou vanuit gaan dat mijn daadwerkelijke ovulatie ongeveer is? En is het normaal dat dit 3 dagen zichtbaar is?</p><p>Liefs</p>
 
Hey,
Klinkt bekend ik heb het toen des tijds de gynecoloog gevraagd hoe dat kan. Na je eisprong kan een test zelfs positief blijven tot aan de menstruatie heel normaal is dit vanwege het aanwezige hormoon. 
 
Hoi @dit ben ik,
Het is normaal dat je 2 a 3 dagen een positieve test hebt. Dit komt doordat je LH-waarden (waar dus een ovutest op reageert) hoger worden na mate je dichter bij de ovulatie komt. Een ovulatie test meet meestal 2 dage een LH piek. Na deze piek volgt je ovulatie binnen 48 uur.
Liefs!
 
 
Bedankt voor de reacties :) Moet ik er dan vanuit gaan dat mijn ovulatie 48 na de eerste positiev test is of is een donkerdere streep ook een hogere LH piek?
 
Terug
Bovenaan